شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

موسسه رویترز در نظرسنجی سالانه خود، رفتار کاربران در مصرف اخبار در سال ۲۰۲۵ را در ۴۸ کشور جهان و میان ۹۷٬۰۵۵ نفر مورد بررسی قرار داد. داده‌ها با استفاده از روش سرشماری و سهمیه‌بندی جمع‌آوری شد تا نمایندگی ملی به‌طور دقیق لحاظ شود.
اهمیت تغییر رفتار کاربران و نقش اعتماد در روابط رسانه‌ها

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ نتایج نشان می‌دهد که ۵۸٪ کاربران نگران تشخیص اخبار جعلی هستند؛ این نگرانی در آفریقا و ایالات متحده به ۷۳٪ و در اروپای غربی به ۴۶٪ رسیده است. مهم‌ترین دلایل اجتناب از اخبار شامل تأثیر منفی بر خلق‌وخو (۳۹٪)، خستگی ناشی از پوشش بیش‌ازحد اخبار (۳۱٪) و تمرکز زیاد بر درگیری‌ها و جنگ‌ها (۳۰٪) است.

استفاده از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی اخبار مورد توجه کاربران قرار دارد؛ ۲۷٪ به خلاصه‌سازی محتوا، ۲۴٪ به ترجمه اخبار و ۲۱٪ به بهبود پیشنهاد داستان‌ها علاقه دارند. از نظر منابع خبری، ۳۶٪ کاربران از فیس‌بوک، ۳۰٪ از یوتیوب، ۱۹٪ از اینستاگرام و ۱۹٪ از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

این روند نشان می‌دهد که افزایش خستگی خبری و نگرانی از اطلاعات نادرست، اهمیت روزنامه‌نگاری دقیق و معتبر را برجسته کرده است. همزمان، تغییر در رفتار کاربران نیازمند بازنگری در استراتژی‌های ارتباطی سازمان‌ها با مخاطبان است.

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *