شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

جدیدترین پژوهش‌های حوزه هوش مصنوعی در روابط‌عمومی؛

تحول در حوزه ارتباطات در عصر جست‌وجوی بدون‌کلیک

در تازه‌ترین گزارش اعلام شد که هوش مصنوعی مولد با دگرگون‌کردن شیوه کشف، ارزیابی و اشتراک‌گذاری اطلاعات، موتورهای جست‌وجو را به روایت‌ساز و الگوریتم‌ها را به نمایندگان جدید برند تبدیل کرده است.
تحول در حوزه ارتباطات در عصر جست‌وجوی بدون‌کلیک

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ این گزارش تأکید می‌کند که ظهور «جست‌وجوی بدون‌کلیک» و گذار از سئو سنتی به بهینه‌سازی موتور مولد، مهم‌ترین تحول ارتباطی سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

در حالی‌که ۶۲ درصد از متخصصان ارتباطات، بهینه‌سازی موتور مولد را بزرگ‌ترین فرصت حرفه‌ای پس از ظهور موتورهای جست‌وجو می‌دانند، نزدیک به نیمی از آنان هنوز نمی‌دانند باید آغاز این مسیر را از کجا شروع کنند.

گزارش با اشاره به شکاف جدی در میزان آمادگی متخصصان نشان می‌دهد که با وجود آگاهی گسترده نسبت به نقش تعیین‌کننده هوش مصنوعی در مدیریت شهرت، تنها ۱۲ درصد از متخصصان واقعاً درک می‌کنند که الگوریتم‌ها چگونه درباره دیده‌شدن برندها تصمیم می‌گیرند.

این گزارش بهینه‌سازی موتور مولد را «نقشه راه پیوند دانش ارتباطی با اثرگذاری الگوریتمی» توصیف می‌کند.

در بخش دیگری از گزارش آمده است که اندازه‌گیری در عصر هوش مصنوعی هنوز به بلوغ نرسیده است.

به‌گونه‌ای که تنها ۲۳ درصد از متخصصان، میزان نمایش برند در پاسخ‌های تولیدشده توسط دستیارهای هوشمند را پایش می‌کنند.

شاخص‌های تازه‌ای همچون  سهم صدای هوش مصنوعی نشان می‌دهد چه نسبتی از پاسخ‌ها به یک برند اشاره دارد .

شاخص‌ در حال تبدیل‌شدن به معیارهای اصلی سنجش عملکرد ارتباطات هستند.

این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که تهدیدهای تازه‌ای درباره اعتبار برند در حال شکل‌گیری است.

به‌طوری که ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان نگران‌اند هوش مصنوعی بتواند روایت‌های نادرست یا منفی را تقویت کند.

این در حالی‌ است که تنها بخش اندکی از سازمان‌ها برنامه‌های رسمی برای مدیریت بحران‌های مرتبط با «اعتبارسنجی ماشینی» تدوین کرده‌اند.

در جمع‌بندی گزارش تأکید شده است که سازمان‌ها باید پیش از آن‌که الگوریتم‌ها روایت برندشان را شکل دهند.

با ممیزی محتوایی، بهینه‌سازی دارایی‌های اطلاعاتی و انجام آزمایش‌های سناریوی بحران، حضور برند خود را در فضای هوش مصنوعی تثبیت کنند.

پیش‌فعالی، مهم‌ترین مزیت رقابتی در چشم‌انداز جدید ارتباطات به شمار می‌رود.

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *