فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدآژانس خبری پی آر؛ بلکه در عصری که با انفجار اطلاعات و تغییر سریع افکار عمومی مواجهیم، «پیشبینی» به کلیدواژه اصلی تبدیل شده است. روابطعمومی نوین، باید بتواند پیش از وقوع رخدادها، امواج اجتماعی را رصد، تحلیل و برای آنها راهبرد تدوین کند. این یادداشت به بررسی راهبردهای کلیدی برای تبدیل روابطعمومی از حالت «واکنشی» به «پیشبین» و «کنشی» میپردازد.
فضای کسبوکار و ارتباطات امروز، بیش از هر زمان دیگری غیرقابلپیشبینی، پیچیده و پرسرعت است. در این محیط، سازمانهایی موفق خواهند بود که نهتنها پاسخگوی هوشمندانه به رویدادها باشند، بلکه بتوانند آینده را پیشبینی و خود را برای آن آماده کنند. اینجاست که نقش روابطعمومی از یک واحد پشتیبانی به یک مرکز راهبردی و پیشبین ارتقا مییابد.
راهبردهای کلیدی روابطعمومی پیشبین:
هوش مصنوعی و تحلیل کلاندادهها (AI & Big Data Analytics):
ابزارهای نوین بر پایه هوش مصنوعی این توانایی را به متخصصان روابطعمومی میدهند تا نهتنها sentiment (احساس) جامعه نسبت به برند خود را بسنجند، بلکه روندهای نوظهور، نگرانیهای پنهان و فرصتهای آتی را در لایههای عمیق دادههای شبکههای اجتماعی، اخبار و forums تخصصی شناسایی کنند. پیشبینی بر مبنای داده، جایگزین حدس و گمان میشود.
رصد فعال و شناسایی ریزموجها (Proactive Monitoring):
یک روابطعمومی پیشبین، منتظر نمیماند تا بحرانی به رسانهها راه یابد. او با ایجاد یک سامانه رصد جامع، Conversations و دیالوگهای مرتبط با صنعت خود را به طور مستمر زیر نظر دارد و «ریزموجها» را پیش از آنکه به «طوفان» تبدیل شوند، شناسایی میکند.
سناریوسازی و نقشهبرداری از ذینفعان (Scenario Planning & Stakeholder Mapping):
متخصصان این حوزه باید برای آیندههای محتمل مختلف (بهترین حالت، بدترین حالت، محتملترین حالت) سناریو بنویسند و پاسخهای ارتباطی خود را از پیش آماده کنند. همچنین، با نقشهبرداری دقیق و پویا از ذینفعان، تأثیرگذاران جدید را شناسایی و رابطهای استراتژیک با آنان برقرار میکنند.
قصهگویی پیشدستانه (Proactive Storytelling):
بهجای آنکه منتظر بمانیم دیگران درباره ما داستانسازی کنند، باید با خلق روایتهای جذاب، اصیل و مبتنی بر ارزشهای برند، پیشدستانه فضای ذهنی مخاطب را شکل دهیم. این کار «اعتبار بانکی» ایجاد میکند که در زمان بحران، از آن بهره میبریم.
سرمایهگذاری بر آموزش و توسعه قابلیتها (Building Capabilities):
حرفهایگرایی مستلزم سرمایهگذاری بر نیروی انسانی است. تیم روابطعمومی باید به طور مستمر در حوزههای تحلیل داده، هوش مصنوعی، روانشناسی اجتماعی و مدیریت بحران آموزش ببیند تا توانایی پیشبینی و اقدام کنشی را داشته باشد.
روابطعمومی در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد. حرفهایگرایی در این عصر، به معنای بهکارگیری فناوری، دادهکاوی و تفکر استراتژیک برای «دیدن نادیدهها» است. سازمانها باید روابطعمومی را بهعنوان «چشم و گوش» پیشبین خود بپذیرند و به آن اجازه دهند تا در بالاترین سطوح راهبردی تصمیمگیری مشارکت کند. آینده از آنِ سازمانهایی است که نهتنها واکنشگرا نیستند، بلکه با روابطعمومی پیشبین، خود، آیندهساز هستند.
دهمین کنفرانس حرفهایگرایی در روابطعمومی با موضوع اصلی «روابطعمومی پیشبین» ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید