چهارشنبه / ۱۹ آذر / ۱۴۰۴ Wednesday / 10 December / 2025
×
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روابط عمومی برتر شناخته شد
ختتامیه بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ؛

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روابط عمومی برتر شناخته شد

روابط عمومی ایرانسل رتبه برتر در مدیریت بحران رسانه‌ای
در بیست‌ و یکمین سمپوزیوم روابط عمومی صورت گرفت؛

روابط عمومی ایرانسل رتبه برتر در مدیریت بحران رسانه‌ای

سیدرضا جمشیدی، سردبیر رسانه مسئولیت اجتماعی ایران، در ششمین وبینار تخصصی «ارتباط‌گر» با تشریح نقش راهبردی رسانه‌ها در ارتقای رفتار مسئولانه سازمان‌ها گفت: «رسانه و روابط‌عمومی سبز، دو بال پرواز به سوی توسعه پایدارند؛ یکی چشم جامعه می‌شود و دیگری زبان سازمان.»
رسانه و روابط‌ عمومی سبز دو عنصر کلیدی در تحقق توسعه پایدار

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ در این رویداد که با حضور سه سخنران برگزار شد، جمشیدی ابتدا به تفاوت‌های بنیادین میان روابط‌عمومی سنتی و روابط‌عمومی سبز پرداخت.

وی توضیح داد که رویکردهای سنتی بیشتر بر تبلیغات و تصویرسازی تکیه دارند.

این در حالی‌ است که روابط‌عمومی سبز به مسئولیت‌پذیری اجتماعی و زیست‌محیطی متکی است.

او تأکید کرد که در این نگاه تازه، ذی‌نفعان تنها مشتریان و سهام‌داران نیستند؛ جامعه محلی، محیط‌زیست و حتی نسل‌های آینده نیز در دایره توجه قرار می‌گیرند.

جمشیدی سپس چهار مرحله کلیدی برای مدیریت استراتژیک رسانه در حوزه مسئولیت اجتماعی تشریح کرد.

وی از تدوین استراتژی رسانه‌ای همسو با اهداف توسعه پایدار و رعایت اخلاق حرفه‌ای، تا اجرای مسئولیت‌محور شامل شفافیت در تبلیغات، توازن در تولید محتوا و دسترس‌پذیری برای همه گروه‌ها گفت.

جمشیدی شاخص‌هایی مانند تنوع منابع خبری، میزان پوشش مسائل اجتماعی و کاهش ردپای کربن را معیارهای سنجش عملکرد رسانه‌ها عنوان کرد.

توسعه و نوآوری، از جمله استفاده از فناوری‌های سبز و همکاری با نهادهای اجتماعی، آخرین مرحله این چرخه معرفی شد.

به گفته ایشان، رسانه‌ها در این منظومه نقش‌های هم‌زمان و تأثیرگذاری بر عهده دارند: ناظر اجتماعی‌اند و عملکرد سازمان‌ها را زیر ذره‌بین می‌برند.

جمشیدی گفت رسانه‌ها گاهی جامعه را درباره مسائل پایداری افزایش می‌دهند و تسهیل‌گر گفت‌وگو میان ذی‌نفعان محسوب می‌شوند.

او هشدار داد: اگر رسانه شفافیت را کنار بگذارد یا روایت غیرواقعی بسازد، اعتماد عمومی نخستین قربانی خواهد بود.

جمشیدی  تأکید کرد که بزرگ‌نمایی، پنهان‌کاری و انتشار محتوای گمراه‌کننده، سرمایه اجتماعی سازمان را به خطر می‌اندازد.

او در ادامه به روش‌های همکاری مؤثر میان روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها اشاره کرد.

جمشیدی  گفت:رسانه و روابط‌عمومی سبز زمانی موفق‌اند که روایت واقعی، قابل‌ارزیابی و منطبق با منافع جامعه بسازند؛ روایتی که نه‌فقط مخاطب را جذب می‌کند، بلکه جهان پیرامون را تغییر می‌دهد.

او روابط‌عمومی سبز را آینده سازمان‌ها دانست؛ آینده‌ای که بر اعتماد، اخلاق، شفافیت و اثرگذاری واقعی بنا می‌شود.

ششمین وبینار تخصصی «ارتباط‌گر» با دبیری ابراهیم مولائی و با حضور سیدرضا جمشیدی، نازیلا حقیقتی و حسین قوامی برگزار شد.

نوشته‌های مشابه
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روابط عمومی برتر شناخته شد
ختتامیه بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ؛

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، روابط عمومی برتر شناخته شد

روابط عمومی ایرانسل رتبه برتر در مدیریت بحران رسانه‌ای
در بیست‌ و یکمین سمپوزیوم روابط عمومی صورت گرفت؛

روابط عمومی ایرانسل رتبه برتر در مدیریت بحران رسانه‌ای

جلسه روابط عمومی و اصحاب رسانه هیات اسکی مازندران برگزار شد
با هدف تقویت پوشش خبری و هماهنگی رسانه‌ای؛

جلسه روابط عمومی و اصحاب رسانه هیات اسکی مازندران برگزار شد

کسب عنوان روابط‌عمومی برتر کشور توسط پتروشیمی تبریز
در بیست‌ و یکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی؛

کسب عنوان روابط‌عمومی برتر کشور توسط پتروشیمی تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *