گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ طبق این گزارش که همزمان با روز جهانی زن منتشر شد، تقریباً دو سوم زنان شاغل در روابطعمومی تجربه تبعیض یا آزار مبتنی بر جنسیت داشتهاند. این پژوهش نشان میدهد که شکاف نزدیک به ۴۰۰۰ زن شاغل، یا به دلیل ترک میانهراه حرفه روابطعمومی یا نرسیدن به سمتهای ارشد شکل گرفته است.
در این مطالعه آمده است، زنانی که به موقعیتهای ارشد میرسند، اغلب با ایجاد راهحلهای خلاقانه، موفق به تداوم حضور حرفهای خود شدهاند. گزارش «زنان غایب» با تکیه بر یافتههای گزارش جمعیت روابطعمومی انجمن رسمی روابط عمومی در سال ۲۰۲۴ و با مرور منابع، نظرسنجی از بیش از ۲۳۰ نفر و انجام ۳۰ مصاحبه، به تحلیل ریشههای فرهنگی، ساختاری و اجتماعی این بحران پرداخته است.
از جمله موانع سیستماتیک، میتوان به وجود فرهنگ مردسالارانه، کمارزش دانستن کار روابطعمومی، محدودیت مسیرهای ارتقا و انتظارات اجتماعی از زنان برای مراقبت از خانواده اشاره کرد. بیش از نیمی از شرکتکنندگان در نظرسنجی گفتهاند که فرصتهای برابر با همکاران مرد خود ندارند.
همچنین فرهنگ کاری مداوم و نبود انعطاف در ساعات کار، بهویژه برای زنانی که مسئولیت خانوادگی دارند، چالشبرانگیز بوده است. فرسودگی شغلی به عنوان بزرگترین مشکل شغلی از سوی نیمی از پاسخدهندگان شناسایی شد.
زنانی که در این حرفه پیشرفت میکنند، معمولاً با انتخاب کارفرمایان پیشرو و سرمایهگذاری روی رشد حرفهای خود، راهبردهایی برای مقابله با این مشکلات به کار میگیرند. با این حال، این انتخابها اغلب نیازمند مصالحه میان پیشرفت شغلی و تعادل زندگی-کار است.
با وجود چالشها، اکثر زنان روابطعمومی را حرفهای رضایتبخش میدانند و بیش از ۹۰٪ آنها رضایت شغلی خود را «خیلی خوب»، «خوب» یا «متوسط» ارزیابی کردند.
این پژوهش بر ضرورت تغییرات بنیادین سازمانی و فرهنگی تأکید دارد و پیشنهاد میکند برنامههای رهبری، فرصتهای پیشرفت و امکان کار انعطافپذیر بدون تبعات منفی اجرا شود.
استفن ودینگتون، مدیر سابق انجمن رسمی روابط عمومی و یکی از مدیران پروژه میگوید: “فرهنگ غالب در حرفه روابطعمومی، زنان را با فشار دائمی برای اثبات خود، انتظارات غیرواقعی و استانداردهای دوگانه جنسیتی فرسوده میکند. این بحران فقط به افراد لطمه نمیزند بلکه آینده کل صنعت را تهدید میکند.”
وی میافزاید: “هیچ راهحل سادهای وجود ندارد. تحول واقعی نیازمند اصلاحات فرهنگی و ساختاری، توسعه رهبری، انعطاف شغلی و حمایت در مراحل مختلف زندگی است.”
ادیوا پاتل، رئیس انجمن رسمی روابط عمومی، در پایان تأکید میکند: “این پژوهش باید هشداری برای رهبران این حوزه باشد تا برای بهبود تجربه زنان در روابطعمومی گام بردارند. خروج ۴۰۰۰ نیروی حرفهای نتیجه یک شکست سیستماتیک است.”
مطالعه «زنان غایب» با استفاده از دادههای متقاطع، چرایی عدم حضور زنان در سطوح ارشد روابطعمومی را با رویکردی پنجمرحلهای (مرور منابع، پژوهش کمی و کیفی، تحلیل داده و بازخورد شرکتکنندگان) بررسی کرده است. دادهها از انجمن رسمی روابط عمومی، گروه برابری و شمول PRCA و گروه زنان روابطعمومی گردآوری شدهاند.
دیدگاهتان را بنویسید