شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

اسرائیل در آستانه مواجهه با بحران در روابط‌ عمومی؛

پیام هشدار چارلی کرک به بنیامین نتانیاهو پیش از مرگ

چارلی کرک (Charlie Kirk)، فعال راست‌گرای آمریکایی و از بنیان‌گذاران «Turning Point USA»، پیش از مرگش در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu) نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده بود که اسرائیل به دلیل ضعف در استراتژی روابط ‌عمومی با یک «آتش‌سوزی ۵ درجه‌ای» مواجه است.
پیام هشدار چارلی کرک به بنیامین نتانیاهو پیش از مرگ
  • کد نوشته: 4267
  • منبع: شارا
  • ۱۲ مهر
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ او در این نامه ـ که تاریخ آن دوم مه ۲۰۲۵ است و توسط نیویورک پست منتشر شد ـ نوشت اسرائیل در حال باختن «جنگ اطلاعاتی» در ایالات متحده است و حتی در میان جامعه محافظه‌کار MAGA نیز حمایت از این کشور رو به افول است.

    کرک در نامه خود تأکید کرد: «وقتی از اسرائیل دفاع می‌کنم، متهم می‌شوم که مدافع حقوق‌بگیر آن هستم؛ اگر هم کمتر دفاع کنم، به یهودستیزی متهم می‌شوم. با این حال، احساس می‌کنم حتی بیشتر از دولت اسرائیل در ملأعام از این کشور دفاع می‌کنم.»

    کاهش حمایت جمهوری‌خواهان از اسرائیل

    این هشدار در شرایطی مطرح شد که حمایت از اسرائیل در میان جمهوری‌خواهان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک (Quinnipiac University) در ژوئن ۲۰۲۵، همدردی با اسرائیلی‌ها در میان جمهوری‌خواهان طی یک سال گذشته ۱۴ درصد افت کرده است. این کاهش به‌ویژه در میان محافظه‌کاران جوان که مخاطبان اصلی Turning Point USA هستند، شدیدتر بوده است.

    پیشنهادهای کرک برای «مداخله ارتباطی» اسرائیل

    کرک در نامه خود با تأکید بر اینکه «اسرائیل در حال باختن جنگ رسانه‌ای است»، هفت پیشنهاد برای بازسازی تصویر اسرائیل در ایالات متحده ارائه داد:• ایجاد یک تیم واکنش سریع رسانه‌ای برای مقابله با انتقادات.
    • تشکیل گروهی از «کارشناسان طرفدار اسرائیل» برای مقابله با اطلاعات نادرست.
    • راه‌اندازی وبسایت «شبکه حقیقت اسرائیل» برای پاسخ به پرسش‌های منفی.
    • برگزاری تور سخنرانی در آمریکا با حضور گروگان‌های آزادشده اسرائیلی.
    • اجرای یک کمپین روابط‌عمومی شامل مصاحبه با شهروندان اسرائیلی.
    • افزایش تلاش‌ها برای توضیح «تهدید ایران».
    • بازاریابی اسرائیل به‌عنوان یک «نامزد سیاسی» در فضای عمومی آمریکا.

    اسرائیل در برابر نسل جوان آمریکا

    کرک در نامه خود نوشت:«اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت شکست خورده است و نسل‌های جوان‌تر آمریکایی، حتی در میان محافظه‌کاران MAGA، در حال فاصله گرفتن هستند.»

    او یک ماه پیش از مرگش نیز میزبان جلسه‌ای با دانشجویان نسل Z در Turning Point USA بود که موضوع آن کاهش حمایت از اسرائیل و افزایش یهودستیزی در آمریکا بود.

    کرک نامه خود را چنین به پایان برد:«سرزمین مقدس برای من بسیار مهم است و دردناک است که می‌بینم حمایت از اسرائیل رو به افول است.»

    او از نتانیاهو خواسته بود مستقیماً با او تماس بگیرد، اما مشخص نیست که نخست‌وزیر اسرائیل هرگز به این درخواست پاسخ داده باشد یا نه.

    انتهای پیام/

    نوشته‌های مشابه
    گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
    با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

    گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *