گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ خبری منتشر شده که فرزانه صادق وزیر راه به دلیل درخواست بازرسی از کیفش در فرودگاه اردبیل، عصبانی شده و با انصراف از پرواز، مدیر فرودگاه اردبیل را برکنار کرده است.
سوال: با گذشت چند روز از انتشار خبر چرا وزیر راه و روابطعمومی وزارتخانه هیچ توضیحی نمی دهند؟ چرا نمی گویند این خبر صحیح است یا غلط؟
البته از اطلاعیه غیرحرفه ای و پرخطای سازمان فرودگاه های کشور می توان نتیجه گرفت جزییات ماجرای مطرح شده درباره وزیر راه صحت دارد. سکوت شخص وزیر و روابط عمومی وزارتخانه و فرودگاه اردبیل هم مخاطب را به سمت تایید خبر و باور آن سوق می دهد.
با این حال این سوال مطرح می شود: اگر اتفاق، رخ نداده چرا وزیر و وزارت راه تکذیب نمی کنند؟ اگر اتفاق، رخ داده چرا با تایید خبر از عملکرد خود دفاع نمی کنند؟
چرا با هیچ انگاری ابهام و سوال دربرابر عملکرد خود، افکار عمومی را نادیده می گیرند و خود را مقید به ارائه توضیح نمی دانند؟ آیا نمی دانند مسوولیت پذیری و پاسخگویی هر دو از یک ریشه اند؟
آیا اعتبار و آبروی وزارت راه برای آنها ارزش و اهمیتی ندارد؟ آیا در آینده نزدیک و دور نیازی به کسب نظر و همراهی و همکاری افکارعمومی ندارند؟
وزارت راه
اگر فکر می کنند با سکوت و گذشت چند روز مردم یادشان می رود و ماجرای فرودگاه میرود کنار ماجرای سفر کیش، به شدت اشتباه میکنند.
البته از روابط عمومی بدسابقه وزارت راه تکرار رفتارهای اشتباه گذشته بعید نیست. قبلا در ماجرای ابهام هزینه سفر پرخرج و خانوادگی وزیر و همراهان به کیش، روابط عمومی وزرت راه واکنش اشتباه و عذر بدتر از گناه داشت و اطلاعات ناراست منتشر کرد و به دایره ابهامات و اتهامات افزود. با این حال هنوز با گذشت چند ماه، ابهامات، پاسخ مناسب نیافته اند و سوالات، بی جواب مانده اند.
روابط عمومی در دولت سابق هم بارها با اطلاع رسانی نادرست در موضوعات مختلف نه تنها مخاطبان را به اشتباه انداخت بلکه تصویر خود و وزارتخانه را نیز ملکوک کرد و سابقه ای تاریک از خود نزد افکار عمومی شکل داد. در راس آن هم می توان به تکذیب استعفای وزیر راه وقت (رستم قاسمی) اشاره کرد که این تکذیب ۱۰ روز دوام نیاورد و خبر موافقت رئیس جمهوری وقت (رئیسی) با استعفای وزیر منتشر شد. البته این تکذیب های تایید گونه منحصر به روابط عمومی وزارت راه نیست بلکه می توان رد آن را در تکذیب تغییر رئیس بانک مرکزی و وزیر وزارت ورزش نیز یافت.
خلاصه اینکه این سکوت و این رفتار عصر حجری وزیر و روابط عمومی وزارت راه در برابر سوالات و ابهامات رسانه ها و افکار عمومی، مایه تعجب است. آن هم در عصر اینترنت و هوش مصنوعی و مرگ فاصله و جهان تبادل دیتا که در لحظه ای، شرق و غرب جهان مرتبط می شوند اما تعجب بیشتر از شورای اطلاعرسانی دولت است که با سکوت و انفعال، نظاره گر قربانی شدن اعتبار و آبروی دولت پای رفتارهای کودکانه یک فرد و یک سازمان است.
دیدگاهتان را بنویسید