شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور
سومین موفقیت روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز در سال جاری رقم خورد؛

کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور

داوود سلیمانی، مدیر روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز:

آنچه روابط عمومی ها در مواقع بحرانی بویژه شرایط جنگی باید بدانند

 بی تردید روابط‌عمومی ها با توجه به ماهیت سازمانی و رسالتی که دارند همواره باید در سریع ترین زمان ممکن بتوانند وقایع و رویدادها بویژه شرایط بحرانی و جنگی را مستندسازی کنند و با اطلاع رسانی بموقع و موثر خود، ضمن ارتقا سطح آگاهی جامعه و مدیریت افکار عمومی، از ایجاد یا تشدید حاشیه ها، دروغ پراکنی ها، کوچک نمایی ها و بزرگنمایی ها بویژه توسط برخی از رسانه های غیرهمسو جلوگیری کنند.
آنچه روابط عمومی ها در مواقع بحرانی بویژه شرایط جنگی باید بدانند
  • کد نوشته: 2388
  • منبع: شارا
  • ۱۰ تیر
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی آر؛بی تردید روابط‌عمومی ها با توجه به ماهیت سازمانی و رسالتی که دارند همواره باید در سریع ترین زمان ممکن بتوانند وقایع و رویدادها بویژه شرایط بحرانی و جنگی را مستندسازی کنند و با اطلاع رسانی بموقع و موثر خود، ضمن ارتقا سطح آگاهی جامعه و مدیریت افکار عمومی، از ایجاد یا تشدید حاشیه ها، دروغ پراکنی ها، کوچک نمایی ها و بزرگنمایی ها بویژه توسط برخی از رسانه های غیرهمسو جلوگیری کنند.

    در این یاداشت سعی شده تا برخی از موارد مهم و اساسی جهت ارتقای سطح آمادگی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها و مراکز صنعتی در شرایط بحرانی و جنگی ارائه شود تا بهترین واکنش را در این شرایط داشته باشند.

    ۱- دوربین ها و تجهیزات تصویر برداری را در کنار درب خروجی دفتر کار خود بگذارید تا در مواقع ضروری دسترسی بهتری داشته باشید

    ۲- باطری دوربین ها و پروژکتورهای سرخود را شارژ کنید.

    ۳- حافظه دوربین ها را تخلیه کنید و تا فضای کافی جهت ضبط حوادث داشته باشید.
    ۴- جلیقه ویژه روابط عمومی با لوگو شرکت یا سازمان را بهمراه داشته باشید تا مواقع ضروری قابل تفکیک و شناسایی باشد.

    ۵- کارت شناسایی شرکت و سازمان را بهمراه داشته باشید و حتما واحد « روابط عمومی» در آن قید شده باشد ( در غیر اینصورت همین الان یک معرفی نامه یا مجوز تردد و تصویربرداری از حراست شرکت یا سازمان اخذ کنید)

    ۶- سعی کنید پرسنل روابط عمومی تا پایان شرایط جنگی بصورت کشیک در محل کار خود حضور داشته باشند تا در مواقع ضروری مستند سازی کنند.

    ۷- لیست و شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت مدیران رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و معتبر را بهمراه داشته باشید.

    ۸- شارژر موبایل، شارژ دوربین و پاوربانک با ظرفیت بالا و با قابلیت شارژ دوربین بهمراه داشته باشید.

    ۹-چراغ قوه و هدلایت با نور قوی بهمراه داشته باشید

    ۱۰- اپلیکیشن ها، موتورهای جستجو اینترنتی داخلی و نرم افزار های ضروری داخلی را روی گوشی و سیستم کامپیوتری خود نصب کنید.

    ۱۱- ماسک و کلاه ایمنی بهمراه داشته باشید.

    ۱۲- ابزارآلات کوچک و سبک و کمکهای اولیه را در یک کیف همراه کمری قرار دهید و بهمراه خود داشته باشید.

    ۱۳- حوادث فنی و عادی سازمان ها و مراکز صنعتی را مستندسازی کنید و در صورت امکان گزارش و خبر کوتاه آماده کنید، اما لزومی به انتشار نیست تا در صورت شایعه پراکنی و بزرگنمایی توسط رسانه ها و افراد متفرقه بتوانید منتشر کنید.( با هماهنگی مراجع ذی صلاح)

    ۱۴- در مواقع جنگی بجز موارد هشداری،ضروری و آموزشهای ایمنی هیچگونه اطلاعات فنی و غیرفنی از سازمان و مراکز صنعتی در فضای مجازی، کانال های اطلاع رسانی و سایت های خبری منتشر نکنید.

    ۱۵- اطلاعات مکانهای حیاتی، پناهگاه‌ها و همچنین مشخصات و اطلاعات مدیران و کارکنان را در فضای مجازی منتشر نکنید.

    ۱۶- در صورت بروز حمله به تاسیسات و یا مراکز اداری و…ضمن رعایت احتیاط و استقرار در مکان امن فورا وقایع را مستندسازی کنید.

    ۱۷- تصویر برداری مداوم از محل حادثه یا انفجار ، اقدامات و نیروهای امدادی ، شهدا یا مجروحین، نیروهای فنی و تخصصی در اولویت تصویر قرار گیرد.

    ۱۸- سعی کنید در مستندسازی و اطلاع رسانی شفاف، سریع و با محتوای قوی و معتبر عمل کنید و از انتشار تصاویر آرشیوی ( بجز در موارد خاص) اجتناب کنید.

    ۱۹- از چگونگی و آخرین وضعیت محل حادثه یا انفجار، گزارش و خبر کوتاه بصورت تصویری و یا مکتوب تهیه کنید ولی بدون هماهنگی با روابط عمومی بالادستی ( روابط عمومی شرکتهای مادر، وزارات، ادارات کل و…) اقدام به انتشار نکنید.

    ۲۰- عکسها، فیلمها و اخبار مرتبط با حادثه یا انفجار را پس از اخذ مجوزات لازم از مراجع ذی صلاح، فقط برای مدیران رسانه و خبرنگارانی که می شناسید ارسال کنید و از اشتراک گذاری با افراد متفرقه اجتناب کنید.

    ۲۱- از ارائه جزئیات حادثه یا انفجار خودداری کنید و سعی کنید تا مشخص شدن ابعاد حادثه، از انتشار اطلاعات ناقص خودداری کنید.

    ۲۲- رسانه های داخلی و خارجی را مرتب رصد کنید و مراقب، دروغ پردازی، حاشیه سازی یا بزرگنمایی حوادث فنی و عادی مراکز صنعتی باشید.

    ۲۳- از پاسخ‌گویی به افراد و شماره های ناشناس بویژه شماره های خارجی بشدت اجتناب کنید.

    یادمان نرود، روابط عمومی ها بدلیل استقرار در سازمان ها و مراکز صنعتی
    بعنوان سریع ترین ، معتبرترین و دردسترس ترین واحد‌های اطلاع رسانی به جامعه هستند و ضروریست آمادگی لازم را در شرایط جنگی و بحرانی داشته باشند‌.

     

    نوشته‌های مشابه
    هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
    یک مدرس سوادهای نوین هشدار داد؛

    هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!

    استانی زائرخیز، با روابط‌عمومی‌های کم‌جان
    سید پیمان طباطبایی | مدیر اجرایی و روابط عمومی

    استانی زائرخیز، با روابط‌عمومی‌های کم‌جان

    جایگاه و ضرورت برنامه‌ریزی در روابط عمومی
    محمدرضا باقری | رئیس انجمن روابط عمومی خراسان رضوی

    جایگاه و ضرورت برنامه‌ریزی در روابط عمومی

    روابط عمومی قهرمان مهجور اما کلیدی سازمان
    بهمن علی‌بخشی | مدیر روابط‌عمومی هلدینگ سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر

    روابط عمومی قهرمان مهجور اما کلیدی سازمان

    روابط‌عمومی‌های نمایشی؛ بحران پنهان ادارات دولتی
    سید ایرج پناهی | مشاور رسانه‌ای سازمان نظام مهندسی کشاورزی

    روابط‌عمومی‌های نمایشی؛ بحران پنهان ادارات دولتی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *