اطلاع رسانی در بحران؛ تشنگی خبری، فرصت بزرگ روابط عمومی
هشدار و دعوت روابطعمومی آبفای تهران به نصفکردن مصرف
توضیحات روابط عمومی شرکت عمران کیش به حواشی ماراتن کیش
بررسی نقش روابطعمومیها در تقویت اعتماد عمومی
واکنش روابطعمومی بانک مرکزی به حواشی عکس جنجالی فرزین
بازدید مدیر روابطعمومی وزارت بهداشت از مرکز انتقال خون
سرپرست روابطعمومی سازمان حفاظت محیطزیست منصوب شد
وبینار «روابطعمومی و مسئولیت اجتماعی» برگزار میشود
از خیرخواهی قیّممآبانه تا تأثیرگذاری حیاتی؛ CSR در مسیر تعالی
گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی هاآژانس خبری پی آر؛ بحران دارای تعریف دقیق و معیار در جهان نیست اما ویژگی هایی دارد که قابل شناسایی است.
بحران حیات سازمان را به خطر می اندازد. بحران، اتفاق ملموس یا ناملموس بسیار منفی، غیرعادی و معمولا ناگهانی است که فعالیت عادی سازمان را متوقف و اهداف و اولویت های سازمان را به صورت فوری تغییر می دهد.
به عنوان مثال، آتش سوزی در ساختمان سازمان، فعالیت عادی کارکنان و سازمان را متوقف و اولویت های جدیدی مثل کنترل و مهار آتش، نجات جان کارکنان، تلاش برای کاهش خسارت های مادی را جایگزین فعالیت عادی و اهداف روتین می کند.
اطلاع رسانی، بخش اساسی و غیرقابل جایگزین از فرآیند مدیریت بحران است که اگر به خوبی انجام شود می تواند به مدیریت با کیفیت بحران منجر شود.
در غیر این صورت، می تواند بحرانی بزرگتر و قوی تر از بحران اصلی و اولیه، شکل دهد. کاهش آسیب و افزایش امنیت دو هدف اساسی مدیریت بحران است.
بحران، به صورت خودکار باعث تشنگی خبری در میان مخاطبان می شود.
این یعنی روابط عمومی به هنگام بحران، باید چند برابر بیش از حالت عادی، به لحاظ کمی و کیفی، به اطلاع رسانی بپردازد چرا که نیاز مخاطبان به دریافت اطلاعات جدید چند برابر حالت عادی است.
این نیاز را به سرعت و با کیفیت به بهترین شکل ممکن پاسخ داد.
در غیراین صورت با تولید شایعه و خبر جعلی و اطلاعات نادرست یا ناقص روبه رو می شویم.
سامان دادن و رسیدگی به این خبرها و اطلاعات ناقص نه تنها در بسیاری از موارد، کاملا نتیجه بخش نیست بلکه زمان و انرژی و سرمایه سازمان را نیز درگیر خود می سازد.
بحران همچنین علاوه بر جلب توجه فوری و طولانی مخاطبان، لایه ها و دسته های جدیدی از مخاطبان را جذب و به مخاطبان قبلی و سنتی سازمان اضافه می کند.
روابط عمومی سازمان باید خود را برای پاسخگویی به این بخش ها آماده سازد.
اطلاع رسانی بحران را می توان در سه بخش قبل، هنگام و بعد از بحران، بررسی و توصیه ها و پیشنهاداتی را برای تقویت آن مطرح کرد.
آماده سازی برای بحران با پیش بینی و حدس موارد بحران ساز، تمرین اطلاع رسانی در بحران، تعیین سخنگو، تعیین کانال های قابل اطمینان درون سازمانی برای دریافت اطلاعات صحیح، هماهنگی و ارتباط با خبرنگاران، رسانه ها، فعالان مجازی و سایر بخش های مرتبط با اطلاع رسانی در بحران، تعیین شکل و چگونگی انتشار خبرها در سازمان، تعیین کانال های انتشار خبرها برای مخاطبان بیرونی، راه اندازی و فعال سازی کانال های اطلاع رسانی رسمی و غیررسمی و شبه رسمی سازمان از جمله وب سایت، صفحات در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، پیامک و … .
طراحی نقشه راه اطلاع رسانی برای زمان بحران، ایجاد اتاق خبر در سازمان برای حضور فوری خبرنگاران در سازمان و اطلاع رسانی با حضور آنها، تهیه و انتشار متن ها، عکس ها، فیلم ها، گزارش ها و نقشه ها درباره سازمان برای استفاده به هنگام بحران، انتشار اطلاعات بدیهی درباره جزئیات سازمان.
انتشار اطلاعات ارزشمند زودتر از دیگران ( رسانه ها، خبرنگاران، دیگر روابط عمومی شبکه های اجتماعی، شایعه ها، خبرهای جعلی یا نیمه جعلی و … ) و قرار گرفتن در جایگاه منتشر کننده اول، انتشار مستمر و بدون توقف اطلاعات، انتشار بلافاصله اطلاعات پس از دریافت هر چند حداقل معلومات و عناصر خبری را داشته باشد با هدف مرجع سازی از روابط عمومی و جلب اعتماد عمومی و اعتبار به سازمان. انتشار اطلاعات بدیهی درباره سازمان و بحران.
انتشار حداکثری اطلاعات و خبرها در حداقل فاصله بعد از دریافت، تاکید بسیار بر انتشار صحیح و دقیق اطلاعات. تصحیح فوری در صورت انتشار غیرصحیح یا نادرست اطلاعات، راستی آزمایی و بررسی اطلاعات و خبرهای منتشر شده و تصحیح یا تکذیب آنها. بررسی و شناخت سوالات، ابهامات و شایعات و پاسخ به آنها، انتشار اطلاعات بدیهی درباره سازمان و بحران.
فعال سازی کانال های دریافت بازخورد از مخاطبان، انتشار حداکثری اطلاعات در همه ابزارهای رسانه ای از جمله وب سایت، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، پیامک و … .
ساده سازی اطلاعات تخصصی برای مخاطبان عمومی، احترام به حریم خصوصی افراد، خودداری از بزرگنمایی یا کوچک نمایی و تاکید بر واقع نمایی، خودداری از نفرت افکنی یا تحریک افکارعمومی به خشونت یا اقدامات غیرقانونی یا نژادپرستی یا انتقام گیری یا برخورد با اقلیت ها و اقشار آسیب پذیر.
خودداری یا شکل دهی به کلیشه سازی و تصویرسازی منفی. خودداری از تبلیغات و انتشار نظرات بدون گوینده. خودداری از انتشار بدون وجود منابع معتبر، خودداری از انتشار حدس و گمان و خبرهای غیرقطعی به عنوان خبر قطعی.
ارزیابی اطلاع رسانی در بحران و تعیین نقاط ضعف و قوت، تلاش برای رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت برای آینده، پیش بینی اطلاع رسانی.
دیدگاهتان را بنویسید