دوشنبه / ۱۷ آذر / ۱۴۰۴ Monday / 8 December / 2025
×
رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی و کارشناس ارتباطات هوشمند با تأکید بر اینکه خلاقیت فردی کافی نیست، گفت: جهان ارتباطات وارد مرحله‌ای شده که در آن خلاقیت، همکاری میان انسان و هوش مصنوعی است.
انسان و هوش مصنوعی شریک خلاق یکدیگرند

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ رئیس انجمن روابط‌عمومی آذربایجان شرقی و کارشناس ارتباطات هوشمند با تأکید بر اینکه خلاقیت فردی کافی نیست، گفت: جهان ارتباطات وارد مرحله‌ای شده که در آن خلاقیت، همکاری میان انسان و هوش مصنوعی است.

امروز ابزارهایی در اختیار داریم که نه تنها سرعت تولید محتوا را افزایش می‌دهند، بلکه کیفیت، عمق و دقت آن را نیز ارتقا می‌بخشند؛ این ابزارها شریک خلاق ما هستند.

ابراهیم مولائی افزود: براساس گزارش ۲۰۲۵ مک‌کنزی، بیش از ۸۸ درصد شرکت‌ها حداقل در یک بخش کاری از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند؛ رقمی که نشان می‌دهد AI از مرحله آزمایشی عبور کرده و به بخشی از ساختار اصلی کار تبدیل شده است.

ترند اصلی بازاریابی در سال ۲۰۲۵

طبق ارزیابی نیلسن، بیش از نیمی از بازاریابان، هوش مصنوعی را ترند اصلی بازاریابی در سال ۲۰۲۵ می‌دانند، به‌ویژه در دو حوزه شخصی‌سازی کمپین‌ها و بهینه‌سازی انتشار.

وی ادامه داد: این روند باعث می‌شود تولید محتوا دیگر برای «عموم» نباشد، بلکه برای «هر فرد» طراحی شود همان چیزی که روابط‌عمومی امروز برای اثرگذاری به آن نیاز دارد.

مولائی با اشاره به یافته‌های CoSchedule افزود: بازاریابانی که از AI استفاده می‌کنند حدود ۲۵ درصد شانس موفقیت بیشتری دارند.

وی تأکید کرد: هوش مصنوعی دیگر فقط متن تولید نمی‌کند؛ امروز تصویر، ویدیو، صدا، موسیقی، مدل سه‌بعدی و حتی روایت چندحسی خلق می‌کند.

ابراهیم ایران‌نژاد، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: دنیای ارتباطات امروز، بیش از هر زمان دیگری به ازآفرینی خلاقیت نیاز دارد.

وی گفت: دیگر نمی‌توان با الگوهای ثابت و تکراری برای مخاطبی که تجربه‌های متنوع و پیچیده دارد محتوا تولید کرد.

ایران‌نژاد افزود: روابط‌عمومی موفق، روابط‌عمومی‌ای است که خلاقیت را بازآفرینی کند و آن را متناسب با فناوری‌های نو و رفتار ارتباطی نسل جدید به‌کار گیرد.

وی افزود: در فضای پرشتاب رسانه‌ای، تنها داشتن مهارت تولید محتوا کافی نیست؛ نحوه بازآفرینی خلاقیت و توانایی به‌کاربردن آن در قالب‌های نوین است که مزیت رقابتی می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *