شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

روش‌های جذب استعدادهای جدید در محیط کار:

درک نیازها و انتظارات فارغ‌التحصیلان حوزه ارتباطات

 در فصل فارغ‌التحصیلی، تمرکز بیشتری بر آینده دانش‌آموختگان رشته ارتباطات وجود دارد. این افراد، با شور و انگیزه، ولی‌ اندکی نگران، در آستانه ورود به دنیای حرفه‌ای قرار دارند.
درک نیازها و انتظارات فارغ‌التحصیلان حوزه ارتباطات
  • کد نوشته: 1958
  • منبع: شارا
  • ۶ خرداد
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی آر؛ در حالی که فارغ‌التحصیلان در تلاش برای کسب نخستین فرصت‌های شغلی خود هستند، سازمان‌ها نیز به دنبال راه‌های جذب و نگهداری نسل جدید نیروی انسانی هستند.مطالعه اخیر مؤسسه روابط‌عمومی آمریکا (IPR)، با همکاری گروه گروسمن، با عنوان «مشارکت کارکنان در صنعت ارتباطات»، عوامل مؤثر بر تعامل کاری حرفه‌ای‌های ارتباطات را بررسی کرده و فرصت‌های بهبود را شناسایی نموده است.

    فرصت‌های یادگیری، مسیر اصلی تعامل حرفه‌ای

    بر اساس این مطالعه، از میان ۳۱۰ پاسخ‌دهنده، ۷۸٪ در سال گذشته فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد داشتند و ۷۰٪ نیز فردی در محیط کار خود داشتند که از توسعه آن‌ها حمایت می‌کرده است. کسانی که هر دو این تجربیات را داشتند، سطح بالاتری از مشارکت کاری را گزارش دادند. این یافته با نتایج نظرسنجی دیلویت ۲۰۲۴ درباره نسل Z و هزاره‌ها هم‌سو است، که نشان می‌دهد «یادگیری» یکی از مهم‌ترین عوامل وفاداری به کارفرماست. همچنین، گزارش LinkedIn Learning در سال ۲۰۲۳ نشان داد ۷۶٪ کارکنان نسل Z معتقدند یادگیری کلید موفقیت در حرفه است.

    نارضایتی از مسیرهای پیشرفت شغلی

    با وجود تأکید بر اهمیت یادگیری، ۳۵٪ از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند فرصت‌های رشد شغلی در محیط کار کم است، در حالی که ۷۷٪ آن‌ها میل به پیشرفت و توسعه فردی را ابراز کرده‌اند. نسل جدید نه‌تنها خواهان ارتقاء رتبه است، بلکه به دنبال فرصت‌هایی با معنا، تنوع و انطباق با ارزش‌های شخصی است. بر اساس گزارش SHRM، این نسل به دریافت بازخورد مداوم، انعطاف‌پذیری و گزینه‌های شخصی‌سازی مسیر شغلی اهمیت زیادی می‌دهد. مطالعه مک‌کینزی نیز نشان داده که ۷۷٪ از نسل Z در حال حاضر به دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند؛ تقریبا دو برابر نرخ نسل‌های قبل.

    انعطاف‌پذیری، نماد اعتماد سازمانی

    براساس پژوهش IPR، حرفه‌ای‌هایی که برنامه کاری منعطف دارند، اعتماد بیشتری به سازمان نشان می‌دهند، بهره‌وری بالاتری دارند و میزان مشارکت آن‌ها در کار بالاتر است. این انعطاف، چه در مکان انجام کار و چه در زمان‌بندی، پیام آور اعتماد کارفرما به استقلال فردی است. در نظرسنجی‌های اخیر، ۴۹٪ از کارکنان نسل Z اعلام کردند در صورت عدم توازن مناسب بین کار و زندگی، ظرف دو سال سازمان را ترک خواهند کرد. این نسل، انعطاف‌پذیری را نه به‌عنوان امتیازی اضافی، بلکه به‌عنوان بخشی از ارزش‌های اصلی سازمان می‌داند.

    جمع‌بندی و راهکارهای جذب نسل نو در محیط کار

    فارغ‌التحصیلان جدید، مانند سایر فعالان حوزه ارتباطات، تمایل به یادگیری دارند؛ اما انتظار دارند این فرآیند با فناوری‌های دیجیتال، راهکارهای آموزش از راه دور و ابزارهای نوین تسهیل شود. لازم است سازمان‌ها مسیر روشن و جذابی برای استفاده از مهارت‌های جدید این نسل فراهم کنند تا نشان دهند فرصت رشد در همان سازمان وجود دارد. شفاف‌سازی اهمیت حفظ این نیروی نوظهور و ایجاد حس تعلق، عامل کلیدی در تثبیت آنان است.

    در نهایت، باید توجه داشت که انعطاف‌پذیری نماد اعتماد سازمان است و نسل جدید آن را به‌عنوان یک ارزش انسانی معتبر می‌داند، نه فقط یک گزینه عملیاتی.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *