شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور
سومین موفقیت روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز در سال جاری رقم خورد؛

کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور

لئو پرلستین، که به «پادشاه روابط‌عمومی آشپزی» شهرت داشت، در ۱۰ سپتامبر در لس‌آنجلس در سن ۱۰۴ سالگی درگذشت.
درگذشت پادشاه روابط‌عمومی آشپزی و چهره ماندگار PR

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ او در پترسون، نیوجرسی متولد شد و در سال ۱۹۳۶ همراه خانواده‌اش به لس‌آنجلس مهاجرت کرد و در فروشگاه مواد غذایی والدینش کار می‌کرد. پس از خدمت در واحد تحقیقات روان‌شناسی نیروی هوایی در طول جنگ جهانی دوم، شرکت «Lee & Associates Public Relations and Advertising» را تأسیس کرد.

این شرکت که جزو معتبرترین‌ها بود، در حوزه غذا و نوشیدنی تخصص داشت و بیش از ۴۰ هیئت مشورتی کشاورزی شامل انجیر، آلو، بادام و سیب را نمایندگی می‌کرد. برندهای شاخصی مشتریان او بودند. پرلستین با بهره‌گیری از ارتباطات هالیوودی خود، گروچو مارکس را برای تبلیغ انجیر، جین منسفیلد را برای بوقلمون و ابوت و کاستلو را برای تخم‌مرغ جذب کرد.

او چندین کتاب درباره زندگی حرفه‌ای خود در روابط‌عمومی نوشت، از جمله: خوراک سلبریتی: پیشگام تبلیغات غذایی ۵۰ سال داستان‌های درون‌پرده با ستارگان هالیوود و ماجراهای روابط‌عمومی. از او دو پسرش دیوید و فرانک، عروس‌هایش کارن، کتی و هلن و همچنین نوه‌هایش به‌جا مانده‌اند. پسر سومش، هاوارد، که همراه با لئو و فرانک در اداره «Lee & Associates» مشارکت داشت، در سال ۲۰۲۳ در ۷۴ سالگی درگذشت.

مراسم خاکسپاری پرلستین روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۵ ساعت ۱۰ صبح در گورستان «هالیوود فورِوِر» لس‌آنجلس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *