چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومیدر این میان، یکی از گامهای مهم و مغفولمانده، ایجاد یک کنسرسیوم ارتباطات مدیریت سرزمین با مشارکت همه نهادهای متولی است. کنسرسیومی که نهتنها به همافزایی در سیاستگذاری کمک میکند، بلکه با تدوین راهبردهای ارتباطی مشترک، زمینهساز فرهنگسازی، آموزش شهروندی و مدیریت بهتر بحرانها خواهد شد.
در ایران، مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم مدیریت سرزمین بر عهده نهادهای متعددی است که هرکدام نقش و ظرفیت خاص خود را دارند، از جمله:
• وزارت جهاد کشاورزی
• اتاق بازرگانی و کشاورزی
• سازمان هواشناسی
• سازمان جغرافیایی
• سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری
• سازمان امور اراضی
• سازمان زمینشناسی
• شهرداری ها و دهیاری ها
•سازمان حفاظت محیط زیست
•سازمان مدیریت بحران
•وزارت نیرو
•وزارت نفت
•وزارت راه و شهرسازی
•سازمان های تخصصی بین المللی
و…
نداشتن تعامل مستمر و مؤثر این نهادها در سطح مدیران روابط عمومی و بی توجهی به تهیه پیوست رسانه ای و مستند نگاری پروژه های پیشران کشور قبل و بعد از افتتاح، باعث ناهماهنگی تصمیمها، دوبارهکاریها و در نهایت عدم اقناع افکاری و قضاوت نادرست می شود.
۱. همافزایی نهادی و رسانهای
تشکیل یک کنسرسیوم مشترک در حوزه ارتباطات، امکان همراستایی پیامهای رسانهای، هماهنگی در اطلاعرسانی عمومی، و تقویت صدای واحد در زمان بحرانها را فراهم میسازد.
۲. فرهنگسازی و آموزش شهروندی
بخش مهمی از بحرانهای محیطزیستی ریشه در نبود آموزش عمومی و مشارکت مردم دارد. کنسرسیوم میتواند با استفاده از ظرفیت رسانههای ملی و محلی، اقدام به برنامههای فرهنگسازانه کند.
۳. مدیریت بهینه منابع و اعتبارات
همکاری بین سازمانها به جلوگیری از اتلاف منابع مالی، انسانی و اطلاعاتی کمک میکند. برنامههای مشترک آموزشی، تولید محتوا و کمپینهای رسانهای با هزینه کمتر و اثربخشی بالاتر قابل اجرا خواهند بود.
۴. تمرین کار گروهی و توسعه فردی
همکاری میان کارشناسان ارتباطات، روابط عمومی و مدیران سازمانهای مختلف، به ارتقاء توانمندیهای فردی و توسعه سرمایه انسانی در دستگاههای اجرایی منجر خواهد شد.
نقش روابط عمومی سازمانها در حفاظت از سرزمین
در عصر اطلاعات، نقش روابط عمومی از اطلاعرسانی صرف فراتر رفته و به عنصری کلیدی در تغییر نگرش و رفتار عمومی تبدیل شده است. استفاده از ظرفیت روابط عمومیها در مناسبتهای تقویمی ملی و بین المللی (مانند روز جهانی محیط زیست، روز ملی درختکاری و…) و بحرانهای اجتماعی (مانند خشکسالی، آتشسوزی جنگلها و…) میتواند مسیر آگاهیبخشی و مسئولیتپذیری شهروندان را هموار سازد.
ایجاد یک کنسرسیوم ملی ارتباطات مدیریت سرزمین اقدامی راهبردی برای مقابله با بحرانهای محیط زیستی و ایجاد نظم ارتباطی بین نهادهای مسئول است.
این کنسرسیوم میتواند:
• تدوین استراتژیهای رسانهای مشترک را با نظارت شورای اطلاع رسانی دولت برعهده گیرد.
• از ظرفیت رسانهها برای فرهنگسازی بهره گیرد.
• تعامل میان دستگاهها را نهادینه کند.
• به مدیریت منابع پایه (آب، خاک و پوشش گیاهی) و جلوگیری از تخریب سرزمین کمک نماید.
دیدگاهتان را بنویسید