۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شدبه گزارش آژانی خبری پی آر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری البرز؛ محمدباقر فرهند، مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری البرز، در نشستی با حضور مدیران روابط عمومی فرمانداریهای استان البرز، بر نقش حیاتی روابط عمومیها در روایت خدمات دولت، تقویت حضور رسانهای و گفت: روایت اول بودن در کنار پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم باید در دستورکار قرار بگیرد.
فرهند در این نشست با اشاره به فعالیتهای گسترده دولت در استان اظهار کرد: دولت در حال خدمترسانی گسترده به مردم است، اما اگر این خدمات بهدرستی به مردم اطلاعرسانی نشود، تأثیرگذاری خود را از دست میدهد. روایت خدمات دولت بر عهده روابط عمومیها و نخبگان است.

روایتگری؛ مسئولیت حیاتی روابط عمومیها
مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز، با بیان اینکه تا زمانی که ما روایت نکنیم، دیگران روایت خواهند کرد، گفت: امروز یکی از مهمترین مسئولیتهای شما، روایت خدمات دولت به زبان مردم، برای مردم و با ابزارهای حرفهای است.
فرهند سه کلیدواژه اصلی استاندار محترم برای مسیر فعالیت روابط عمومیها را روایت خدمات دولت، تحولگرایی و مردمباوری دانست و افزود: استاندار تکلیف کردهاند که باید خدمات دولت را به صورت شفاف، مستند و مداوم روایت کنیم؛ این وظیفه ماست، نه لطف ما.
فرهند با انتقاد از برداشت ناصواب از جایگاه روابط عمومیها گفت: روابط عمومی فقط طراحی بنر برای تبریک و تسلیت نیست بلکه روابط عمومی باید بازوی رسانهای، تبلیغاتی، اقناعی و مشاوری امین برای مدیر ارشد مجموعه خود باشد.
دستور قاطع و انتظارات مشخص
در این نشست، مدیرکل روابط عمومی استانداری چند دستورالعمل جدید را به مدیران روابط عمومی فرمانداریها متذکر شد و افزود: روابط عمومی بدون عملکرد، قابل دفاع نیست. همچنین گزارش عملکرد ماهانه فرمانداران باید با محتواهای مستند و چندرسانهای ارائه شود. از طرفی استفاده از فضای مجازی و ابزارهای نوین، الزامی است. نباید از هیچ درگاه ارتباطی غافل شویم.
فرهند با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیتهای نوین گاها اثرگذاری بیشتری در میان مردم دارد، افزود: محتوای تولیدی باید خلاق، مستند و دقیق باشد. از تکرار و کلیشهگرایی پرهیز کنید.
برنامهها و حمایتهای آینده
فرهند همچنین از تدوین بستههای حمایتی برای توانمندسازی روابط عمومیها خبر داد و گفت: برگزاری دورههای آموزش حرفهای برای مدیران روابط عمومی، اختصاص بستههای محتوایی و گرافیکی برای استفاده مشترک، ایجاد بانک اطلاعات فعالیتهای فرمانداریها، طراحی ساختار جدید روابط عمومی شهرستانها و ایجاد قرارگاه روایتگری شهرستانی از جمله آنها است.
او تاکید کرد که پشتیبانی فنی، رسانهای و آموزشی از تمامی روابط عمومیهای شهرستانها در دستور کار است.
نگاه تحولی، لازمه موفقیت
فرهند با اشاره به لزوم تغییر نگاه نسبت به جایگاه روابط عمومیها گفت: روابط عمومی یک پُست اداری نیست، بلکه یک مشاور امین با مسئولیت راهبردی است. روابط عمومی باید خلاق، پرتلاش و فعال باشد.
او در ادامه با یادآوری نقش رسانه در فضای جدید ارتباطی، گفت: رسانهها برای انتقال اطلاعات و اخبار منتظر پاسخهای مدتدار و طولانی ما نمیمانند، روابط عمومی موفق واقعیت اقدامات صورت گرفته در مجموعه خود را در کنار احصای نیازمندی جامع با سرعت و دقت لازم به افکار عمومی منتقل کند. بدون شک روابط عمومیموفق عامل افزایش و ارتقاء روحیه امید افزایی در سطح جامعه خواهند بود.
فرهند در پایان یادآور شد: رسانههای منتقد نیز سرمایههای عرصه خبر و اطلاعرسانی هستند و مجموعههای روابط عمومی مکلف و موظف هستند از این ظرفیت بهرهمند شوند، البته که این قشر با گروهی که به دنبال سهمخواهی و باجخواهی هستند متفاوت بوده و بدون شک در مقابل گروه دوم خواهیم ایستاد.



دیدگاهتان را بنویسید