شنبه / ۲۲ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 13 December / 2025
×
اعطای نشان ویژه سمپوزیوم روابط‌ عمومی به شرکت پخش
در اختتامیه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی؛

اعطای نشان ویژه سمپوزیوم روابط‌ عمومی به شرکت پخش

اعتماد به برنامه‌های دولت، شرط اثرگذاری روابط‌عمومی‌هاست
معاون ارتباطات دفتر معاون اول رییس‌جمهور:

اعتماد به برنامه‌های دولت، شرط اثرگذاری روابط‌عمومی‌هاست

استراتژی‌های مؤثر، بهره‌برداری اخلاقی از فناوری‌های هوشمند، بهره‌گیری از تولیدکنندگان محتوا و حفظ صدای انسانی، عناصر کلیدی در موفقیت روابط عمومی در سال ۲۰۲۶ محسوب می‌شوند.
چهار استراتژی روابط عمومی که حرفه‌ای‌ها باید مدنظر داشته باشند

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ سال جاری، اشتباهات ارتباطی، روندها و موفقیت‌ها نشان دادند چه کارهایی در کسب‌وکار موفق نیست و چه کارهایی نتیجه‌بخش است.

هر موقعیت، چه اخراج‌های نادرست، اجرای عجولانه فناوری هوشمند یا استفاده نادرست از منابع، به متخصصان روابط‌ عمومی‌ نشان داد چگونه بهتر ارتباط برقرار کنند، داستان بگویند، از صداهای معتبر و ابزارها استفاده کنند و اثرگذاری خود را اندازه‌گیری کنند.

با ورود به ۲۰۲۶، صنعت روابط عمومی نباید با شتاب از ابزارها و روندهای جدید پیروی کند، بلکه باید از استراتژی‌های اثبات‌شده استفاده کرده و منابع را به‌صورت اخلاقی به کار گیرد تا روابط معتبر و واقعی با مخاطبان بسازد.

۱. فراتر از معیارهای عملکرد نگاه کنید و بر اهداف نهایی تمرکز کنید

در سه ماهه اول ۲۰۲۵، شاهد اخراج‌های گسترده در سازمان‌های دولتی بودیم که تنها بر معیارهای عملکرد و بازگشت سرمایه تمرکز داشتند.

در ۲۰۲۶، تیم‌های روابط عمومی باید فراتر از تعداد پوشش‌های خبری و مصاحبه‌ها نگاه کنند و بپرسند: «آیا نتایج مورد نظر مشتریان حاصل شد؟» و «آیا روابط ذینفعان قوی‌تر شد؟» کیفیت مهم‌تر از کمیت است و باید بر شکل‌دهی سیاست‌ها، نفوذگذاری و تحقق اهداف مشتری تمرکز شود.

۲. دقت و استفاده اخلاقی از فناوری هوشمند را اولویت دهید

فناوری هوشمند نمی‌رود، اما زمان آن رسیده که مسیر خود را تغییر دهیم.

در ۲۰۲۵، آزمایش‌های عجولانه این فناوری منجر به انتشار گزارش‌ها و اخبار ناقص یا حاوی اشتباه شد و اعتماد عمومی را کاهش داد.

استفاده هوشمندانه از این فناوری برای تحقیق، ایده‌پردازی، سازماندهی و تحلیل مفید است، اما بهترین تیم‌ها از تخصص انسانی برای معنا و خلاقیت بهره می‌برند و استانداردهای اخلاقی مشخصی برای محصولات مبتنی بر فناوری تدوین می‌کنند.

۳. اقتصاد سازندگان محتوا را به کار بگیرید

اعتماد به رسانه‌های سنتی در طول دهه‌ها کاهش یافته و در ۲۰۲۵ به پایین‌ترین حد رسید. تنها ۲۸٪ مردم آمریکا به رسانه‌ها اعتماد دارند و اکثر بزرگسالان به شبکه‌های اجتماعی و سازندگان محتوا روی می‌آورند.

همکاری با این سازندگان، که جوامع وفادار و درگیر ایجاد می‌کنند، به برندها اجازه می‌دهد داستان‌های انسانی‌تر و معتبرتری روایت کنند و با مخاطبان بهتر ارتباط برقرار کنند.

۴. صدای انسانی را بازگردانید

فناوری هوشمند ارتباطات را سریع‌تر و کارآمدتر کرده، اما باعث شده پیام‌ها کمتر واقعی و انسانی باشند.

اکنون ۷۴٪ مردم اخبار نوشته‌شده توسط انسان را ترجیح می‌دهند و تقریباً ۶۴٪ محتوای بازاریابی انسانی را می‌پسندند.

رهبران و سخنگویانی که به‌صورت واقعی و انسانی ارتباط برقرار می‌کنند، برندهای قابل اعتماد و متمایزی خواهند ساخت.

هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند روندها، موفقیت‌ها یا اشتباهات سال آینده چگونه خواهد بود.

با استفاده از استراتژی‌های اثبات‌شده و اجتناب از روش‌های ناکارآمد، کسب‌وکارها می‌توانند موقعیت خود را برای موفقیت در ۲۰۲۶ بهبود دهند.

نوشته‌های مشابه
اعطای نشان ویژه سمپوزیوم روابط‌ عمومی به شرکت پخش
در اختتامیه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی؛

اعطای نشان ویژه سمپوزیوم روابط‌ عمومی به شرکت پخش

اعتماد به برنامه‌های دولت، شرط اثرگذاری روابط‌عمومی‌هاست
معاون ارتباطات دفتر معاون اول رییس‌جمهور:

اعتماد به برنامه‌های دولت، شرط اثرگذاری روابط‌عمومی‌هاست

هوشمندسازی و نقش روابط عمومی در برنامه‌های سلامت
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تربت‌حیدریه:

هوشمندسازی و نقش روابط عمومی در برنامه‌های سلامت

اطلس توانمندی‌های روابط‌عمومی فولاد مبارکه رونمایی شد
در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی؛

اطلس توانمندی‌های روابط‌عمومی فولاد مبارکه رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *