تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدبه گزارش پی آر؛بی تردید روابطعمومی ها با توجه به ماهیت سازمانی و رسالتی که دارند همواره باید در سریع ترین زمان ممکن بتوانند وقایع و رویدادها بویژه شرایط بحرانی و جنگی را مستندسازی کنند و با اطلاع رسانی بموقع و موثر خود، ضمن ارتقا سطح آگاهی جامعه و مدیریت افکار عمومی، از ایجاد یا تشدید حاشیه ها، دروغ پراکنی ها، کوچک نمایی ها و بزرگنمایی ها بویژه توسط برخی از رسانه های غیرهمسو جلوگیری کنند.
در این یاداشت سعی شده تا برخی از موارد مهم و اساسی جهت ارتقای سطح آمادگی مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان ها و مراکز صنعتی در شرایط بحرانی و جنگی ارائه شود تا بهترین واکنش را در این شرایط داشته باشند.
۱- دوربین ها و تجهیزات تصویر برداری را در کنار درب خروجی دفتر کار خود بگذارید تا در مواقع ضروری دسترسی بهتری داشته باشید
۲- باطری دوربین ها و پروژکتورهای سرخود را شارژ کنید.
۳- حافظه دوربین ها را تخلیه کنید و تا فضای کافی جهت ضبط حوادث داشته باشید.
۴- جلیقه ویژه روابط عمومی با لوگو شرکت یا سازمان را بهمراه داشته باشید تا مواقع ضروری قابل تفکیک و شناسایی باشد.
۵- کارت شناسایی شرکت و سازمان را بهمراه داشته باشید و حتما واحد « روابط عمومی» در آن قید شده باشد ( در غیر اینصورت همین الان یک معرفی نامه یا مجوز تردد و تصویربرداری از حراست شرکت یا سازمان اخذ کنید)
۶- سعی کنید پرسنل روابط عمومی تا پایان شرایط جنگی بصورت کشیک در محل کار خود حضور داشته باشند تا در مواقع ضروری مستند سازی کنند.
۷- لیست و شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت مدیران رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و معتبر را بهمراه داشته باشید.
۸- شارژر موبایل، شارژ دوربین و پاوربانک با ظرفیت بالا و با قابلیت شارژ دوربین بهمراه داشته باشید.
۹-چراغ قوه و هدلایت با نور قوی بهمراه داشته باشید
۱۰- اپلیکیشن ها، موتورهای جستجو اینترنتی داخلی و نرم افزار های ضروری داخلی را روی گوشی و سیستم کامپیوتری خود نصب کنید.
۱۱- ماسک و کلاه ایمنی بهمراه داشته باشید.
۱۲- ابزارآلات کوچک و سبک و کمکهای اولیه را در یک کیف همراه کمری قرار دهید و بهمراه خود داشته باشید.
۱۳- حوادث فنی و عادی سازمان ها و مراکز صنعتی را مستندسازی کنید و در صورت امکان گزارش و خبر کوتاه آماده کنید، اما لزومی به انتشار نیست تا در صورت شایعه پراکنی و بزرگنمایی توسط رسانه ها و افراد متفرقه بتوانید منتشر کنید.( با هماهنگی مراجع ذی صلاح)
۱۴- در مواقع جنگی بجز موارد هشداری،ضروری و آموزشهای ایمنی هیچگونه اطلاعات فنی و غیرفنی از سازمان و مراکز صنعتی در فضای مجازی، کانال های اطلاع رسانی و سایت های خبری منتشر نکنید.
۱۵- اطلاعات مکانهای حیاتی، پناهگاهها و همچنین مشخصات و اطلاعات مدیران و کارکنان را در فضای مجازی منتشر نکنید.
۱۶- در صورت بروز حمله به تاسیسات و یا مراکز اداری و…ضمن رعایت احتیاط و استقرار در مکان امن فورا وقایع را مستندسازی کنید.
۱۷- تصویر برداری مداوم از محل حادثه یا انفجار ، اقدامات و نیروهای امدادی ، شهدا یا مجروحین، نیروهای فنی و تخصصی در اولویت تصویر قرار گیرد.
۱۸- سعی کنید در مستندسازی و اطلاع رسانی شفاف، سریع و با محتوای قوی و معتبر عمل کنید و از انتشار تصاویر آرشیوی ( بجز در موارد خاص) اجتناب کنید.
۱۹- از چگونگی و آخرین وضعیت محل حادثه یا انفجار، گزارش و خبر کوتاه بصورت تصویری و یا مکتوب تهیه کنید ولی بدون هماهنگی با روابط عمومی بالادستی ( روابط عمومی شرکتهای مادر، وزارات، ادارات کل و…) اقدام به انتشار نکنید.
۲۰- عکسها، فیلمها و اخبار مرتبط با حادثه یا انفجار را پس از اخذ مجوزات لازم از مراجع ذی صلاح، فقط برای مدیران رسانه و خبرنگارانی که می شناسید ارسال کنید و از اشتراک گذاری با افراد متفرقه اجتناب کنید.
۲۱- از ارائه جزئیات حادثه یا انفجار خودداری کنید و سعی کنید تا مشخص شدن ابعاد حادثه، از انتشار اطلاعات ناقص خودداری کنید.
۲۲- رسانه های داخلی و خارجی را مرتب رصد کنید و مراقب، دروغ پردازی، حاشیه سازی یا بزرگنمایی حوادث فنی و عادی مراکز صنعتی باشید.
۲۳- از پاسخگویی به افراد و شماره های ناشناس بویژه شماره های خارجی بشدت اجتناب کنید.
یادمان نرود، روابط عمومی ها بدلیل استقرار در سازمان ها و مراکز صنعتی
بعنوان سریع ترین ، معتبرترین و دردسترس ترین واحدهای اطلاع رسانی به جامعه هستند و ضروریست آمادگی لازم را در شرایط جنگی و بحرانی داشته باشند.
دیدگاهتان را بنویسید