فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پی آر؛ فاطمه مهاجرانی در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: روابطعمومیها بلندگو نیستند، کار اولیه روابط عمومیها اطلاع رسانی و کار میانی آنها اقناع است و برای این اقناع سازی روابط عمومی ها باید از ابتدا با بحث و موضوع همراه باشند.
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی امری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها جارچیهای قدیم نیستند که فقط بگویند چه کسی چه کاری را انجام داد. روابط عمومیها ایجاد شدند تا سازمان ها را اجتماعی کنند و امر اجتماعی حتما نیاز به درک مختصات اجتماع دارد.
سخنگوی دولت ادامه داد: چرا علیرغم زحمات کشیده شده در طول چندین دهه، باز هم وقتی با مردم صحبت کنیم متوجه میشویم آن حس و درک لازم در خصوص اقدامات رخ داده وجود ندارد؟، آیا روابط عمومی ها کم کار کردند؟، الحق خیر. پس چرا این امر محقق نشده است؟، چون بدون درک امر اجتماعی در صدد بودیم که امر اجتماعی را محقق کنیم. تحقق امر اجتماعی ابتدا نیاز به فهم امر اجتماعی دارد. هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت. ما همان چیزی را برداشت میکنیم که کاشتیم. اگر از ابتدا امر اجتماعی از اجتماع برداشت شود و این محصول را به اجتماع برگردانیم؛ این امر رخ میدهد.
مهاجرانی با بیان اینکه وقتی فهم درست درباره امر اجتماعی نداریم مشخص است اقدامات ما در حوزه اجتماعی اثر نمیکند، تصریح کرد: وقتی راهبرد، استراتژی و چرایی انجام کار را فهم و تبیین نمیکنیم چطور انتظار داریم روابط عمومیها در تبیین اقدامات شاهکار کنند؟ او که اعجاز ندارد نهایتا میتواند به اندازه ابزار و افراد اقداماتی را انجام دهد. بنابراین اگر بنا است سیاست روابط عمومی در وزارت خانه مهم صنعت، معدن و تجارت عوض شود، ابتدا باید درباره چرایی این امر و این تغییر و بعد روی چگونگی آن صحبت کرد.
وی با یادآوری اینکه فهم اجتماعی درباره عملکرد درست سازمان باعث میشود سازمانها در دل مردم جا باز کنند و این مهم از طریق روابط عمومیها محقق میشود، اظهار کرد: همسو بودن و دخیل بودن روابط عمومی در موضوعات سازمان بسیار مهم است. از ابتدا روابط عمومی باید به مثابه یک نهاد اجتماعی باشد وبا کارکرد اجتماعی خود اقدام کند. روابط عمومی باید فراتر از کارمند باشد.
مهاجرانی با طرح این پرسش که آیا به اندازه کافی روابط عمومی موثر داشته ایم؟، افزود: نباید با رویکرد فعلی به نوعی بار بیش از حد روی سر روابط عمومی بار کنیم. رویکرد نوین در حوزه روابط عمومی این است که اگر میخواهیم طرحی نو در اندازیم، باید رویکرد خود را عوض کنیم. اگر میخواهیم انتظار از روابط عمومی را متفاوت کنیم باید از ابتدا چشم انداز را متفاوت کنیم و نقش روابط عمومی را متفاوت ببینیم. اصولا تغییرات همیشه مشکل است. رویکرد نوین برای روابط عمومی نیازمند ابزار نوین است.
در بخش دیگر این برنامه، فاطمه زارعان مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدام سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای تبدیل کردن دفتر روابط عمومی این وزارتخانه به مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صمت، اظهارکرد: امروزه روابط عمومی به مرکز راهبرد اطلاعات تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اهمیت قرار دادن پیوست رسانهای برای تمام فعالیتهای وزارتخانه افزود: تا پیش از این سیاست واحدی در خصوص روابط عمومی نداشتیم. اکنون تشکیل یک شبکه اطلاع رسانی که تمام افراد در آن به صورت مویرگی حاضر باشند و اطلاعلت از مرز به مرکز رد و بدل شود؛ ضرورت دارد.
زارعان ادامه داد: تولید محتوا در این زمان دیگر به تولید یک خبر و گزارش معطوف نمیشود بلکه باید در قالب های مختلف برای مخاطبین مختلف این محتوا را تولید کرد. در راستای تولید محتوای خوب، بحث آموزش جزء برنامه های ما است و بدین منظور چهار دوره ملی برای روابط عمومیهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفتیم.
مدیر مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نبود یک بانک اطلاعاتی درباره نیروی انسانی وزارت صمت را یکی از ایرادات موجود عنوان و خطاب به مدیران روابط عمومی حاضر در جمع تصریح کرد: در مستند سازی و آرشیوسازی ایراد داریم. باید زیرساخت و ساختار را درست کنیم. برنامه ارتباطی و رسانه ای سال ۱۴۰۴ خود را تنظیم کنید و برایمان بفرستید. روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت میتواند هاب (قطب) تولید محتوا در موضوعات ذی ربط خود در کشور باشد. فراموش نکنیم که تولید محتوا باید در راستای اعتماد سازی پایدار شکل گیرد.
دیدگاهتان را بنویسید