گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ مهدی باقریان، با اشاره به اعلام سال ۲۰۲۵ بهعنوان سال بینالمللی علوم و فناوری کوانتومی از سوی سازمان ملل متحد گفت: «این ابتکار که در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۴ رسمی شد، فرصتی ارزشمند برای نمایش دستاوردهای علمی در حوزه مکانیک کوانتومی و فناوریهای مرتبط آن است.»
عضو هیئتمدیره انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: «این سال بینالمللی با اهداف مشخصی از جمله افزایش آگاهی عمومی درباره تأثیرات فناوریهای کوانتومی بر زندگی روزمره، توسعه همکاریهای علمی بینالمللی، الهامبخشی به نسل جوان برای ورود به حوزه علمی و پژوهشی کوانتوم و حمایت از توسعه پایدار بهویژه در انرژی پاک و مدیریت زیستمحیطی آغاز شد.»
دبیرکل سومین اجلاس ملی روابط عمومی با اشاره به اینکه معمولاً در پذیرش فناوریهای نوظهور مقاومتهایی وجود دارد، افزود: «نگرش منفی جامعه نسبت به فناوریهای نوظهور از جمله فناوری کوانتومی عمدتاً ناشی از کمبود دانش است که منجر به ترس و تردید میشود. در مقابل، نگرش مثبت زمینه را برای پذیرش سریع، سرمایهگذاریهای مناسب و توسعه فناوری فراهم میکند.»
باقریان با هشدار درباره موج اغراق رسانهای و انتظارات نادرست از فناوری کوانتومی، خواستار ورود روابط عمومیها به میدان سوادآفرینی و سادهسازی مفاهیم شد. او سواد کوانتومی را یکی از نیازهای ارتباطی آینده دانست و بر مسئولیت متخصصان روابط عمومی در روایت علمی و دقیق تأکید کرد.
مدیرعامل مؤسسه کارگزار روابط عمومی در ادامه، با اشاره به تحقیقات انجامشده در سطح جهانی اظهار داشت: «بررسی ۳۸۵ مقاله روزنامههای هلندی نشان میدهد رسانهها تصویری رازآلود و مثبت از فناوری کوانتومی ارائه کردهاند و کمتر به خطرات و پیامدهای اجتماعی آن پرداختهاند. همچنین تحلیل محتوای ۵۰۱ سخنرانی TED در این زمینه نیز بیانگر این است که حدود یکچهارم از سخنرانیها فناوری کوانتومی را مرموز و شبحوار توصیف کردهاند، اما نیمی از سخنرانان موفق به ارائه توضیح ساده و قابلفهم از مفاهیم کلیدی بودهاند.»
وی در ادامه افزود: «در وضعیت نگرش منفی، بازار شایعات و اطلاعات نادرست رونق میگیرد و این موضوع نشاندهنده عدم موفقیت متخصصان روابط عمومی و رسانهها در ارائه محتوای جذاب و اطلاعرسانی حرفهای است.»
عضو هیئتمدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در این خصوص به گفتههای «مت سوین»، نویسنده کتاب «دِ کوانتوم دیلی» اشاره کرد و گفت: «چالش اصلی ما در این حوزه، ایجاد تعادل بین هیجانانگیزی و اغراق نکردن است. بهترین شیوه برای توضیح فناوری کوانتومی، پیوند دادن آن به زندگی روزمره مردم است.»
باقریان در بخش دیگری از صحبت های خود، به «منحنی شتابزدگی گارتنر» اشاره کرد و گفت: «ما امروز در مرحله اوج انتظارات اغراقآمیز از فناوری کوانتومی هستیم. گوگل در سال ۲۰۱۹ با اعلام زودهنگام برتری کوانتومی نمونهای بارز از این پدیده بود که باعث ایجاد دره ناامیدی و کاهش اعتماد عمومی شد.»
دبیرکل سومین اجلاس ملی روابط عمومی در جمعبندی سخنانش به دو راهبرد اساسی روابط عمومی کوانتومی اشاره کرد و افزود: «اولین راهبرد، فراگیر کردن سواد کوانتومی است. بر اساس یک نظرسنجی جهانی از ۵۰۰ مدیر ارشد، ۷۰ درصد آنها با مفهوم هوش مصنوعی کوانتومی آشنا هستند و بیش از ۶۰ درصد مدیران کسبوکارها در حال سرمایهگذاری یا ارزیابی فرصتهای مرتبط با این فناوری هستند.»
وی ادامه داد: «دومین راهبرد، سادهسازی پیامها و توضیح مفاهیم پیچیده به زبان ساده و روشن است. این وظیفه متخصصان روابط عمومی است که با پیامهای شفاف و علمی، فرهنگ پذیرش فناوری کوانتومی را در جامعه نهادینه کنند.»
باقریان بر این باور است که متخصصان روابط عمومی نمیتوانند صرفاً تماشاگر تحولات باشند، بلکه باید زبان فهمپذیر علم در جامعه باشند.
در این اجلاس، آینده کوانتومی نه یک دغدغه تخصصی، بلکه مسألهای اجتماعی و فرهنگی معرفی شد که روابط عمومی باید آن را برای مردم معنا کند.
دیدگاهتان را بنویسید