تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ این گزارش، تصویری دادهمحور از چگونگی درک عمومی و حرفهای از حوزه روابطعمومی ارائه میدهد و مسیر تحول آینده آن را بررسی میکند.
سه محور اصلی گزارش:
۱. هویت و اعتماد
یافتههای کلیدی نشان میدهد شکاف فزایندهای در نحوه درک حرفه روابطعمومی از سوی متخصصان، رهبران کسبوکار و مردم وجود دارد.
در حالیکه ۶۷٪ متخصصان خود را «کارشناس ارتباطات» مینامند، تنها ۳۶٪ از مردم کانادا به «کارشناسان روابطعمومی» اعتماد دارند، در حالیکه این رقم برای «کارشناسان ارتباطات» به ۵۰٪ میرسد. رهبران کسبوکار نیز دیدگاهی مشابه دارند.
با وجود این تفاوتهای زبانی، تمام گروهها انتظار مشترکی از این حرفه دارند: اعتمادسازی، رفتار اخلاقی، شفافیت و مشاوره راهبردی.
۲. هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به بخشی از فعالیت روزمره متخصصان تبدیل شده است؛ ۵۵٪ از آنان حداقل هفتهای یکبار از آن استفاده میکنند. با این حال، سیاستگذاری در این زمینه عقب مانده است و تنها ۲۷٪ سازمانها دارای سیاست رسمی در زمینه هوش مصنوعی هستند.
در مقابل، ۷۴٪ از مردم کانادا انتظار دارند استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی بهصورت اخلاقی و شفاف انجام شود. این موضوع نیاز به رهبری فعال CPRS در این حوزه را پررنگ میکند.
۳. اخلاق و نقش انجمنهای حرفهای
اخلاق حرفهای، هم از نظر جامعه و هم از نگاه متخصصان، غیرقابلچشمپوشی است.
گزارش بر مأموریت CPRS در زمینه ارتقای استانداردهای حرفهای، اجرای شفاف آنها، جذب نسلهای جدید و رهبری در موضوعاتی مانند مبارزه با اطلاعات نادرست و تنظیمگری هوش مصنوعی تأکید میکند.
شرکتکنندگان در کنفرانس ملی CPRS نیز خواستار آن شدند که این انجمن به عنوان رهبر در حوزه اخلاق، تنوع، و نوآوری در سطح عمومی و حرفهای شناخته شود.
اظهارنظر رئیس ملی CPRS
جین آنتونیاک (Jane Antoniak)، رئیس ملی CPRS گفت:«این گزارش در زمانی حساس منتشر میشود و پایهای محکم برای گفتوگو و اقدام معنادار در حرفه ما فراهم میسازد. دادهها و تحلیلهای آن مبنای ارزشمندی برای بازاندیشی درباره هویت، تنوع، نوآوری و نقش پایدار اخلاق در کار روابطعمومی خواهند بود.»
ابزار نوآورانه SOPR-GPT
به همراه این گزارش، ابزار هوش مصنوعی جدیدی با نام SOPR-GPT معرفی شده است که به کاربران امکان میدهد دادههای نظرسنجی را بهصورت تعاملی مرور کنند.
این ابزار، هیچ داده یا تحلیل جدیدی تولید نمیکند؛ بلکه یافتههای پژوهش را بهصورت ساختاریافته و شفاف در اختیار متخصصان قرار میدهد.
نویسندگان گزارش میگویند: «میخواستیم از قالب سنتی گزارشنویسی فاصله بگیریم. SOPR-GPT به متخصصان اجازه میدهد یافتههایی را که برایشان مهمتر است، با شفافیت و بر پایه شواهد بررسی کنند.»
روششناسی پژوهش
پژوهش به رهبری شرکت Leger و با روش ترکیبی انجام شد: نظرسنجی از ۱۵۱۲ شهروند کانادایی بین ۲۰ مارس تا ۸ آوریل ۲۰۲۵؛
نظرسنجی از ۱۰۰ مدیر ارشد و رهبر کسبوکار در زمینه اعتماد و اولویتهای AI؛
نظرسنجی از ۱۸۱ متخصص روابطعمومی و ارتباطات؛
برگزاری کارگاه تخصصی با بیش از ۱۰۰ شرکتکننده در کنفرانس ملی CPRS در بنف (Banff)؛
و مشارکت در رویدادهای بینالمللی از جمله ConversationFest 2025 در اسلایگو، ایرلند.
درباره CPRS
انجمن روابطعمومی کانادا (CPRS) در سال ۱۹۴۸ بهعنوان سازمانی ملی و غیرانتفاعی برای متخصصان روابطعمومی و ارتباطات تأسیس شد.
دیدگاهتان را بنویسید