کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومی
چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب میآید؟به گزارش آژانس خبری پی آر؛ رشته روابط عمومی به دانشجویان میآموزد چگونه با رسانهها و عموم مردم ارتباط برقرار کرده و پیامهایی متناسب با تصویر برند منتقل کنند. دانشجویان این رشته باید ارتباطگرانی مؤثر باشند و علاقهمند به انتقال دقیق، شفاف و اخلاقی اطلاعات.
در دنیای امروز، وقتی یک برند در شبکههای اجتماعی تبلیغ میکند، یک سخنگوی سازمان بحران پس از وقوع بلای طبیعی با خبرنگاران مصاحبه دارد یا یک شرکت بیانیهای رسمی دربارهی محصول جدید منتشر میکند، در واقع شاهد عملکرد روابطعمومی هستیم.
نقش هوش مصنوعی در آموزش و حرفه روابطعمومی
در سالهای اخیر، هوش مصنوعی به سرعت به یکی از ابزارهای کلیدی در روابطعمومی تبدیل شده است. دانشجویان این رشته اکنون یاد میگیرند چگونه از فناوریهایی مانند تحلیل احساسات (Sentiment Analysis)، تولید خودکار محتوا (Generative AI) و پایش رسانهها با الگوریتمهای یادگیری ماشین استفاده کنند تا استراتژیهای ارتباطی خود را هوشمندانهتر و دقیقتر طراحی کنند.
در بسیاری از دانشگاهها، دروس جدیدی مانند «هوش مصنوعی در ارتباطات استراتژیک» یا «اخلاق در تولید محتوای مبتنی بر AI» به برنامهی آموزشی افزوده شده است تا نسل جدید متخصصان روابطعمومی بتوانند با تحولات دیجیتال همگام شوند.
دروس متداول رشته روابطعمومی
این رشته معمولاً زیرمجموعهی دانشکدهی ارتباطات یا روزنامهنگاری است. دروس پایه شامل موارد زیر است:
◽ مبانی ارتباطات جمعی
◽ اخلاق و حقوق رسانه
◽ نگارش در روابطعمومی
◽ استراتژیهای روابطعمومی
◽ پژوهش در روابطعمومی
دروس جدید مرتبط با هوش مصنوعی نیز اضافه شدهاند، از جمله:
◽ تحلیل دادههای رسانهای با هوش مصنوعی
◽ استفاده از چت جیبیتی و ابزارهای مشابه در نگارش محتوای سازمانی
◽ مدیریت بحران با کمک هوش مصنوعی
در مقطع پایانی، دانشجویان معمولاً باید پروژهای نهایی ارائه دهند که نشان دهد توانایی طراحی و مدیریت یک کمپین واقعی روابطعمومی را دارند.
آیا این رشته برای شما مناسب است؟
اگر فردی اجتماعی، دقیق، دارای مهارت نوشتاری بالا و علاقهمند به تعامل با رسانهها هستید، رشته روابطعمومی برای شما مناسب است.
با ظهور هوش مصنوعی، از متخصصان این حوزه انتظار میرود که بتوانند میان مهارت انسانی در داستانسرایی و توان تحلیل ماشینی تعادل برقرار کنند.
شما ممکن است در یک روز کاری همزمان بیانیه خبری بنویسید، پست شبکه اجتماعی تنظیم کنید و با استفاده از ابزارهای AI تأثیر محتوای خود را در لحظه تحلیل کنید.
فرصتهای شغلی برای فارغالتحصیلان روابطعمومی
فارغالتحصیلان میتوانند در سازمانهای دولتی، شرکتهای تجاری، دانشگاهها، سازمانهای مردمنهاد و رسانهها فعالیت کنند. سمتهای شغلی معمول شامل موارد زیر است:
◽کارشناس روابط عمومی(Public Relations Specialist)
◽ مدیر روابطعمومی (Public Relations Manager)
◽مدیر ارتباطات (Communications Director)
◽ سخنگوی سازمان (Spokesperson)
◽ تحلیلگر رسانه با هوش مصنوعی (AI Media Analyst)
◽ مدیر محتوا و شبکههای اجتماعی
با کسب تجربه، امکان ارتقا به سطوح مدیریتی مانند مدیرکل روابط عمومی یا مشاور ارشد برند نیز وجود دارد. در سازمانهای اضطراری مانند آتشنشانی، پلیس یا مدیریت بحران، عنوان شغلی مشابهی با نام افسر اطلاعرسانی عمومی (Public Information Officer) رایج است.
دیدگاهتان را بنویسید