گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ علیرضا خامسیان در نشست مجمع کارآفرینان ایران که با حضور مدیران روابط عمومی شرکتهای بزرگ صنعتی و اقتصادی برگزار شد، با اشاره به تجارب پیشین خود در نهادهای مختلف، افزود: در برخی سازمانها و نهادها، روابط عمومی به شخص محوری و نه سازمان محور تبدیل شدهاند که صرفا برای شخص اول آن سازمان فعالیت میکنند که این عمل ضربه مهلکی به روابط عمومیها میزند و باید تلاش کرد تا روابط عمومی را از وظیفه محوری به برنامه محوری تغییر جهت داد.
وی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز که با ذینفعان مختلفی روبرو هستیم و در فضایی که اعتماد بین مردم و صنعت به خوبی شکل نگرفته است، وظیفه روابط عمومیها سنگینتر میشود چراکه این باورپذیری را هنوز برای مردم شکل ندادیم و این اعتمادسازی بوجود نیامده است و صرفا با اقدامات تبلیغی تصور میکنیم که میتوانیم تعداد مشتریان را افزایش دهیم.
وی با تقبیح برخی اقدامات از سوی بنگاه های اقتصادی در تخریب رقبای خود، خاطرنشان کرد: برخی رقبا در حوزه صنعت با بهرهبرداری از فضایی که در کشور پدیدار می شود برای تخریب یکدیگر به اقدامات ایذایی روی می آورند که نمونه عینی آن را در حوادث ۱۴۰۱ مشاهده کردیم تاجاییکه برای یکی از مجموعههای صنعتی در فضای مجازی مسائلی مطرح کردند و مردم برای خرید محصولات آن مجموعه صنعتی بدلیل روایت برساخته شده از سوی برخی جریانات معاند که با کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند، ذهنیت پیدا کرده بودند و متاسفانه رقبای داخلی هم به این موضوع دامن می زدند که باید دید وظیفه روابط عمومی در چنین حوادثی چیست و چه نقشی میتوانند ایفا کنند تا ذهن مردم که هر چه دروغ بزرگتر؛ پذیرش هم از سوی افکار عمومی آسانتر میشود را تغییر دهند که مصداق بارز جهاد تبیین همین موضوع است.
معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر معاون اول رئیسجمهور به جنگ روایتها در حادثه ناگوار و دلخراش انفجار بندر شهید رجایی اشاره و تصریح کرد: در همان لحظات اول این حادثه یک دروغ بزرگ در ارتباط با علت این انفجار مطرح شد درحالی که هنوز کارشناسان و دستگاه های امر اظهار نظری در این خصوص نکرده بودند اما در یکی از کانال های مرتبط با سازمان مجاهدین خلق، دروغی را مطرح کردند و بعضا در داخل کشور هم به آن دامن زده شد که در این راستا نقش و وظیفه روابط عمومیها در این جنگ روایتها بسیار حائز اهمیت است .
وی در همین خصوص ادامه داد: در وهله اول باید مدیران بالادستی و مدیران عامل شرکتهای بزرگ و بنگاههای اقتصادی به نقش و جایگاه روابط عمومی واقف شوند که در غیر اینصورت مشکلات گذشته تکرار خواهد شد.
خامسیان خاطرنشان کرد: اگر مدیران به نقش و جایگاه روابط عمومیها واقف شوند، ادامه کار برای فعالان حوزه روابط عمومی نیز راحت میشود تا بتوانند با ذینفعان ارتباط موثر برقرار کنند که خوشبختانه در اظهارنظر برخی مدیران مجموعه های صنعتی متوجه شدم که امروز مدیران عامل این مجموعه ها همان زمانی را که برای امور تجاری خود صرف می کنند، به بخش روابط عمومی و برندسازی نیز اختصاص می دهند که نشانگر اشراف آنها به اهمیت این حوزه است.
خامسیان در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی در مجموعه های صنعتی و بنگاههای بزرگ اقتصادی گفت: امیدواریم بتوانیم برای مردم به عنوان ذینفعان حوزه روابط عمومی به صورت شایسته و بایسته عمل کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «سرمایه گذاری برای تولید» و تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومیها در تحقق شعار سوال بویژه در حوزه صنعت، تصریح کرد: در جامعهای زیست میکنیم که روزانه میلیونها داده تولید می شود و باید دید روابط عمومیها در این بین چه نقشی میتوانند ایفا کنند و آیا توانستیم صدای خود را در این حجم انبوه داده که بخش قابل توجهی هم روایتهای دروغ هست، به مردم برسانیم یا خیر؟
معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر معاون اول رئیسجمهور افزود: امروز در فضایی زندگی میکنیم که هر چه دروغ بزرگ و بیپرواتر باشد، متاسفانه پذیرش آن از سوی افکار عمومی و مردم سهلتر شده است که باید آسیبشناسی از این موضوع و وضعیت بویژه در حوزه صنعت انجام شود که آیا توانستیم به وظایف خود عمل کنیم و یا اینکه مدیران بالادستی کشور تا چه میزان به نقش و جایگاه روابط عمومی واقف هستند.
دیدگاهتان را بنویسید