شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

در نشست تخصصی انجمن روابط‌عمومی ایران در استان گلستان، برگزاری «کنگره ملی روابط عمومی» به‌عنوان یک رویداد ملی، آموزشی و جریان‌ساز با هدف ارتقای جایگاه ارتباطی و رسانه‌ای استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
کنگره ملی روابط عمومی، زمینه ساز ارتقای جایگاه ارتباطی گلستان

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ محمد حمیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: «کنگره ملی روابط عمومی می‌تواند به‌ عنوان فرصتی طلایی برای استان گلستان، زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ارتباطی، رسانه‌ای و مدیریتی استان در سطح کشور باشد. برگزاری این کنگره نه تنها به توسعه دانش روابط عمومی در نظام اداری کمک می‌کند، بلکه ظرفیت‌های طبیعی ، فرهنگی و اقتصادی گلستان را نیز در سطح ملی معرفی خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه گلستان در مسیر توسعه نیازمند نگاه ملی و راهبردی است، اظهار داشت: «طراحی دقیق و اصولی مسیر اجرایی این کنگره، می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد. لازم است از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی، رسانه‌ای و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری مطلوب آن بهره‌گیری شود.»

حمیدی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه روابط عمومی‌ها در نظام تصمیم‌سازی کشور افزود :«روابط عمومی‌ها امروز تنها ابزار اطلاع‌رسانی نیستند؛ بلکه نقش پل ارتباطی میان مردم و مدیران را بر عهده دارند. این کنگره می‌تواند با رویکرد آموزشی و تعاملی، به ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های فعالان این حوزه کمک کند.»

در ادامه نشست اعضای انجمن روابط عمومی ایران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص محورهای محتوایی، ساختار اجرایی و نحوه مشارکت نهادهای استانی بیان کردند. حاضران بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات ملی، دعوت از استادان برجسته حوزه ارتباطات و رسانه، و توجه به ظرفیت‌های بومی استان در برنامه‌ریزی محتوایی کنگره تأکید کردند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خلیج گرگان اشاره کرد و آن را یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی کشور دانست: «خلیج گرگان یک مسئله ملی است و باید در سطح دولت، رسانه‌ها و افکار عمومی برجسته شود. روابط عمومی‌ها می‌توانند در تبیین و فرهنگ‌سازی برای حفاظت از این سرمایه طبیعی، نقش مؤثری ایفا کنند.»

در پایان این نشست، مقرر شد دبیرخانه اجرایی کنگره ملی روابط عمومی با محوریت انجمن روابط عمومی ایران در استان گلستان تشکیل شود و فرآیند دعوت، ثبت‌نام، برنامه‌ریزی محتوایی و هماهنگی با نهادهای ملی و استانی آغاز گردد.

همچنین پیشنهاد شد کارگروه‌های تخصصی با محورهای «روابط عمومی دیجیتال»، «اعتمادسازی رسانه‌ای»، «مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها» و «نقش روابط عمومی در توسعه پایدار استان‌ها» تشکیل شود تا خروجی کنگره برای نظام اداری کشور اثرگذار باشد.

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *