فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ در حالی که تا چند سال پیش پیشبینی میشد هوش مصنوعی عمومی (AGI) ــ سامانهای که بتواند مانند انسان در موضوعات مختلف فکر و تصمیمگیری کند ــ تا حدود سال ۲۰۶۰ به واقعیت برسد، اکنون برآوردها از تحقق آن تا اوایل دههٔ ۲۰۴۰ خبر میدهند.
نتایج بررسی جهانی
بر اساس تحلیل مؤسسه تحقیقاتی AI Multiple از بیش از ۸۶۰۰ پیشبینی متخصص، دانشمند و کارآفرین، بیشتر آنان معتقدند AGI در این قرن تحقق مییابد.
پیش از عرضه ChatGPT، میانگین زمان دستیابی به هوش همتراز انسان حدود ۲۰۶۰ برآورد میشد، اما پس از جهشهای اخیر، این عدد به ۲۰۴۰ کاهش یافته است.
کارآفرینان فناوری خوشبینترند و حتی برخی، مانند داریو آمودی (مدیرعامل Anthropic)، ادعا میکنند که ظرف سه ماه آینده به نقطهای خواهیم رسید که ماشینها از انسانها باهوشتر خواهند شد — هرچند کارشناسان توصیه میکنند این ادعاها با احتیاط ارزیابی شود.
دلایل شتاب رشد
مهمترین عامل، استمرار قانون تاریخی مور (Moore’s Law) است که بیان میکند قدرت پردازش تراشهها تقریباً هر ۱۸ ماه دو برابر میشود.
هرچند سرعت آن در سالهای اخیر کاهش یافته، اما توان محاسباتی فعلی رایانهها میلیونها برابر نمونههای دههٔ ۱۹۷۰ است و طبق نظر محققان، در دهههای آینده به ظرفیت محاسباتی مشابه مغز انسان نزدیک میشود.
اختلاف نظرها و محدودیتها
برخی دانشمندان از جمله یان لکون (Yann LeCun) هشدار دادهاند که هوش انسانی بهقدری چندبعدی است که الگوبرداری کامل از آن ممکن نیست.
گزارش Bright یادآور میشود که هوش مصنوعی هنوز توانایی اکتشاف مستقل ندارد و صرفاً دادههای موجود را تحلیل میکند؛ بهعبارت دیگر، نمیتواند خودبهخود «درمانی برای سرطان بیابد»، بلکه هنوز به خلاقیت انسانی وابسته است.
تحول هوش مصنوعی از ابزار به شریک فکری بشر، بهزودی بزرگترین چالش قرن ۲۱ در سیاستگذاری، اخلاق و ارتباطات خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید