گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ موضوع سخنرانی او “آمادهسازی خود برای آینده شغلی” بود و او اعتراف میکند که در ابتدا احساس نابسندگی میکرده است. این دانشجویان وارد صنعتی میشوند که از زمان شروع فعالیت حرفهای اسمیت به طرز چشمگیری تغییر کرده است. او در نظر داشت چه توصیهای میتواند به آنها ارائه دهد؟
اسمیت شاهد جایگزین شدن بیانیههای مطبوعاتی با پستهای شبکههای اجتماعی بوده است. او تغییر به سمت تأثیرگذاری شدید تماشای ترندهای TikTok بر استراتژیهای ارتباطی را تجربه میکند. ابزارهای هوش مصنوعی، مانند ChatGPT و Midjourney، کارآموزان جدید دفتر هستند – آموزش دیدهاند تا محتوا تولید کنند، احساسات را تحلیل کنند، جهتگیری خلاقانه ایجاد کنند و از برنامهریزی کمپین در عرض چند دقیقه (یا حتی ثانیه) پشتیبانی کنند. این یک هنجار جدید است. وقتی اسمیت برای اولین بار کار خود را در روابط عمومی آغاز کرد، بیانیههای مطبوعاتی چاپی را از طریق پیک به میز خبرنگاران تحویل میدادند و سپس دستگاههای فکس آمدند که یک تغییر بزرگ بود.
کارولین اسمیت نمیتواند پیشبینی کند آینده برای این ذهنهای جوان، مشتاق و بهروز چه خواهد بود، اما توصیههایی داشت که به نظر او ثابت و مفید خواهند بود. در ادامه چهار ستون ثابتی را معرفی میکند که همیشه میتوانند به شما به عنوان یک فرد جوان، چه هنوز در حال تحصیل باشید و چه در آستانه ورود به اولین شغل خود، کمک کنند:
آمادگی حرفهای به معنای انتظار کشیدن تا زمان پیدا کردن اولین شغل نیست. اگر میخواهید متمایز شوید، از همین ثانیه مانند یک حرفهای عمل کنید.
به یک نهاد صنعتی مانند “مؤسسه روابط عمومی آفریقای جنوبی” بپیوندید و از فرصتهای شبکهسازی استفاده کنید.
یک نمونه کار دیجیتال بسازید که نشاندهنده آنچه یاد میگیرید و انجام میدهید باشد. آن را با استفاده از Google Drive, Canva, Wix, LinkedIn یا هر چیز دیگری که برای شما مناسب است، ایجاد کنید.
قبل از اینکه وارد اولین شغل خود شوید، یک نمونه کار داشته باشید که بگوید: “من آماده صحبت در مورد کار هستم.”
نحوه ارائه خودتان اهمیت دارد. از ایمیلها گرفته تا تماسهای ویدیویی، نشان دهید که جدی هستید.
اسمیت به نکته اول خود اشاره میکند که راهنمای گام به گام در مورد اینکه دقیقاً با Google Drive, Canva و Wix چه کاری انجام دهید، ارائه نداده است – و این عمدی است. سریعترین راه برای رشد، انجام دادن است. دانش نظری عالی است، اما در دنیای کار، اگر بتوانید یک پایه از تجربه بسازید که کارفرمای آینده شما بتواند به آن اضافه کند، به خودتان (و به ما به عنوان مربی) کمک خواهید کرد.
اگر علاقهمند به پیوستن به یک کسبوکار بازاریابی دیجیتال هستید، خودتان چیزی ایجاد کنید. چیزی پست کنید. به طور فعال چیزی را امتحان کنید. سپس بازخورد بخواهید و از آن استفاده کنید.
اگر به روابط عمومی علاقه دارید، پنج متخصص روابط عمومی یا ارتباطات را در LinkedIn پیدا کنید که میخواهید آنها را دنبال کنید و از آنچه به اشتراک میگذارند یاد بگیرید.
درباره آنچه که برای آنها کار میکند، آنچه که کار نمیکند و آنچه که ممکن است متفاوت انجام دهید، تأمل کنید. هر پروژهای که بر عهده میگیرید، یک گام به جلو است.
شما میتوانید یک جادوگر Canva باشید یا متنی بنویسید که جذاب باشد، اما اگر بیادب، غیرقابل اعتماد یا مقاوم در برابر همکاری باشید، با مشکل مواجه خواهید شد.
هوش هیجانی (Emotional intelligence)، مهارتهای ارتباطی خوب و توانایی کار تیمی از جمله ویژگیهایی هستند که کارآموزان را به اعضای ضروری تیم تبدیل میکنند.
شما باید یاد بگیرید که گوش کنید، ابتکار عمل داشته باشید و ایدههای جوانانه خود را به میز بحث بیاورید. آسان بودن کار با شما میتواند شما را در حرفهتان بسیار پیش ببرد.
به لطف فناوری، تغییرات در دنیای کار امروزی سریعتر از اتصال 5G به سمت ما میآیند. ابزارهایی مانند ChatGPT به سرعت قوانین بازی را تغییر میدهند، اما مسئولیت شما به عنوان آینده حرفه انتخابیتان، یادگیری نحوه استفاده از آنهاست.
از هوش مصنوعی نترسید. شما باید یاد بگیرید که با آن سازگار شوید، اما مراقب باشید که کورکورانه از آن پیروی نکنید.
مهم نیست که ابزارها چقدر چشمگیر هستند، آنها تنها به اندازه تفکری که پشت آنهاست مؤثرند.
به عنوان یک حرفهای آینده، شما همچنین باید توانایی تحلیل، پرسشگری و یافتن “چرایی” پشت هر پیامی را که به مشتری در به اشتراک گذاشتن آن کمک میکنید، توسعه دهید.
ابزارها میتوانند از شما حمایت کنند، اما دانش شما درباره مخاطبان هدف (از یک انسان به انسان دیگر) چیزی است که واقعاً ارزش میافزاید.
مطمئن شوید که سرعت فناوری را با همیشگی بودن ظاهر حرفهای، ایجاد ارتباطات، گوش دادن برای یادگیری و کنجکاوی متعادل میکنید.
دیدگاهتان را بنویسید