شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

حسین کرمانپوربا اشاره به اهمیت نقش جوانان در بازنمایی امید، نشاط و آینده‌نگری در جامعه گفت: «جوان نیروی خلاق، پویا و سازنده هر جامعه است. هر اندازه از دانش و تجربه افراد در گذر زمان کاسته شود، این جوانان هستند که با نگاهی نو، ایده‌های تازه و خلاقیت‌های هنری خود می‌توانند مسیر پیشرفت را روشن نگه دارند.
کاهش جمعیت مسأله‌ای جهانی است که محدود به ایران نمی‌باشد

به گزارش آژانس خبری پی آر؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت افزود:«در دنیای امروز، بسیاری از جلوه‌های تصویری حتی در سینما و سریال‌ها با الهام از جوانی و طراوت ساخته می‌شوند. گاهی تکنولوژی مجبور می‌شود پیرمردی را جوان کند تا انرژی و امید را در چهره و روایت منتقل کند. اما در واقعیت، این نیروی جوان است که باید صحنه را بسازد، چه در هنر، چه در خانواده و چه در جامعه.»

کرمانپور با اشاره به تغییرات ساختاری خانواده‌ها گفت: «امروز گاهی در جشن تولد‌های خانوادگی می‌بینیم که بسیاری از نقش‌های سنتی خانواده از بین رفته‌اند؛ دیگر نه دایی و نه خاله و نه پدربزرگ و مادربزرگ حضور دارند. این خود نشانه‌ای از تغییر بافت جمعیتی است و ضرورت دارد در قالب‌های فرهنگی و هنری به آن پرداخته شود تا جامعه نسبت به اهمیت پویایی خانواده و ارتباط نسل‌ها حساس‌تر شود.»

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره عکس «ایران جوان» اظهار داشت: «برگزاری چنین جشنواره‌ای فرصتی ارزشمند است تا نگاه‌های متنوع و روایت‌های گوناگون مردم از ایران و جهان درباره مفاهیمی، چون جوانی، امید، خانواده و آینده‌نگری به تصویر کشیده شود. حتی آثاری که رتبه نمی‌آورند نیز برای ما اهمیت دارند، چراکه هر عکس روایت منحصربه‌فردی از زندگی و نگاه مردم به مسئله جمعیت است. در کتاب جشنواره نخست هم این نگاه لحاظ شده بود و آثار متنوعی از سراسر ایران در آن منتشر شد.»

وی با اشاره به بین‌المللی شدن جشنواره در سال جاری تصریح کرد:«امسال نخستین سالی است که این جشنواره به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. اگر بتوانیم به‌خوبی کار کنیم و بازتاب گسترده‌ای داشته باشیم، مردم در سراسر کشور و حتی فراتر از مرز‌ها متوجه خواهند شد که مسئله کاهش نرخ جمعیت، فقط مختص ایران نیست. این چالش، مسئله‌ای جهانی است که بسیاری از کشور‌ها از شرق تا غرب با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند. از پاکستان و افغانستان گرفته تا کشور‌های پیشرفته‌ای، چون ژاپن، کره جنوبی، آلمان، فرانسه، انگلستان و حتی ایالات متحده آمریکا، همگی با معضل پیر شدن جمعیت و افت نرخ باروری روبه‌رو هستند و برای جبران آن از شیوه‌های تشویقی و فرهنگی متنوعی بهره می‌گیرند.»

دکتر کرمانپور همچنین به هم‌زمانی برگزاری جشنواره با فصل برداشت زعفران در تربت‌حیدریه اشاره کرد و گفت: «انتخاب تربت‌حیدریه برای میزبانی جشنواره امتیازی بزرگ است. برگزاری این رویداد در زمانی که منطقه در اوج نشاط و تلاش اقتصادی ناشی از برداشت زعفران است، می‌تواند جلوه‌ای از زندگی، کار و امید را به تصویر بکشد. زعفران نه‌تنها محصولی با ارزش اقتصادی بالاست، بلکه نمادی از طراوت، رنگ و انرژی در فرهنگ ایرانی است؛ درست همان چیزی که ما در بحث جوانی جمعیت به آن نیاز داریم.»

وی در پایان تأکید کرد: «هدف ما این است که نگاه‌های گوناگون ایرانی و جهانی را درباره موضوعاتی، چون جوانی جمعیت، نشاط اجتماعی، امید به آینده و پویایی خانواده در کنار هم قرار دهیم. حتی اگر آثار از نظر فنی در سطح بالایی نباشند، مهم آن است که حامل روایت‌های انسانی و واقعی از زندگی باشند. این جشنواره می‌تواند به ما کمک کند تا از زاویه نگاه مردم، واقعیت جامعه را بهتر درک کنیم و برای آینده‌ای روشن‌تر گام برداریم.»

نوشته‌های مشابه
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *