گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ آیین تجلیل از نیم قرن حضور ارزشمند پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران در عرصه روابط عمومی کشور همزمان با دویست و هشتاد و ششمین نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران در هفته روابط عمومی ۱۴۰۴ با حضور رئیس، هیات مدیره و اعضای انجمن روابط عمومی ایران و روسای تشکل های فعال روابط عمومی، مدیران، فعالان، متخصصان و دانشجویان روابط عمومی کشور به میزبانی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران برگزار شد.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران:
مدیران باید به نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت توجه کنند
در آیین تجلیل از پروفسور باقر ساروخانی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران، با اشاره به نیم قرن تلاشهای این استاد بزرگ در حوزه جامعهشناسی ارتباطات، تأکید کرد که مدیران باید به اهمیت و نقش کلیدی روابط عمومی در بهبود ارتباطات و اعتمادسازی در سازمانها توجه ویژهای داشته باشند. وی همچنین به چالشهای موجود در عملکرد روابط عمومیها اشاره کرد و خواستار ارتقاء توانمندی مدیران این حوزه شد.
خسرو رفیعی با بیان اینکه این نشست را به فال نیک میگیرند به فعالیتهای انجمن روابط عمومی در سی و چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: ما در ۲۱ استان نمایندگی داریم که در هفته روابط عمومی فعالیتهای خاصی انجام میدهند و امیدواریم که بتوانیم گستردگی فعالیتهای روابط عمومی را بیشتر نشان دهیم.
وی در ادامه به چالشهای موجود در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در اکثر سازمانها مدیران روابط عمومی توانمندی ارائه فعالیتهای خود را ندارند و این امر باعث ضعف در عملکرد آنها شده است. ما به اعتمادسازی و افزایش باور مردم نیاز داریم.
رفیعی با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در مدیریت، خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید در متن مدیریت قرار گیرد و نه در حاشیه آن. ما باید به مدیران یادآوری کنیم که برای حل مشکلاتشان باید به روابط عمومی رجوع کنند.
در پایان، رئیس انجمن روابط عمومی ایران از حضور مهمانان و اعضای انجمن قدردانی کرد و این آیین را فرصتی برای تجلیل از یک چهره برجسته علمی و فرهنگی در عرصه روابط عمومی دانست.
رئیس هیئتمدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران:
روابطعمومی، کلید موفقیت پروژههای بزرگ در وزارت نیرو است
رئیس هیئتمدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در آیین بزرگداشت روابطعمومی، بر اهمیت نقش روابطعمومی در موفقیت پروژههای بزرگ و ارتباط مؤثر با مردم تأکید کرد.
مهندس کریم شیبانییکتا، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع متخصصان این حوزه به تجربیات خود در زمینه مدیریت پروژههای بزرگ اشاره کرد و گفت: با سالها سابقه کار، عمدتاً در وزارت نیرو، به وضوح میبینم که روابط عمومی در سازمانها چه نقشی ایفا میکند. اگر روابط عمومی پویا و فعال نباشد، سازمان همیشه دچار مشکلاتی خواهد بود و نمیتواند به درستی عمل کند.
وی تصریح کرد: ما با انواع پیمانکاران، مشاوران و مردم در ارتباط هستیم و در ۲۵ استان کشور پروژههای بزرگ آب و برق را انجام میدهیم. اگر نتوانیم با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم، نمیتوانیم پروژهها را بهدرستی پیش ببریم.
شیبانی یکتا به تجربههای خود در اجرای پروژههای آبی اشاره کرد و گفت: ما در مناطقی که کمبود آب داریم، نمیتوانیم کار کنیم، حتی اگر تمام تجهیزات و امکانات لازم را داشته باشیم. ارتباط مؤثر با مردم و توجه به نیازهای آنها اساس موفقیت پروژههاست.
وی همچنین به اهمیت ارتباطات انسانی در موفقیت پروژهها اشاره کرد و گفت: برای ساخت سد یا اجرای پروژههای بزرگ برقآبی، ابتدا باید کسی را بفرستیم که با مردم ارتباط برقرار کند. این ارتباط آنقدر حیاتی است که بدون آن هیچ کاری نمیتوان انجام داد.
شیبانی یکتا در پایان تأکید کرد: تجربه من نشان میدهد که اگر در حوزه روابطعمومی ضعیف عمل کنیم، تمام حلقههای زنجیرهای که به موفقیت پروژهها وابسته است، تحتتأثیر قرار میگیرد؛ بنابراین، تقویت روابطعمومی باید در اولویت همه ما قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.
مدیر روابط عمومی توسعه منابع آب و نیروی ایران:
بدون ارتباطات و همکاری مردم، هیچ کشوری نمیتواند به توسعه پایدار دست یابد

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در آیین تجلیل از پروفسور ساروخانی، بر اهمیت نقش روابط عمومی در مدیریت و تحقق توسعه پایدار تأکید کرد. وی با اشاره به پروژههای زیرساختی شرکت در ۲۵ استان کشور، به ضرورت شفافیت و ارتباط مؤثر با رسانهها برای اطلاعرسانی درباره خدمات شرکت پرداخت و نقش حیاتی روابط عمومی را در ارتقاء کیفیت زندگی مردم و بهبود شرایط اجتماعی مورد بحث قرار داد.
علی اکبر صابری با بیان اینکه این شرکت متعهد به ارائه خدمات مؤثر به مردم است، گفت: ما در ۲۵ استان کشور پروژههای حیاتی و استراتژیک داریم که هدف آنها بهبود شرایط زندگی مردم و تبدیل چالشها به فرصتها است.
وی همچنین به نقش روابط عمومی در ارتقاء شفافیت و ارتباطات مؤثر با رسانهها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید در سطح مدیران ارشد شرکتها قرار بگیرند و به عنوان مشاور مدیرعامل عمل بکنند تا شرکتها بتواند نقش خود را در یک جامعه مشارکتی و پایدار ایفا کنند.
وی در پایان بر ضرورت توجه به توسعه پایدار و مشارکت مردم در این فرآیند تأکید کرد و گفت: بدون ارتباطات و همکاری مردم، هیچ کشوری نمیتواند به توسعه پایدار دست یابد. روابط عمومی باید در سطح مدیریت ارشد قرار گیرد تا به توسعه پایدار کمک کند.
پروفسور باقر ساروخانی:
روابط عمومی، کلید تقویت سرمایه اجتماعی و همدلی میان مردم و مسئولان است/ روابط عمومی معمار جامعه جدید و توسعه پایدار

پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران نیز در آیین تجلیل بر اهمیت ایجاد ارتباط مؤثر با افکار عمومی تأکید کرد. وی با بیان اینکه روابط عمومی باید پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باشد، به ضرورت آگاهیرسانی و مشارکت جمعی برای تقویت سرمایه اجتماعی در کشور اشاره کرد.
پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات با اشاره به تجربههای خود در این حوزه، گفت: سالهاست که افتخار دارم جزو خانواده برجسته روابط عمومی و ارتباطات هستم و به یاد دارم که حدود ۳۰ سال پیش، دو فرد بزرگ به دانشگاه تهران آمدند که به وضوح دانشجو نبودند و نشاندهنده اهمیت ارتباطات انسانی در جامعه بودند.
وی ادامه داد: من در سوربون دو رساله نوشتم؛ یکی در مورد جامعهشناسی خانواده و دیگری در مورد عقاید قالبی در ارتباطات انسانی. این رسالهها به من آموختند که چگونه ارتباطات انسانی را باید درک کرد و به آن نزدیک شد.
وی با تأکید بر لزوم وجود روابط عمومی قوی در سازمانها گفت: اگر شما روابط عمومی مؤثری دارید، نگران نخواهید بود. روابط عمومی باید به عنوان مشاور نزدیک رئیس سازمان عمل کند و در تصمیمگیریها نقش مؤثری ایفا کند.
این استاد برجسته به چالشهای کنونی در عرصه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اگر سازمانها به نیازهای واقعی مردم توجه نکنند، دوگانگی و عدم اعتماد در جامعه شکل خواهد گرفت. ما باید به افکار عمومی گوش دهیم و از طریق آگاهیرسانی، مردم را به سمت همدلی و همکاری سوق دهیم.
ساروخانی همچنین بر اهمیت سرمایه اجتماعی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی باید به تقویت سرمایه اجتماعی بپردازد و مردم را نسبت به کشور و جامعه خود مسئولیتپذیر کند.
در پایان، پروفسور ساروخانی از تمامی همکاران خواست تا با همت و همکاری، به تقویت روابط عمومی در جامعه بپردازند و این حوزه را به عنوان معمار جامعه جدید و توسعه پایدار در نظر بگیرند. وی گفت: ما هنوز راه طولانی در پیش داریم و باید با همت و اراده، آیندهای روشن برای کشورمان بسازیم.
مدیرعامل مؤسسه کارگزار روابطعمومی:
روابط عمومی باید به عنوان یک دارایی نامشهود در سازمانها شناخته شود

مدیرعامل مؤسسه کارگزار روابطعمومی، با اشاره به اهمیت روابط عمومی به عنوان یک دارایی نامشهود، بر لزوم تغییر نگرش به این حوزه و تأکید بر مستندسازی و اندازهگیری فعالیتها در آن تأکید کرد. وی خواستار توجه بیشتر به ارزشهای روابط عمومی در برنامههای سازمانی شد و به نمونههای موفق بینالمللی در این زمینه اشاره کرد.
مهدی باقریان با اشاره به حضور پروفسور ساروخانی و دکتر جلالی از آمریکا، تأکید کرد که مجموعه برنامههایی در این کنفرانس تدارک دیده شده است تا ارزش حرفهای روابط عمومی به عنوان یک دارایی نامشهود به نمایش گذاشته شود.
وی گفت: داراییهای نامشهود میتوانند به داراییهای مشروط تبدیل شوند و ما باید این ارزشها را حس کنیم. نمونههای موفقی از پروژههای ارتباطی در کشورهای مانند مصر و ترکیه نشان دادهاند که چگونه میتوانند ارزش اقتصادی ایجاد کنند.
وی با اشاره به یک مطالعه موفق که در انجمن بینالمللی جایزه طلایی دریافت کرده، خاطرنشان کرد: این پروژهها نه تنها بر آموزش و بهداشت تأثیر گذاشتهاند، بلکه سبک زندگی و نوع کشت در منطقه را نیز تغییر دادهاند.
باقریان به اهمیت تبلیغ و معرفی روابط عمومی در برنامههای سازمانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد به دلیل مشغلههای کاری، وقت کافی برای توجه به روابط عمومی ندارند. اما باید توجه داشت که روابط عمومی جزئی از کار هر سازمان است و باید به آن بها داده شود.
وی همچنین بر لزوم مستندسازی و اندازهگیری فعالیتهای روابط عمومی تأکید کرد و افزود: یکی از راههای نشان دادن ارزش روابط عمومی، اندازهگیری کارهایی است که در طول سال انجام میدهیم. ما باید این فعالیتها را به شکل مؤثری مستند کنیم.
باقریان در پایان بر اهمیت همکاری و برنامهریزی جمعی در ارتقاء ارزش روابط عمومی تأکید کرد و گفت: امیدوارم با کمک یکدیگر، بتوانیم ارزش روابط عمومی را در حوزههای مختلف افزایش دهیم و به سمت یک آینده بهتر حرکت کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری انجمن روابط عمومی ایران:
شفافیت و صداقت، اصول اساسی روابط عمومی حرفهای

رئیس شورای سیاستگذاری انجمن روابط عمومی ایران، در آیین تجلیل از پروفسور ساروخانی بر اهمیت ارتباطات انسانی به عنوان زیربنای زندگی اجتماعی و توسعه پایدار تأکید کرد. وی به ویژگیهای یک روابط عمومی حرفهای و ضرورت شفافیت و صداقت در این حوزه پرداخت و خواستار توجه به نیازهای مخاطبان شد.
غلامرضا کاظمی دینان، با اشاره به خالق ارتباطات، بر این نکته تأکید کرد که ارتباطات باعث آگاهی، دانایی و توانمندی میشود، گفت: وقتی جامعه یا انسانی این سه ویژگی را داشته باشد، همیشه شاد و محکم به سمت اهداف خود حرکت میکند و به توسعه پایدار دست خواهد یافت.
وی خواستار ایجاد ارتباطات انسانی میان اهالی روابط عمومی شد و افزود: بیایید با هم دست در دست هم دهیم و جامعه را به سوی ارتباطات انسانی هدایت کنیم؛ چرا که زندگی اجتماعی بدون ارتباطات معنا پیدا نمیکند.
وی ویژگیهای روابط عمومی حرفهای را برشمرد و گفت: روابط عمومی باید دیجیتال محور باشد و به فناوری اعتقاد داشته باشد. همچنین، روابط عمومی حرفهای همیشه باید برنامه محور باشد و به سیر یادگیری و آموختن ادامه دهد.
کاظمی دینان بر اهمیت گوش دادن به نیازها و خواستههای مخاطبان تأکید کرد و گفت: ما باید صداهای مردم و مخاطبانمان را بشنویم. تصمیماتی که برای سازمان خود میگیریم باید بر مبنای این نیازها باشد.
وی همچنین بر اهمیت توجه به صدای درون سازمان تأکید کرد و گفت: اگر افراد درون سازمان احساس کنند که صدایشان شنیده میشود، انگیزه پیدا میکنند و این انگیزه در خدمات آنها به مخاطبان بیرون نیز خود را نشان میدهد.
کاظمی دینان در پایان بر اصول شفافیت و صداقت در روابط عمومی تأکید کرد و گفت: صداقت و احترام به دیگران به عنوان مؤلفههای کلیدی در روابط عمومی حرفهای محسوب میشوند. تولید محتوای جذاب و ارزشمند نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا به مخاطبان احترام گذاشته شود و آنان احساس ارزشمندی کنند.
مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات:
گوش شنوا در روابط عمومی کلید جلب اعتماد مردم است

مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سخنرانی خود بر اهمیت گوش دادن به افکار عمومی و توجه به نیازهای مردم تأکید کرد. وی با بیان اینکه ارتباط مؤثر با مردم میتواند به تقویت سرمایه اجتماعی و جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه کمک کند، خواستار استفاده از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در این زمینه شد.
امیر عباس تقیپور استاد پیشکسوت روابط عمومی و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در این آیین بزرگداشت با تأکید بر اهمیت ارتباط میان مردم و مسئولان، گفت: اگر ما افکار عمومی را در تصویرسازی و تصمیمگیریهایمان در نظر بگیریم، میتوانیم به عنوان داوری بیطرف و حرفهای عمل کنیم.
تقیپور با انتقاد از رویکردهای گذشته در سازمانها و وزارتخانهها بیان کرد: در سالهای گذشته بیشتر به نمایش اهداف و عملکرد خود پرداختهایم و کمتر به حرفهای مردم گوش دادهایم. در خیابان صداهایی وجود دارد که باید شنیده شوند.
وی با اشاره به شعار هفته روابط عمومی، گفت: اگر به افکار عمومی توجه کنیم، مردم نیز در رسیدن به اهداف ما کمک خواهند کرد و این امر باعث کاهش دو قطبی و از بین رفتن اعتماد بین مردم و حاکمیت خواهد شد. سرمایه اجتماعی مهمترین عامل در جامعه است که باید تقویت شود.
تقیپور همچنین به چالشهای جدید ناشی از پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: در سالهای ابتدایی دهه ۷۰ که وارد سازمان تأمین اجتماعی شدم، شاهد تغییرات عمدهای در شیوههای ارتباطی بودم. امروز باید با هوش مصنوعی جدیتر وارد عمل شویم و پژوهشهای لازم را در این زمینه انجام دهیم.
تقی پور در پایان بر اهمیت ایجاد روابط انسانی و شخصیسازی در ارتباطات تأکید کرد و گفت: با وجود پیشرفتهای تکنولوژیکی، نباید فراموش کنیم که در نهایت، ارتباطات انسانی و گوش شنوا در روابط عمومی کلید جلب اعتماد مردم است.
حسن نصیری قیداری:
ارتباطات آینده شاکله دنیای امروز است
استاد پیشکسوت روابط عمومی، در آیین تجلیل از پروفسور ساروخانی، بر اهمیت ارتباطات در دنیای امروز تأکید کرد و گفت که ارتباطات میتواند مانع ویرانگریها در سطح جهانی شود. وی همچنین به تحلیل محتوا از دیدگاههای پروفسور ساروخانی در حوزه روابط عمومی پرداخت و بر نقش حیاتی این علم در جامعههای در حال گذار تأکید کرد.
حسن نصیری قیداری با تشکر از انجمن روابط عمومی ایران برای برگزاری این آیین، به تجلیل از پروفسور ساروخانی به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان کشور پرداخت. وی گفت: پروفسور ساروخانی جزو یک درصد دانشمندان جهان است.
نصیری قیداری به تحلیل محتوا از آثار مکتوب پروفسور ساروخانی در حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: به دنبال استخراج نکات کلیدی و کاربردی از دیدگاههای ایشان هستیم تا مجله ای تحت عنوان “دیدگاههای پروفسور ساروخانی در حوزه روابط عمومی” منتشر کنیم.
وی به جملهای از پروفسور ساروخانی اشاره کرد که به نظر او باید در همه جا پخش شود: «دنیای آینده از آن ارتباطات است.
نصیری قیداری توضیح داد که این جمله به وضوح نشاندهنده اهمیت ارتباطات در دنیای امروز است.
دکتر نصیری همچنین به نقش و جایگاه گفتگو در ارتباطات انسانی و اهمیت اغناع در فرآیندهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: این جامعه باید با انسجام لازم و همساز باشد تا روابط عمومی به درستی عمل کند.
وی در پایان تأکید کرد که روابط عمومی باید ۱۲ شرط ارتباطی را رعایت کند و به شناخت مخاطب و نحوه گفتوگو با او توجه کند. نصیری قیداری گفت: در یک جامعه همساز و هموژن، روابط عمومی فعال و مؤثر است و میتواند به خوبی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران:
اعتماد ملی و اعتبار عمومی نیاز به مشارکت جامعه مدنی دارد
عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران، در آیین تجلیل از پروفسور ساروخانی، بر لزوم افزایش مشارکت جامعه مدنی و بخش خصوصی در تصمیمسازیها و حکمرانی تأکید کرد. وی با اشاره به کاهش اعتماد عمومی و اعتبار ملی، خواستار واگذاری بخشی از وظایف دولت به نهادهای مردمی و سمنها شد تا توسعه پایدار در کشور محقق شود.
ناصر رزاق منش با ابراز نگرانی از وضعیت اعتماد ملی و اعتبار عمومی در جامعه، گفت: امروز در شرایطی به سر میبریم که اعتماد عمومی کمرنگ شده و در برخی موارد، این اعتبار از دست رفته است.
رزاق منش یکی از دلایل این وضعیت را تمرکز بیش از حد دولت در امور جامعه دانست و افزود: دولت در حال حاضر بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد امور را در اختیار دارد و حاضر نیست بخشی از وظایف خود را به دیگر نهادها واگذار کند. اگر دولت به معنای واقعی جامعه مدنی، شامل جوانان، دانشگاهیان، رسانهها و بخش خصوصی را در نظر بگیرد و بخشی از وظایف خود را به آنها واگذار کند، قطعاً توسعه پایدار محقق خواهد شد.
وی به وجود بیش از ۲۲۰ هزار سازمان مردمنهاد (سمن) در کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این سمنها در تصمیمسازیها و تصمیمگیریها هیچ نقشی ندارند. در حادثه اخیر بندر شهید رجایی، دولت به تنهایی وارد عمل شد و نقش بخش خصوصی و سمنها کاملاً نادیده گرفته شد.
رزاق منش همچنین تأکید کرد که باید فضایی برای ورود و مشارکت بخش خصوصی و نهادهای مردمنهاد ایجاد شود تا جامعه بتواند به پیشرفتهای لازم دست یابد.
وی در پایان به اهمیت تشکیل سازمان نظام روابط عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: ما باید بنایی که گذاشته شده را تقویت کنیم و برای تشکیل سازمان نظام روابط عمومی کشور تلاش کنیم. این اقدام میتواند به ارتقاء وضعیت روابط عمومی و اعتماد عمومی کمک کند.
رئیس انجمن روابط عمومی استان تهران:
همدلی و همکاری، کلید پیشرفت در حوزه روابط عمومی است

رئیس انجمن روابط عمومی استان تهران نیز در سخنرانی خود در این آیین بزرگداشت، بر اهمیت همدلی و همکاری میان فعالان این حوزه تأکید کرد.
محمد رضا پارسیان با ابراز خوشحالی از قبول مسئولیت برگزاری نشست های ماهانه انجمن روابط عمومی ایران توسط انجمن روابط عمومی استان تهران، در جمع متخصصان و پیشکسوتان این حوزه، گفت: به عنوان جوانترین سخنران این جلسه، افتخار دارم که در کنار شما عزیزان حضور دارم و امیدوارم بتوانیم مسیری که بزرگان در حوزه روابط عمومی برای ما ترسیم کردهاند، ادامه دهیم.
پارسیان با اشاره به فعالیتهای اخیر انجمن روابط عمومی استان تهران، اظهار داشت: ما از چهار ماه پیش، فعالیتهای خود را آغاز کردیم و در صدد هستیم مدیران روابط عمومی دستگاههای استان تهران را دور هم جمع کنیم تا به تبادل نظر و همفکری بپردازیم.
وی همچنین به اهمیت همدلی و همکاری میان فعالان روابط عمومی اشاره کرد و گفت: وجود پیشکسوتان در کنار هم به ما جوان ترهای حرفه روابط عمومی یادآوری میکند که باید همواره در کنار یکدیگر باشیم و از تجربیات و روش و منش نیک پیشکسوتان بیاموزیم.
پارسیان در ادامه گفت: مدتها در تلاش بودیم تا یک رسانه جدید در حوزه تخصصی روابط عمومی ویژه فعالان اکوسیستم روابط عمومی ایران راهاندازی کنیم، این رسانه با نام «آژانس خبری پی آر» با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امید خدا امروز با کسب اجازه از بزرگان روابط عمومی توسط پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران رونمایی خواهد شد و هدف آن انتشار محتواهای داخلی و خارجی تخصصی در حوزه روابط عمومی است.
وی بیان داشت: این رسانه به صورت مستقل به انعکاس رویدادها و آموزش و توسعه دانش روابط عمومی میپردازد و میکوشد ضمن پوشش اخبار و رویدادهای جامعه روابط عمومی، با تولید محتوای شناختی و کاربردی بخشی از نیاز محتوایی این جامعه را تامین نماید و در راستای شکوفایی آن نقشآفرینی کند.
مدیر مسئول آژانس خبری روابط عمومی ایران اظهار داشت: فراهمسازی فضایی برای یادگیری، رشد حرفهای و همگرایی فعالان روابط عمومی و نیز مهیاکردن فضای ارائه دستآوردها برای شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق حوزه روابط عمومی و استارتاپهای فعال و سرویسدهندگان به این جامعه از دلایل راه اندازی این آژانس خبری است که مدیران ارشد روابط عمومی کشور و کارشناسان، اساتید و دانشجویان، صاحب نظران و اندیشمندان، متخصصان و فعالان روابط عمومی انجمن های صنفی، مدیران روابط عمومی رسانه ها و فعالان تشکل های دانشجویی روابط عمومی با اشتراک گذاری و انتقال تجربه در حوزه روابط عمومی از چالشها، مسائل و دغدغههای واقعیشان میگویند.
رئیس انجمن روابط عمومی استان تهران گفت: امیدوارم با همکاری یکدیگر، بتوانیم گامهای مؤثری در جهت پیشرفت و توسعه روابط عمومی در کشور برداریم. از وقتی که به من دادهاید، سپاسگزارم.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از آژانس خبری پی آر به عنوان رسانه اکوسیستم روابط عمومی ایران با حضور پروفسور باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران، مهدی باقریان مدیرعامل مؤسسه کارگزار روابطعمومی، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، جواد قاسمی دبیر انجمن روابط عمومی ایران، غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری انجمن روابط عمومی ایران، امیر عباس تقیپور مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات، مهندس کریم شیبانی یکتا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، علی اکبر صابری مدیر روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و تعدادی از فعالان، متخصصان و دانشجویان حوزه روابط عمومی کشور رونمایی شد و از روابط عمومی های برتر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تقدیر به عمل آمد.
گزارش: الهه سی ستار
گزارش تصویری
دویست و هشتاد و ششمین در هفته روابط عمومی
دیدگاهتان را بنویسید