گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، مسئول روابطعمومی شرکت آجینوموتو (Ajinomoto) بودم و محتوای کتاب برایم آشنا بود، بهویژه در ارتباط با پروژهای که برای بهبود برداشتها از گلوتامات سدیم (MSG) در آمریکا اجرا کردیم. این پروژه پس از بیش از ۴۰ سال مبارزه با انگ ناشی از یک مقاله نادرست در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد که «سندرم رستوران چینی» را به MSG نسبت میداد.
در این پروژه، با همکاری شرکت روابطعمومی ادلمن، بر «ارتباط هدفمند» با ذینفعان تمرکز کردیم. ابتدا بررسی کردیم که شرکت آجینوموتو چه ذینفعانی دارد، چه ارتباطاتی تاکنون شکل گرفته و چه موضوعاتی باید منتقل شود. سپس، به جای تمرکز صرف بر پیام «MSG بیخطر است»، موضوع را به یک مسئله اجتماعی گستردهتر یعنی «تعصب نژادی علیه آسیاییتباران آمریکایی» پیوند زدیم و کمپین «شناخت MSG» را برای رفع تعصب و آگاهیبخشی اجرا کردیم.
انتخاب «چه کسی پیام را ارسال کند» نیز اهمیت داشت. علاوه بر سرآشپزها و دانشگاهیان، بر مشارکت متخصصان تغذیه تأکید کردیم و چهار متخصص برجسته را به ژاپن دعوت کردیم تا با شرکت، محصول و فرهنگ ژاپنی آشنا شوند و به طرفداران ما تبدیل گردند.
مخاطب اصلی این کمپین، نسل Z بود. این نسل به موضوعات اجتماعی حساس است و ما پیام خود را طوری طراحی کردیم که از جوانان به نسل والدین منتقل شود.
کتاب «پیشنهادهایی برای روابطعمومی ۴.۰» اصولی همچون «ارتباطات هدفمند چندذینفعی»، «اتخاذ موضع روشن در مسائل اجتماعی» و «اولویت مسائل داخلی پیش از پیامرسانی بیرونی» را برجسته میکند.
برخلاف کتابهایی که صرفاً بر افزایش حضور رسانهای یا فروش کوتاهمدت متمرکز بودند، این اثر بر لزوم ایجاد روابط پایدار مبتنی بر هدف و تعهد اجتماعی تأکید دارد و روابطعمومی نسل چهارم را هسته مدیریت سازمان میداند. این کتاب هفت فصل دارد و مسیر تکامل روابطعمومی از ۱.۰ (انتشار اطلاعات) تا ۲.۰ (خروجی به نتیجه) و ۳.۰ (ارزیابی تأثیر) را بررسی کرده و به آینده ۴.۰ میپردازد.
این کتاب نهتنها برای متخصصان روابطعمومی، بلکه برای فعالان بازاریابی، برنامهریزی کسبوکار و حتی سازمانهای غیرانتفاعی در حوزه مسائل اجتماعی، منبعی ارزشمند است.
دیدگاهتان را بنویسید