فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ نسخه انگلیسی این کتاب که در سال ۲۰۲۵ و توسط انتشارات «تیلور اَند فرانسیس» منتشر شد به دلیل رویکرد کاربردی به موضوع هوشمندسازی روابط عمومی و استفاده مناسب از بسترهای هوش مصنوعی در این حوزه، مورد استقبال منتقدان و کارگزاران روابط عمومی قرار گرفت.
«ریچارد بیلی» از نویسندگان و سردبیران نشریه آکادمی روابط عمومی در لندن پس از انتشار اثر جدید دیوید فیلیپس نوشت: این کتاب، ثمره ذهن جستوجوگری است که در پی یافتن پاسخهایی برای پرسشهای مهم درباره تأثیرات نوآوریهای پرشتابِ فناوری بر حوزه روابط عمومی است، حوزهای که اغلب در برابر تغییر مقاومت میکند.
این یکی از جامعترین منابع در حوزه کاربرد هوش مصنوعی و فناوریهای نوین در روابط عمومی است که بهمنظور آشنایی متخصصان، دانشجویان و علاقهمندان این حوزه با تحولات نوین فناورانه نگاشته شده است. این کتاب با نگاهی عمیق و کاربردی به چگونگی تلفیق هوش مصنوعی با فعالیتهای روابط عمومی، افقهای جدیدی را پیش روی فعالان این عرصه قرار میدهد.
دیوید فیلیپس با بیش از دو دهه تجربه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی دیجیتال، در این اثر تلاش کرده است تا پیچیدگیهای هوش مصنوعی را به زبانی ساده و کاربردی برای متخصصان روابط عمومی توضیح دهد. او با ارائه مثالهای متعدد از سازمانهای پیشرو در این زمینه، الگویی عملی برای پیادهسازی فناوریهای هوشمند در فرآیندهای روابط عمومی معرفی میکند.
وی در فصل پنجم کتاب مینویسد: هوش مصنوعی صرفاً یک واژهی پرطمطراق نیست؛ بلکه یک تغییر پارادایم است که از مرزهای شناخت انسانی فراتر میرود. هوش مصنوعی در هستهی مرکزی خود، در پی شبیهسازی هوش انسانی در ماشینها است و آنها را قادر میسازد تا بهصورت خودکار، یاد بگیرند، استدلال کنند و تصمیم بگیرند. در حوزه روابط عمومی و امور شرکتی، درک ماهیت هوش مصنوعی، از اهمیت بهسزایی برخوردار است (ص ۴۴).
کتاب روابط عمومی و هوش مصنوعی در ۲۹ فصل سازماندهی شده است که از مبانی هوش مصنوعی آغاز شده و تا کاربردهای پیشرفته آن در حوزههای مختلف روابط عمومی ادامه مییابد. محتوای اصلی کتاب شامل موضوعاتی، چون تحلیل دادههای رسانههای اجتماعی با کمک هوش مصنوعی، شخصیسازی محتوا برای مخاطبان مختلف، پیشبینی بحرانهای ارتباطی، اتوماسیون فرآیندهای روزمره روابط عمومی، بهینهسازی کمپینهای ارتباطی با کمک یادگیری ماشین، و همچنین ملاحظات اخلاقی و حریم خصوصی در استفاده از این فناوریها است.
نویسنده به دغدغهها و نگرانیهایی که گسترش سریع هوش مصنوعی در جوامع مختلف بهدنبال داشته بیتوجه نبوده و در صفحه ۴۸ کتاب تاکید میکند: «البته که هر نیروی عظیمی، مسئولیت خطیری را نیز با خود به همراه دارد. سازمانها، باید ملاحظات اخلاقی هوش مصنوعی را مدنظر قرار داده و شفافیت و عدالت را در تصمیمات مبتنی بر هوش مصنوعی خود، تضمین نمایند. ادغام هوش مصنوعی در روابط عمومی و امور شرکتی، ملاحظات اخلاقی خاص خود را به همراه دارد. تصمیمات مبتنی بر هوش مصنوعی، باید شفاف و عادلانه بوده و اطمینان حاصل شود که سازمانها، اعتماد و اعتبار خود را حفظ میکنند.»
کتاب روابط عمومی و هوش مصنوعی در قطع رقعی و در ۲۹۴ صفحه، در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.
دیدگاهتان را بنویسید