شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

شرکت‌ها حق سکوت دارند و به نظر می‌رسد صنعت بازی‌های ویدیویی بیش از هر زمان دیگری از این حق استفاده می‌کند. نمونه بارز آن شرکت مایکروسافت است که طی هفته‌های اخیر درباره موج جدید اخراج‌ها، تعطیلی استودیوها و توقف پروژه‌ها سکوت کامل اختیار کرده است. 
نقص جدی در مدیریت بحران در صنعت بازی‌های ویدیویی
  • کد نوشته: 2756
  • منبع: شارا
  • ۲۹ تیر
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی آر؛ این شیوه ارتباطی ضعیف، نشانه‌ای آشکار از مشکلی عمیق‌تر در صنعت بازی‌هاست؛ صنعتی که در دوران رونق به سادگی دستاوردهای خود را تبلیغ می‌کند، اما در شرایط بحرانی قادر به برقراری ارتباط مؤثر نیست. به عنوان مثال، تعطیلی پروژه‌هایی مانند Perfect Dark و Everwild حتی در کانال‌های رسمی اعلام نشد و این به نوعی بی‌احترامی به کارکنان و مخاطبان است.

    مدیریت Xbox نیز در برابر شایعات پیرامون رفتن قریب‌الوقوع فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی، واکنش مناسبی نشان نداده است. تنها واکنش جدی از سوی مدیر ارشد ارتباطات بود که این شایعه را «کاملاً بی‌اساس» خواند. در چنین شرایطی، شرکت‌ها معمولاً امیدوارند با انتشار ایمیل‌های داخلی که به دقت برای مخاطبان بیرونی نوشته شده، فضا را کنترل کنند. اما این کافی نیست.

    طی ۳۰ سال گذشته در این صنعت، تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها توانسته‌اند در بحران‌ها شفاف و صریح عمل کنند. در شرایط بحرانی، اغلب به جای برقراری ارتباط، دیوار سکوت ایجاد می‌شود. هرچند شرکت‌ها ملزم نیستند همه جزئیات تصمیمات خود را علنی کنند، اما سکوت محض و خودداری از ارائه توضیحات، باعث نگرانی مشتریان و حتی متحدان نزدیک آنها مانند اینفلوئنسرها می‌شود.

    شاید بهتر باشد شرکت‌ها در چنین مواقعی، به جای ویدئوهای از پیش تهیه‌شده یا مصاحبه‌های فرمایشی، صادقانه با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و شفاف عمل کنند؛ اتفاقی که متأسفانه به ندرت رخ می‌دهد. البته مایکروسافت هفته گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که در آن گفته شد: «ما به تغییرات سازمانی و پرسنلی لازم برای موفقیت در بازار پویا ادامه خواهیم داد.» بیانیه‌ای که چندان شفاف به نظر نمی‌رسد و بیشتر به افزایش تردیدها دامن می‌زند.

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *