چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومیبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ این هشدار در شرایطی مطرح میشود که شرکتها بهسرعت در حال پذیرش ابزارهای هوش مصنوعیاند و باور دارند که این ابزارها بهرهوری را «سوپرشارژ» میکنند. اما تحقیقات جدید تصویر دیگری نشان میدهد.
آناستازیا بِرگ (Anastasia Berg)، استادیار فلسفه در دانشگاه کالیفرنیا، ایرواین (University of California, Irvine)، گفت:
«دادههای تجربی بسیار زیادی درباره موضوع زوال مهارت وجود دارد.»
او در پادکست «فیلسوف» (The Philosopher) توضیح داد که درباره کسب مهارت زیاد صحبت میکنیم، اما حفظ مهارت نیز مهم است — و هوش مصنوعی جلوی آن را میگیرد.
مطالعات منتشرشده توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد (Oxford University Press) و ژورنالهایی مانند اسپرینگر (Springer) و امدیپیآی (MDPI) نشان میدهد که هوش مصنوعی سرعت و درگیری ذهنی را افزایش میدهد، اما معمولاً به قیمت عمق یادگیری، تفکر انتقادی، خلاقیت و توسعه مهارتهای بلندمدت.
بِرگ هشدار میدهد که آسیبپذیرترین گروه، کارکنان تازهکار هستند.
او میگوید این مسئله فقط مربوط به علوم انسانی نیست؛ اساتید علوم کامپیوتر میگویند که دانشجویان و برنامهنویسان تازهکار آنقدر به ابزارهای هوش مصنوعی تکیه میکنند که دیگر یاد نمیگیرند چگونه خودشان کد بنویسند یا اشکالزدایی کنند.
«استفاده یک برنامهنویس ارشد از هوش مصنوعی یک چیز است؛ اما افراد تازهکار بیفایده میشوند، چون نمیتوانند دست از اتکا به آن بردارند.»
وقتی استفاده از هوش مصنوعی از روز اول شروع شود، افراد هرگز دانش پایهای لازم برای فهم آنچه هوش مصنوعی انجام میدهد — چه برسد به اصلاح آن — را کسب نمیکنند.
بِرگ میگوید وابستگی به هوش مصنوعی فقط محدود به محیط کار نیست. بزرگسالان برای حمایت عاطفی، تصمیمگیری روزمره و حتی «دوستیهای عجیب» به چتباتها مراجعه میکنند.
طبق مطالعه مشترک پژوهشگران OpenAI، دانشگاه دوک (Duke University) و دانشگاه هاروارد (Harvard University)، بررسی ۱٫۵۸ میلیون مکالمه در ChatGPT نشان داد که تا ژوئن ۲۰۲۵، ۷۳٪ پیامهای کاربران بزرگسال، غیرکاری بوده است.
بِرگ میگوید این نوع اتکا، توانایی شناختی موردنیاز برای انجام کارهای تخصصی و حتی زندگی مستقل را تضعیف میکند.
به گفته بِرگ، خطر اصلی این است که هوش مصنوعی فقط کارها را خودکار نمیکند؛ بلکه فرآیندهای رشد مهارت را نیز خودکار میکند.
وقتی کارکنان وابسته میشوند:
اصطکاک ذهنی که به تفکر و حل مسئله کمک میکند حذف میشود،
مهارتهای پایهای تحلیل و تصمیمگیری تضعیف میشود،
و در سطوح بالاتر، توانایی حرفهای بهطور جدی تهدید میشود.
او میگوید: «ما شاهد تضعیف ابتداییترین سطوح توانایی افراد هستیم.»
اگر شرکتها همچنان بهنام «کارایی»، هوش مصنوعی را در همه فرایندها تزریق کنند، ممکن است نسلی از کارکنان ایجاد شود که روی کاغذ پربازدهاند اما در عمل قادر به فعالیت مستقل نیستند.
دیدگاهتان را بنویسید