گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پیآر؛ موضوعی با اهمیت در پیشبرد اهداف تجاری سازمانها که در بسیاری موارد از سوی کارشناسان روابط عمومی مغفول مانده و گاها باعث ایجاد برخی اختلافات میان رسانه ها و سازمانها نیز شده است. این در شرایطی است که ارتباط کارآمد و هدفگذاری شده در میزان رضایت مشتریان و ایجاد تصویری خوشایند از نام تجاری در ذهن ذینفعان می تواند یک سرمایه گذاری پر سود و بازی برد – برد برای رسانهها و سازمانها باشد که بازی گردان آن نیز روابط عمومیها هستند.
در توضیح اهمیت نقش رسانهها در موفقیت بنگاههای اقتصادی و دیده شدن نامهای تجاری لازم است تا توضیحاتی در خصوص طبقه بندی دارایی ها و نظام فکری در این خصوص ارائه شود. از منظر اقتصادی داراییهای سازمان به چند بخش تقسیم می شود از جمله دارایی ثابت که خود به دو بخش دارایی ثابت مشهود و نامشهود طبقه بندی می شود. دارایی ثابت نامشهود شامل نام تجاری، مالکیت فکری، ایده، روش کسب و کار و … است و دارایی ثابت مشهود املاک، مستغلات و… را شامل می شود.
از منظر جامعه شناسی نیز بر اساس نظرات نظریه پرداز فرانسوی «پیر بوردیو» سرمایه صرفا به دارایی های مالی، کالاها و … تقسیم بندی نمیشود و یک فرد می تواند اشکال مختلفی از سرمایه از جمله فرهنگی، اجتماعی و … را در جامعه داشته باشد.
در عصر حاضر و با توسعه زیست بوم دیجیتال و فراگیر شدن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی اهمیت دارائیهای نامشهود از جمله نام تجاری بیش از پیش پدیدار میشود. شاید در گذشته شرکت های معدنی و صنعتی که دارایی های زیادی از جمله معدن، ساختمان و تجهیزات را در اختیار دارند در صدر شرکت های برتر جهان قرار داشتند. اما اکنون به گواه آمار نام های تجاری مانند اپل، مایکروسافت، آمازون، گوگل و سامسونگ که جز برند های حوزه فناوری است در صدر شرکت های برتر جهان قرار دارند. این شرکتها توانستهاند با استفاده از ابزارهای دیجیتال بهسرعت به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کرده و برند خود را تقویت کنند. حتی شرکتهایی مانند تویوتا و کوکاکولا نیز ازطریق رشد ارتباطات بر بستر فضای مجازی و ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان، جایگاه خود را در میان شرکتهای برتر جهان حفظ کردند.
به عبارتی شرکتهایی که از نام تجاری خود بهعنوان دارایی استراتژیک بهره میبرند، نهتنها در کوتاهمدت بلکه در بلندمدت نیز رشد پایداری دارند. این شرکتها با تکیه بر امکانات ارتباطی در زیست بوم دیجیتال و ارتباط مستمر با مشتریان، موفق شدهاند ارزش اقتصادی بالاتری برای خود ایجاد کنند. بنابراین روابط عمومیها باید با تدوین راهبردهای موثر در راستای بهرهمندی از ظرفیت عظیم رسانه ها برای معرفی نام تجاری در کنار رشد ارتباطات بر بستر فضای دیجیتال و ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان از طریق روایت گری حرفه ای و متفاوت گام بردارند و جایگاه خود را در ذهن مشتریان تقویت کنند.
هر نام تجاری روایت گر داستانی است از تلاشهایی که خالقان آن در مسیر ایجاد تا توسعه اجرایی کردند و کارشناسان روابط عمومی می توانند با بهره گیری از قلم هنرمندانه رسانهها تصویری ماندگار در ذهن مخاطبان برای خلق ارزش ایجاد کنند.
دیدگاهتان را بنویسید