گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ بهترین راه برای دستیابی به این هدف، افزودن روابطعمومی به بودجه بازاریابی فرانچایز و همکاری با متخصصانی است که بتوانند استراتژی چندجانبه روابطعمومی را طراحی و اجرا کنند.
طبق گزارش چشمانداز اقتصادی ۲۰۲۵ انجمن بینالمللی فرانچایز (IFA)، رشد فرانچایزها در سال ۲۰۲۴ فراتر از انتظار بود و پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۵، تعداد شعب فرانچایزها بیش از ۲۰ هزار واحد افزایش یابد و بیش از ۲۱۰ هزار شغل ایجاد شود.
برای بهرهبرداری از این روند رو به رشد، فرانچایزرها باید به متخصصان روابط عمومی متکی باشند تا اعتبار برند را در میان مخاطبان هدف تقویت کرده، جلب توجه، جذب مالکان جدید فرانچایز و مشتریان تازه را تسهیل کنند؛ اینها همه از مؤلفههای ضروری رشد فرانچایز هستند.
جلب و حفظ توجه نامزدهای واجد شرایط برای مالکیت فرانچایز، اولین گام در برنامه رشد است. بدون این علاقه اولیه، توسعه فرانچایز متوقف میشود.
فرانچایزرها اهمیت حضور در رویدادهای صنعتی مانند کنوانسیونها و نمایشگاهها را میدانند و معمولاً با کارگزاران فرانچایز همکاری دارند تا در دایرکتوریهای مربوطه حضور یابند و جایگاه بازار خود را تثبیت کنند.
اما با حضور همزمان تعداد زیادی فرانچایز در این رویدادها و همکاری با کارگزاران مشابه، برای متمایز شدن باید فراتر رفت؛ اینجاست که روابطعمومی نقش کلیدی ایفا میکند.
۱. قصهگویی جذاب
نمایش موفقیتهای مالکان فعلی فرانچایز و حمایت فرانچایزر از آنها، متقاضیان واجد شرایط را ترغیب میکند. روابطعمومی میتواند با تهیه اطلاعیههای خبری در رسانههای محلی یا تخصصی، موفقیتهای مالی، افتتاح شعب جدید یا فعالیتهای خیرخواهانه مالکان را برجسته کند که هم پاداشی برای آنان است و هم نشان میدهد فرانچایز برای مالکانش اهمیت قائل است.
۲. فرصتهای رسانهای اکتسابی (Earned Media)
روابطعمومی روابطی سازنده با رسانههای محلی، پادکسترها و ویراستاران نشریات صنعتی برقرار میکند که منجر به فرصتهای بیشتری برای پوشش خبری میشود. حضور به عنوان یک مرجع معتبر در اخبار صنعت، جایگاه فرانچایزر را تثبیت و اعتبار برند را افزایش میدهد.
۳. جوایز صنعتی
کمک به کسب جوایز و تبلیغ آنها نه تنها اعتبار برند را نزد متقاضیان مالکیت فرانچایز افزایش میدهد، بلکه مشتریان بیشتری را به سمت شعب جذب میکند. مشتریان معمولاً ترجیح میدهند با شرکتهای برنده جوایز کار کنند.
۴. سخنرانیها و حضور در رویدادها
روابطعمومی میتواند به دعوت برای سخنرانی در کنفرانسها یا وبینارهای تخصصی کمک کند که موجب نمایش تخصص فرانچایزر و تقویت مدل فرانچایز میشود و جذب متقاضیان مناسب را آسانتر میکند.
۵. رویداد روز اکتشاف (Discovery Day)
این رویداد فرصتی است برای آشنایی متقاضیان با فرانچایزر و بررسی مزایای همکاری. روابطعمومی میتواند با ایجاد آگاهی درباره این رویداد از طریق اطلاعیههای خبری، رسانهها و شبکههای اجتماعی، ثبتنام را افزایش دهد و حتی در برنامهریزی و بهبود سخنرانیهای عمومی نقش داشته باشد.
با توجه به فرصتهای فراوان کسبوکار برای هزاران کارآفرین، در دنیای رقابتی فرانچایز، یک استراتژی قدرتمند روابطعمومی میتواند داستان برند را روایت کند، ارتباط عمیقتری با مخاطبان هدف بسازد و شرکت را به عنوان رهبر فکری صنعت معرفی کند. این همان کلید جذب مالکان واجد شرایط بیشتر، مشتریان بیشتر و تمایز از رقبا است.
دیدگاهتان را بنویسید