چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومیآژانس خبری پی آر؛ بسیاری از خبرنگاران و رسانهها ناچارند برای ادامه کار در چارچوب و زیر نظارت روابط عمومیها فعالیت کنند و این وضعیت نه تنها استقلال حرفهای رسانهها را تضعیف میکند، بلکه یادآور تجربه تاریخی کشورهایی است که در غیاب رسانههای آزاد، اعتماد و همراهی مردم را از دست دادند.
در سالهای اخیر، روابط عمومی بسیاری از نهادها به جای ایفای نقش تحلیلی و پاسخگویی، به ساختارهای کنترل محتوا تبدیل شدهاندبه طوری که خبرنگاران و رسانهها در موارد متعدد مجبور میشوند گزارشها، تحلیلها و حتی پیوندهای خبری خود را پیش از انتشار در اختیار دستگاهها بگذارند؛ وضعیتی که در تضاد با فلسفه وجودی رسانه به عنوان ناظر اجتماعی است.
این روند در حالی ادامه دارد که تاریخ معاصر ایران نشان داده هرگاه مطبوعات استقلال خود را حفظ کردهاند، جامعه و حکومت هر دو از آن منتفع شدهاند، در دوران مشروطه، روزنامههایی چون صوراسرافیل و حبلالمتین با وجود محدودیتها توانستند وجدان بیدار جامعه باشند.
در دهه ۱۳۲۰ و نیز دوره اصلاحات (دهه ۱۳۷۰)، رسانههای آزاد سبب رشد آگاهی عمومی و افزایش پاسخگویی سیاسی شدند و همین تجربه در کشورهای موفق همچون ژاپن، آلمان و اسکاندیناوی نیز دیده میشودتا جایی که روابط عمومیها بازوی ارتباطی مردماند، نه ابزار مهار رسانه.
اما در دو دهه اخیر، با گسترش مجوزهای بیضابطه برای پایگاههای خبری وابسته به دستگاهها، مرز میان رسانه حرفهای و تریبون سازمانی از میان رفته است، در نتیجه، بسیاری از خبرنگاران مستقل در نشستهای خبری نادیده گرفته میشوند یا به حاشیه رانده میشوند؛ در حالیکه نقد رسانهای میتواند موتور اصلاح درونسازمانی باشد.
با وجود این، هنوز روابط عمومیهای دلسوزی وجود دارند که به نقش واقعی خود واقفاند و تسهیل ارتباط شفاف میان مردم و نهادها. آینده رسانه در گروی همین درک متقابل است.
پس باید بپذیریم نجات رسانه کشورمان در بازگشت به سه اصل خلاصه میشود: ۱-استقلال، ۲-شفافیت و پاسخگویی.
رسانه زمانی میتواند در خدمت توسعه ملی باشد که از قید مجوزها و ملاحظات سازمانی رها شود و روابط عمومی نیز، بهجای کنترل، صدای مردم را بازتاب دهد.
دیدگاهتان را بنویسید