کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومی
چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب میآید؟آژانس خبری پی آر؛رسالت خبرنگاری، جستجوی حقیقت و انتقال آن به جامعه است و خبرنگار بهعنوان دیدهبان جامعه، وظیفه دارد با نگاهی بیطرفانه، رویدادها را رصد کند، تحلیل نماید و به اطلاع عموم برساند و این رسالت، مستلزم استقلال، تعهد به اخلاق حرفهای و پایبندی به منافع عمومی است.
در این میان، روابط عمومیها بهعنوان پل ارتباطی میان نهادها و رسانهها، نقش مهمی در تسهیل این جریان اطلاعرسانی دارند و ارتباط میان و روابط عمومی باید حرفهای، دوسویه و مبتنی بر احترام متقابل باشد؛ روابط عمومیها اطلاعات دقیق و شفاف ارائه میدهند و خبرنگاران با رعایت اصول حرفهای، این اطلاعات را بررسی و منتشر میکنند.
اما متأسفانه در برخی موارد، این رابطه از مسیر حرفهای خود منحرف شده و به توقعات غیرمتعارف منجر میشود.
اخیراً شاهد پدیدهای هستیم که برخی روابط عمومیها بهویژه در نهادها و ادارات، از خبرنگاران انتظاراتی فراتر از وظایف حرفهایشان دارند.
این توقعات شامل ارسال روزانه حجم انبوهی از اخبار پیشپاافتاده و کماهمیت، با این انتظار که این محتوا بدون کموکاست در خبرگزاریهای رسمی و پایگاههای خبری منتشر شود، است.
علاوه بر این، برخی روابط عمومیها پا را فراتر گذاشته و از خبرنگاران میخواهند محتوای ارسالی شامل متن، عکس و فیلم را در گروههای فضای مجازی و استوریهای شخصی خود منتشر کنند.
این درخواستها نهتنها با رسالت خبرنگاری که تولید محتوای مستقل و تحلیلی است، در تضاد است، بلکه به نوعی جایگاه حرفهای را به سطح یک نیروی تبلیغاتی تنزل میدهد.
نکته تأسفبارتر عدم رعایت زمانبندی حرفهای در این درخواستهاست و روابط عمومیها گاه در هر ساعت از شبانهروز، حتی خارج از ساعات اداری، مطالب خود را ارسال کرده و انتظار دارند بهسرعت آنها را منتشر کند.
این رفتار نهتنها به حریم شخصی و حرفهای خبرنگار تعدی میکند، بلکه نشاندهنده فقدان درک درست از نقش و مسئولیتهای اوست.
این چالش زمانی پیچیدهتر میشود که برخی نهادها در مناسبتهایی مانند هفته خبرنگار با برگزاری نشستهایی و اهدای هدایایی ناچیز، سعی در ایجاد رابطهای غیرحرفهای دارند.
چنین اقداماتی که گاهی با نیت جلب نظر خبرنگار صورت میگیرد، منجر به این سوءتفاهم میشود که خبرنگار بهعنوان بخشی از تیم روابط عمومی آن نهاد عمل کند.
این نگاه نهتنها به استقلال خبرنگار آسیب میزند، بلکه اعتماد عمومی به رسانهها را مخدوش میکند.
برای اصلاح این وضعیت، لازم است روابط عمومیها به نقش حرفهای خود بهعنوان تسهیلگر ارتباط پایبند بمانند و از تحمیل توقعات غیرمتعارف پرهیز کنند.
از سوی دیگر، خبرنگاران نیز باید با حفظ استقلال و پایبندی به اصول حرفهای، از پذیرش چنین درخواستهایی امتناع ورزند.
تنها در سایه احترام متقابل و رعایت مرزهای حرفهای است که میتوان به تعاملی سازنده و مؤثر میان رسانهها و روابط عمومیها دست یافت.
رسانه، آینه جامعه است و خبرنگار، نگهبان این آینه. مخدوش شدن این نقش، به زیان حقیقت و جامعه خواهد بود.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید