چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شد
نشست شورای هماهنگی روابطعمومیهای استان یزد برگزار شد
جایگاه و ضرورت برنامهریزی در روابط عمومی
نشست هماندیشی روابط عمومی نیروهای مسلح برگزار شد
استقبال جهانی از نخستین جشنواره بینالمللی کارتون پول و سرمایه
شماره ۲۳ ماهنامه «راهبرد ارتباطات و روابط عمومی» منتشر شد
۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط عمومیبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ روزنامههای محلی در آلمان و بسیاری نقاط اروپا با کاهش شدید نفوذ در عرصه روابطعمومی روبهرو شدهاند. شرکتها، انجمنها و نهادهای شهری دیگر در درجه نخست به رسانههای محلی تکیه ندارند، بلکه ترجیح میدهند پیامهای خود را مستقیماً از طریق کانالهای اختصاصی و بهویژه شبکههای اجتماعی منتقل کنند.
دلایل کاهش نفوذ مطبوعات محلی
تحول دیجیتال و تغییر الگوهای مصرف رسانهای، فشار اقتصادی، تعدیل نیرو و حتی تعطیلی کامل تحریریهها باعث تضعیف جایگاه روزنامههای محلی شده است. همین روند موجب شده بسیاری از کنشگران محلی، روزنامهها را نادیده گرفته و مسیرهای مستقیم ارتباطی با مخاطبان را انتخاب کنند.
نتایج پژوهش
این یافتهها حاصل پژوهشی است که بنیاد اتو برنر (Otto-Brenner-Stiftung) وابسته به اتحادیه IG Metall سفارش داده است. باربارا ویتِه (Barbara Witte)، استاد روزنامهنگاری در دانشگاه برمن (Hochschule Bremen) و گرهارد سیبن (Gerhard Syben) از مؤسسه تحقیقاتی اشتغال، کار و صلاحیت (BAQ) آن را انجام دادهاند.
در این مطالعه کیفی، ۱۶ سازمان شامل شهرداریها، انجمنها، شرکتها، مؤسسات فرهنگی و نهادهای اجتماعی در مناطق مختلف آلمان درباره راهبردهای روابطعمومی در عصر دیجیتال و شبکهای مورد مصاحبه قرار گرفتند.
نقد به عملکرد رسانههای محلی
بر اساس این تحقیق، بسیاری از فعالان روابطعمومی محلی معتقدند مطبوعات محلی کمتر به اخبار و اطلاعیههای آنان توجه میکنند. در نتیجه، شعار اصلی فعالیتهای رسانهای آنان بهطور فزایندهای این است: «اول رسانههای خودی».
نقش باقیمانده روزنامههای محلی
با وجود این روند، روزنامههای محلی همچنان بهعنوان شریک رسانهای، منبع اطلاعات معتبر و کانالی برای دسترسی به مخاطبان کمتر دیجیتالمحور باقی ماندهاند. با این حال، پژوهشگران هشدار دادهاند که اگر این مسیر ادامه یابد، یکی از پایههای اصلی دموکراسی که همان روزنامهنگاری محلی است، با خطر فرسایش جدی مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/
دیدگاهتان را بنویسید