شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور
سومین موفقیت روابط‌عمومی اتاق بازرگانی البرز در سال جاری رقم خورد؛

کسب نشان طلای جشنواره برترین‌های روابط‌عمومی‌های کشور

کارگروه ارتباطات مجمع کارآفرینان در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۴ به میزبانی گروه صنعتی ـ پژوهشی زر برگزار شد.
سمفونی روابط عمومی و بازاریابی؛ روایت بازدید از سایت‌های تولیدی گروه زر

آژانس خبری پی آر؛ در این نشست، مدیران روابط عمومی شرکت‌های بخش خصوصی در جریان بازدید از خطوط تولید محصولات متنوع این گروه ـ از جمله شکلات، آرد و ماکارونی ـ با توانمندی‌ها و قابلیت‌های تولیدی گروه زر آشنا شدند.

کارشناسان گروه، ضمن نمایش تجهیزات پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی، بخشی از فناوری‌های بومی‌سازی‌شده خود را نیز معرفی کردند. همچنین بازدیدی از انبارهای این مجموعه نیز انجام شد.

احمدی‌نژاد، مدیرعامل شرکت زرکام، هدف کلی گروه زر را «توسعه پایدار» دانست و گفت: «تمام فعالیت‌های زر در چارچوب توسعه پایدار تعریف می‌شود. ما برای تحقق این هدف، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را به‌صورت منظم تدوین کرده‌ایم و هم‌اکنون این برنامه‌ها به‌طور کامل مشخص و در دسترس هستند.»

در پایان نشست، وظیفه‌دوست، رئیس انجمن بازاریابی، ارائه‌ای با موضوع «نقش واحد روابط عمومی در هلدینگ‌های بزرگ» داشت.

وظیفه‌دوست در آغاز سخنانش، رمز ماندگاری و ارتقای برندها را «ایجاد تمایز» دانست و گفت: «برای آن‌که هر صنعت بتواند در بازار اعلام حضور کند و سپس در فضای رقابتی آن جایگاهی مناسب به دست آورد، باید برند خود را با تمایزی روشن مطرح کند. پرسش کلیدی هر مشتری این است: چرا باید این کالا را بخرم؟ برندها موظف‌اند با ایجاد تفاوتی جذاب در نحوه ارائه محصولات خود، پاسخی درخور به این پرسش بدهند و مشتری را به انتخاب محصولاتشان ترغیب کنند.»

او جایگاه روابط عمومی را در ایجاد تمایز «استراتژیک» توصیف کرد و افزود: «روابط عمومی به‌طور مستقیم با مدیرعامل شرکت‌ها در ارتباط است و همین امر اهمیت بالای این واحد را برای برندها نشان می‌دهد. روابط عمومی باید سیاست‌های ایجاد تمایز را با هدف ترغیب و خشنودی مشتری به‌طور همزمان دنبال کند. شرکت‌های خصوصی باید در نظر داشته باشند که بدون جلب رضایت و تمایل مشتریان، صورت‌های مالی آن‌ها با ترازهای منفی روبه‌رو خواهد شد و در نهایت به ورشکستگی آنها خواهد انجامید.»

وی رضایت مشتری را هدف مشترک میان واحدهای بازاریابی و روابط عمومی برشمرد و افزود: «بازاریابان به دنبال فروش کالا و ارتقای جایگاه آن نزد مشتری هستند، اما روابط عمومی هدفی کلان‌تر را دنبال می‌کند و آن افزایش اعتبار کل برند و شرکت است. نسبت روابط عمومی و بازاریابی را می‌توان به نوازندگان یک سمفونی تشبیه کرد که تنها در صورت هماهنگی، نتیجه‌ای مطلوب و تأثیرگذار رقم می‌زنند.»

رئیس انجمن بازاریابی به برخی از استراتژی‌های استاندارد برای ایجاد تمایز اشاره کرد و گفت: «روش‌های زیادی در مدیریت مطرح است، اما مرور زندگی ۳۰۰ کارآفرین و تجربه شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که اصولی تکرارشونده وجود دارد. از جمله این اصول می‌توان به حذف یا جایگزینی، سهولت در استفاده، الگوشناسی، ترکیب‌سازی، قاعده معکوس‌سازی و یافتن راه‌حل اشاره کرد. همچنین ویژگی‌های رفتاری چون پایداری، تعهد به محصول و شرکت و ارتباط مستمر با مشتریان نقشی تعیین‌کننده در تمایز برندها دارند.»

وظیفه‌دوست در پایان، اصول اصلی مطرح‌شده را در قالب سرواژه «حجاب ترقی» خلاصه و برای هر یک مثال‌هایی را ارائه کرد.

نوشته‌های مشابه
چه عواملی مانع ورود نسل جدید به حوزه روابط‌عمومی می‌شود؟
تحلیل جدید از تحولات در صنعت ارتباطات ؛

چه عواملی مانع ورود نسل جدید به حوزه روابط‌عمومی می‌شود؟

پلتفرم فروش آنلاین هلدینگ سیاحتی پارسیان رونمایی شد
روابط عمومی هلدینگ سیاحتی پارسیان خبر داد:

پلتفرم فروش آنلاین هلدینگ سیاحتی پارسیان رونمایی شد

از دیپ‌فیک زندگان تا جعل هویت مردگان!
مریم سلیمی | دکترای علوم ارتباطات اجتماعی

از دیپ‌فیک زندگان تا جعل هویت مردگان!

رازموفقیت وخلاقیت در روابط‌عمومی چیست؟
قابل توجه فعالان روابط عمومی؛

رازموفقیت وخلاقیت در روابط‌عمومی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *