شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی
گامی مشترک برای ارتقای حرفه‌ای‌گری در روابط‌عمومی؛

حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابط‌عمومی

کتاب «فرهنگ بازسیم‌سازی‌شده» نشان می‌دهد چگونه سازمان‌ها با بازطراحی فرهنگ و به‌کارگیری هوش مصنوعی می‌توانند سودآوری را افزایش داده و ترس از بیکاری گسترده را کاهش دهند.
راهکار فرهنگ بازسیم‌سازی‌شده برای مقابله با ترس از بیکاری در عصر هوش مصنوعی
  • کد نوشته: 4066
  • منبع: شارا
  • ۶ مهر
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ گزارش اخیر مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از پروژه‌های آزمایشی هوش مصنوعی مولد (Generative AI) در شرکت‌ها شکست خورده‌اند. این آمار تعجب‌آور نیست، زیرا بسیاری از کارکنان از آینده شغلی خود در عصر هوش مصنوعی نگران‌اند.

    طبق پژوهش مرکز پیو (Pew Research Center)، حدود ۵۲ درصد کارکنان نگرانند که هوش مصنوعی فرصت‌های شغلی آنان را کاهش دهد و یک‌سوم آنان احتمال اخراج خود را در آینده نزدیک پیش‌بینی می‌کنند.

    مدیرعامل شرکت آنتروپیک (Anthropic) نیز هشدار داده است که در پنج سال آینده، هوش مصنوعی می‌تواند ۵۰ درصد از مشاغل دفتری سطح پایین را حذف کند و نرخ بیکاری به ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.

    آیدا برد-هیل در گفت‌وگوی ویژه‌ای در کنفرانس انجمن منابع انسانی تنسی (TN SHRM) در نشویل، کتاب تازه خود با عنوان «فرهنگ بازسیم‌سازی‌شده: مدیرعامل هوش مصنوعی درون خود را آزاد کنید» را معرفی کرد.

    این کتاب علاوه بر مرور چالش‌ها، مطالعه موردی موفقیت برند خانوادگی دکتر برانرز (Dr. Bronner’s) را ارائه می‌دهد که با اجرای ممیزی فرهنگی و پیاده‌سازی هوش مصنوعی در منابع انسانی، به رشد ۴۵ درصدی درآمد و ارتقای شغلی کارکنان دست یافت.

    این کتاب شامل ۲۲ مطالعه موردی از شرکت‌های بزرگ و مطرح است که فرهنگ سازمانی خود را بازطراحی کرده و در «دایره برندگان هوش مصنوعی» جای گرفته‌اند. برخی از این شرکت‌ها عبارت‌اند از: فورد (Ford), نایکی (Nike), بانک آمریکا (Bank of America), کاترپیلار (Caterpillar), آی‌بی‌ام واتسون (IBM Watson), مایو کلینیک (Mayo Clinic), ورایزن (Verizon), والمارت (Walmart) و زاپوس (Zappos).

    به گفته مجله لیتری تایتان (Literary Titan)، این کتاب با کسب ۵ ستاره، «اثری ضروری برای مدیران، رهبران و کارکنانی است که از تأثیر هوش مصنوعی بر شغل خود نگران‌اند. این اثر نه یک راهنمای فنی، بلکه بیانیه‌ای فرهنگی و الهام‌بخش است که نشان می‌دهد چگونه فرهنگ می‌تواند فناوری را هدایت کند، نه بالعکس.»

    درباره نویسنده
    آیدا برد-هیل، مدیرعامل شرکت اتومیشن ورکز (Automation Workz)، متخصص در تحلیل داده‌های رفتاری و ارائه راهکارهای افزایش سودآوری سازمان‌ها از طریق ممیزی فرهنگی داده‌محور، ارزیابی‌های رفتاری مبتنی بر هوش مصنوعی و آموزش مهارت‌های فناورانه در زمینه تحلیل داده، امنیت سایبری و اینترنت اشیا است.
    انتهای پیام/

    نوشته‌های مشابه
    هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
    یک مدرس سوادهای نوین هشدار داد؛

    هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!

    ۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط‌ عمومی
    متخصصان روابط عمومی بخوانند و بدانند؛

    ۳۰ پرامپت هوش مصنوعی برای تحول عملکرد روابط‌ عمومی

    چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب می‌آید؟
    رهبری حرفه‌ای و مؤثر در دوران هوش مصنوعی؛

    چرا هوش هیجانی کلید موفقیت مدیران آینده به حساب می‌آید؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *