تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شد
جلسه کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانکها برگزار شدبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ شماره مهر ماه ۱۴۰۴ ماهنامه مدیریت ارتباطات دو پرونده خواندنی دارد: “بیتوجهی سیاستمداران به دیدگاههای افکار عمومی معترض به نسلکشی اسرائیل در غزه” و “بررسی انتقادی شبکه اجتماعی تصویرمحور پینترست” که این روزها محبوب است ولی پشت نقاب ظاهریاش، همهچیز نگران کننده است. در ادامه مروری کوتاه داریم بر این شماره.
جهانی که تصویر میشود
پرونده ویژه این شماره به پینترست اختصاص دارد؛ شبکهای که در آغاز نه صرفاً یک پلتفرم اجتماعی، بلکه موتور جستوجوی بصری و مخزن الهام برای رویاها و ایدهها بود؛ فضایی آرام و خلاق برای کشف، خرید و الهام. اما با رشد پرشتاب و تغییر در الگوریتمهای آن، موجی از نقدها علیه آن راه افتاد که طیف گستردهای دارد: از تبعیض درونسازمانی تا گسترش اطلاعات نادرست، و همینطور ترویج کمالگرایی بصری و تأثیرات روانی آن بر کاربران.
در این پرونده، مجموعهای از مقالات بینالمللی با ترجمه فارسی گردآوری شده است. فرانسوا بروگر با ارجاع به تجربه شخصی خود از تبعیض در پینترست، از «سقف شیشهای» پنهان این شبکه نوشته است. راب هورنینگ در یادداشت خود در The Inquiry، پینترست را نمادی از میل به تملک تصاویر و تثبیت آرزوها از راه تصاحب دیجیتال توصیف کرده و آن را عامل تشدید فرامصرفگرایی میداند که حتی بر هویت کاربران اثر میگذارد.
تیری برنفو، فعال حوزه برندینگ، از یکنواختسازی محتوا در پینترست و زوال خلاقیت طراحان هشدار داده است. همچنین تامار ویلتون و آروی هولتون در مقالهای در AJPH، با اشاره به ترکیب عمدتاً زنانه کاربران این پلتفرم و قدرت تأثیرگذاری بصری آن، پینترست را بستری بالقوه خطرناک برای گسترش اطلاعات نادرست بهویژه در زمینه سلامت معرفی کردهاند.
صدای بلند اما ضعیف
پرونده دوم این شماره به پرسش مهمی میپردازد: چرا با وجود اجماع افکار عمومی جهانی علیه نسلکشی در غزه، این جنگ یا بهتر است بگوییم جنایت و نسلکشی چرا بیش از دو سال طول کشید؟
در سلسلهای از مقالات، یادداشتها و گفتوگوها، نویسندگان تلاش کردهاند چرایی تضعیف اثرگذاری افکار عمومی را واکاوی کنند. مسعود سپهر، جامعهشناس سیاسی در مقالهای به نشانهشناسی قدرتمندتر شدن افکار عمومی پرداخته و نوشته افکار عمومی روز به روز بیشتر نسبت به ستمگری و رنج دیگر انسانها حساستر میشود. در این پرونده تقیآزاد آرمکی جامعهشناس از نقش افکار عمومی در ساختارهای سیاسی و اجتماعی گفته و توضیح داده رسانهها و نهادهای رسمی چگونه این جریان پویا را مدیریت و جهتدهی میکنند. فرهاد محرابی، پژوهشگر و مدرس ارتباطات نیز موضوع حمایتهای جهانی از غزه را دستمایه بررسیای تطبیقی با جامعه ایران قرار داده و نوشته شکاف میان نظام بازنمایی سیاسی و وجدان اخلاقی جامعه مانع از آن میشود که ایرانیان مانند دیگر کشورها به خیابان بیایند. در همین باره، نیوشا طبیبی از پیشیگرفتن وجدان از سیاست در اروپا و بهویژه میان افکار عمومی نوشته است.
خاموشی، چاره جامعه نمایشی نیست
مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله شماره ۱۸۵ ماهنامه مدیریت ارتباطات از دهسالگی کنفرانس حرفهایگرایی در مدیریت روابط عمومی نوشته و از آن به جریانی برای روشن کردن مسیر آینده یاد کرده است. علی ورامینی، سردبیر
ماهنامه در مقالهاین شماره به بسط و توضیح پدیده «جامعه نمایشی» پرداخته و راه رهایی از آن را نه در خاموش کردن صفحهها، که فهم دقیقتر سازوکارهای نمایش و تبدیل آن به ابزاری برای بازاندیشی و مقاومت دانسته است.
در این شماره بابک گلدوزیان پژوهشگر رسانه، مقالهای درباره حکمرانی فناورانه و آینده اجتماعی ایران دارد. فرید ناصر، فیلمساز و پژوهشگر سینما نیز درباره متحول شدن روزنامهنگاری بهواسطه تغییر در ساختارهای روایی و بهخصوص فرم سهپردهای، نوشتهای خواندنی دارد.
در این شماره گزارشی با تیتر «بیرون از حصار»، بحثهای نفیسه آزاد، فاطمه علمدار، علی بیغش و حامد طاهریکیا درباره جریان علمی پرجنبوجوش جامعهشناسی بیرون از دانشگاه انعکاس یافته است. در این شماره میتوانید گزارشی درباره موانع بانک مرکزی برای کسبوکارهای فینتکی نیز بخوانید.
گفتنی است؛ ماهنامه مدیریت ارتباطات از خرداد ۱۳۸۹ با موضوعات رسانه، روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر می شود. ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به شما کمک میکند که از جهان جدید، جهان ارتباطات، سردر بیاورید.
این شماره را از اینجا سفارش دهید و نسخۀ دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید، همچنین برای اشتراک با شماره ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید