فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجان
معاون ارتباطات واطلاعرسانی بنیاد مهرآفرین منصوب شدبه گزارش پی آر؛ هفته ارتباطات و روابطعمومی را پشت سر میگذاریم. شتاب و گرایش شدید روابطعمومیها به سمت روابطعمومی الکترونیک از سالها پیش، و به ویژه بهرهبرداری از هوش مصنوعی در سالهای اخیر، گرچه امری طبیعی و ضروری است، اما نباید اصل و بنیاد این حوزه یعنی «ارتباطات انسانی» مورد غفلت قرار گیرد.
در مرحله نخست، اگر پایه و اساس روابطعمومی را ارتباطات انسانی بدانیم، ماهیت آن از همان لحظه ورود افراد به شرکتها و سازمانها آشکار میشود. آنجا که نیروهای صف اول، یعنی همکاران اطلاعات و گیشه، مشغول انجام وظیفه هستند، نوع رفتار و تعاملشان با ارباب رجوع — چه از لحاظ گفتار و رفتار، چه از منظر شکل ظاهری، فرم ایستادن و نشستن و لباس پوشیدن — در معرض قضاوت مراجعهکنندگان قرار میگیرد. به تعبیری، ارتباطات غیرکلامی آنان بخش مهمی از ارزیابی مخاطب است. وظیفه روابطعمومیهاست که آموزشهای اولیه در حوزه ارتباطات انسانی را به این افراد ارائه دهند یا یادآوری کنند.
در مرحله بعد، مدیران، کارکنان و نیروی انسانی کل سازمان مطرح هستند. در سازمانهای مشتریمحور و مردمدار، نوع رفتار، تعامل و آراستگی ظاهری کارکنان نمایانگر حضور روابطعمومی در آن مجموعه است. اگر نیروها شاداب، سرزنده، باانگیزه و در نهایت آراسته ظاهر شوند، نشاندهنده وجود یک روابطعمومی مقتدر، حرفهای و هوشمند است.
علاوه بر این، چیدمان، نصب تابلوها و المانهای داخلی سازمانها نیز اهمیت دارد. آراستگی، زیبایی و نظم حاکم بر این فضاها بازتابدهنده حسن سلیقه و مدیریت مجموعه روابطعمومی است.
معمولاً هر مدیریت و سازمانی سزاوار روابطعمومیای است که دارد. برای رسیدن به جایگاه شایسته و مطلوب، گام نخست آموزش اجباری ارتباطات و تعامل انسانی در تمام سطوح سازمانی است؛ از مامور خدمات و پذیرایی گرفته تا مدیران ارشد و رؤسای سازمان. نگاه ویژه مدیران ارشد به روابطعمومیهای حرفهای با نگرش علمی میتواند آن را به عنوان مجموعهای تصمیمساز و بازوی مشورتی و فکری در سازمان مطرح و مورد بهرهبرداری قرار دهد.
روابطعمومیای که خود بر مدار صحیح ارتباط انسانی حرکت کند و از سوی دیگر به نیروهای سازمان نیز بیاموزد که اصول ارتباط انسانی و تبادل و تعامل حرفهای را رعایت کنند، میتواند زمینهساز پیشرفت باشد.
در گام بعدی، روابطعمومی قادر خواهد بود با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته دیجیتال و هوش مصنوعی، بر مدار الکترونیک حرکت کند و مجموعهای پویا، سرشار از انگیزه، خلاقیت و تعامل انسانی را پایهگذاری نماید.
دیدگاهتان را بنویسید