گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ نویسنده این مقاله، که از سال ۲۰۰۸ مؤسسهی روابطعمومی خود را اداره میکند، تلاش دارد تا مرز میان واقعیت و انتظار غیرواقعی را روشن سازد. او با زبانی صریح، بیان میکند روابطعمومی چه تواناییهایی دارد و در کدام موارد نمیتواند جایگزین بازاریابی یا تبلیغات مستقیم شود. او با زبانی صریح، بیان میکند روابطعمومی چه تواناییهایی دارد و در کدام موارد نمیتواند جایگزین بازاریابی یا تبلیغات مستقیم شود.
نویسنده روابطعمومی را همچون پزشک عشق برندها معرفی میکند که تلاش میکند مخاطبان را عاشق یک برند کند. از جمله تواناییهای آن میتوان به این موارد اشاره کرد:
ایجاد بستر شناختهشدن برند: روابطعمومی برند را در معرض دید رسانهها و مخاطبان قرار میدهد و به آن هویت عمومی میبخشد.
ایجاد اعتماد و وفاداری: فراتر از دیدهشدن، روابطعمومی باعث میشود مخاطب به برند اعتماد کرده و به آن وفادار بماند.
ساختن روایت: با تکیه بر مهارتهای کلامی، روابطعمومی بهترین روایت را برای هر موقعیت طراحی میکند.
رصد رقبا و روندها: با پیگیری مستمر محیط، روابطعمومی از تحولات بازار عقب نمیماند و همیشه در جریان جدیدترین تغییرات است.
در عین قدرت، روابطعمومی نیز محدودیتهایی دارد. این ابزار نمیتواند:
فروش مستقیم ایجاد کند: روابطعمومی محصول نمیفروشد، اما زمینهسازی میکند تا مشتریان علاقهمند شوند.
تبلیغات جایگزین شود: تبلیغات مستقیم میفروشد، اما روابطعمومی روایت میسازد.
تأمین مالی کند: اگرچه میتواند به ترویج رویدادهای خیریه کمک کند، اما مسئول جمعآوری کمک مالی نیست.
پر کردن سالنها و هتلها را تضمین کند: حتی اگر مخاطبان را به سایت یا رویداد هدایت کند، تضمینی برای خرید یا رزرو وجود ندارد.
برای بهرهگیری از روابطعمومی، باید انتظاراتی واقعگرایانه داشت. روابطعمومی ابزاری برای ساختن اعتبار، تعامل مؤثر، و تقویت ارتباطات است. اگر هدف شما فروش فوری است، باید از ترکیب بازاریابی، تبلیغات و روابطعمومی بهره ببرید. در نهایت، این مشارکت میان کارفرما و شرکت روابطعمومی است که موفقیت را تضمین میکند، بهشرط آنکه نقش هر کدام بهدرستی تعریف شود.
دیدگاهتان را بنویسید