گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ آژانسهای روابطعمومی روزانه با خبرنگاران ارتباط برقرار میکنند و پیشنهادهایی برای پوشش خبری ارائه میدهند. اما اخیراً نمونهای غیرمعمول از این ارتباطات از ماه مارس مورد توجه قرار گرفته است؛ ایمیلی با موضوعی تهاجمی که خبرنگاران را به دلیل تمرکز بر اخبار تسلا و شایعات افراد مشهور به جای پرداختن به بیماری سرطان روده بزرگ که هزاران نفر را قربانی میکند، سرزنش میکند. این ایمیل توسط هوش مصنوعی تولید شده و با هدف جلب توجه و حتی ایجاد واکنش منفی ارسال شده است.
کارشناسان معتقدند این نمونه نشاندهنده استفاده نادرست و بدون نظارت انسانی از هوش مصنوعی در روابطعمومی است. با این حال، هوش مصنوعی به طور گسترده در این حوزه به کار گرفته شده است و شرکتهای بزرگ روابطعمومی ابزارهای تخصصی خود را توسعه دادهاند. به عنوان مثال، شرکت ادلمن (Edelman)، بزرگترین شرکت روابطعمومی جهان، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود تصویر مشتریان خود در موتورهای جستجو ساخته است.
آژانس گولین (Golin) نیز از هوش مصنوعی برای رصد واکنشهای آنی رسانهای و تست پاسخها بر روی گروههای تمرکزی مصنوعی بهره میبرد. همچنین استارتاپهایی مانند PodPitch از هوش مصنوعی برای تطبیق کلیدواژههای کاربران با محتوای هزاران پادکست و تولید ایمیلهای شخصیسازی شده جهت معرفی مشتریان به میزبانان پادکست استفاده میکنند.
مایکروسافت با توسعه ابزار Copilot، از هوش مصنوعی برای تحقیق و آمادهسازی سخنرانیها و تولید پستهای رسانههای اجتماعی بهره میبرد، البته با بازبینی انسانی دقیق قبل از انتشار محتوا. سایر شرکتها نیز از فناوریهای تشخیص چهره و تحلیل دادهها برای تحقیقات بازار و بهبود کمپینهای تبلیغاتی استفاده میکنند.
در عین حال، هوش مصنوعی چالشهایی نیز به همراه داشته است. افزایش هرزنامهها و پیامهای تبلیغاتی ناخواسته، افزایش تعداد «متخصصان جعلی» که خبرنگاران را به نقل قول از خود ترغیب میکنند، و پیچیدگیهای بیشتری در شناسایی منابع معتبر از جمله این مشکلات است. شرکتهایی مانند Rolli با ترکیب هوش مصنوعی و بررسی انسانی، تلاش میکنند منابع معتبر را از غیرمعتبر جدا کنند.
برخی از فعالان ارتباطات معتقدند که هوش مصنوعی نمیتواند به سرعت یا به اندازه تبلیغات، جایگزین تعامل انسانی و ظرافتهای آن در روابطعمومی شود. همچنین ترس از اشباع شدن مخاطبان با محتواهای بیکیفیت و تکراری وجود دارد که ممکن است واکنش منفی ایجاد کند.
دیدگاهتان را بنویسید