گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ در گذر پرهیاهوی هفته گرامیداشت «ارتباطات و روابطعمومی»، سخن گفتن از چرایی، میزان و کیفیت پرداختن به آن، سالهاست به پرسشی تکراری بدل شده؛ تکراری که ادامه آن، جفایی است به مخاطبی که تشنهی تازگی است. پس ما نیز که در حاشیهایم، به تبریک سادهای به این قشر فرهیخته، اما ناکام در بهرهمندی از درک شایستهای از آنچه عرضه میکنند، بسنده میکنیم؛ امیدوار که در سالهای آینده، آنگونه دیده شوند که شایستهی تلاش و اندیشه پنهانشان است؛ آنچه حاصلِ نیت آنان است و ثمره عنایتشان به روشنیبخشیِ دیگران. و اما بعد…
در این روزها، دو چالش بنیادین در کانون توجه جامعه قرار گرفتهاند؛ گویی امید آن است که از درون این دو، روزنی گشوده شود بر طراوتی تازه که حالِ رنجکشیدهی مردمان را اندکی تسکین بخشد. آنچنان که طلوع هر روز، لبخند آورد و غروب هر شب، شکر بر لب نشاند و امیدی روشن در دل بنشاند برای گام نهادن به سوی زیستی آگاهانه و رستگارانه.
یکی از این چالشها، ناترازی است؛ واژهای آشنا اما پرمعنا. هرچند در باب آن بسیار گفته شده، اما مسأله اینجاست که رسانهها، بهویژه در مسیر شتابزدهی رقابت، کمتر به بُعد تحلیلی و ریشهای آن پرداختهاند. بسیاری، بیآنکه زمینههای بروز یا شیوههای اصلاح آن را بشناسند، تنها در پی آنند که جلوتر از دیگری باشند و بهظاهر آگاهتر جلوه کنند. نتیجه آنکه رسانه، بهجای خدمت به مخاطب، به ابزاری بدل شده برای اثبات برتری گوینده در برابر دیگران.
در میانه این غوغای درونی، جامعه چشم به مذاکراتی دوخته که سرنوشت آرامش روانی خود را با آن گره زده است. اما رسانهها، یا با شدت، یا با کاستی در بیان، گاه با واکنشهای احساسی و گاه با اطلاعات ناقص، تصویری نادرست و گمراهکننده ترسیم میکنند. اینجاست که رسانه، اگر از حقیقت فاصله گیرد، نهتنها از کلام، که از اعتماد مخاطب نیز جا میماند.
رسانه امروز باید دریابد که با شتابزدگی نمیتوان بر ذهن و دل جامعه چیره شد، و با جاماندن از حقیقت نیز نمیتوان جایگاه اجتماعی خود را حفظ کرد. رسانه باید با درک واقعیت و تفسیر دقیق آن، مخاطب را در لحظهای مناسب قرار دهد تا پیام، نه از او پیشی گیرد و نه از او عقب بماند. چنین رسانهای است که میتواند به رسالت خود در اطلاعرسانی شفاف، بهموقع و مسئولانه عمل کند.
زیرا جامعه، از هر روایت صادقانه، استقبال میکند و در برابر هر تصویر تحریفشده، واکنشی سخت خواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید