گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ مجموعه «رمزگشایی اقتصاد هوش مصنوعی» به بررسی بازیگران کلیدی، بازارهای متنوع و تاریخچه سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی در ایالات متحده و اروپا میپردازد. نمودار حبابی مبتنی بر دادههای فوربز (Forbes) ۲۵ استارتاپ هوش مصنوعی در حال ظهور را نشان میدهد که در آن سیرا (Sierra) با ۱۱۰ میلیون دلار سرمایهگذاری، در صدر قرار دارد.
استارتاپهای هوش مصنوعی حوزههای متنوعی را در بر میگیرند، از یادگیری ماشینی تا خلاقیت و هنر. در میان شرکتهایی که در فهرست استارتاپهای در حال رشد فوربز قرار دارند، پلتفرم خدمات مشتری سیرا بیشترین سرمایهگذاری را با ۱۱۰ میلیون دلار جذب کرده است. شرکتهای ارائهدهنده ابزارهای بهرهوری هوش مصنوعی مجموعاً ۷۰۴ میلیون دلار بودجه جذب کردهاند. هوش مصنوعی نحوه کار بسیاری از مردم را متحول ساخته و فرصتهای جدیدی را در تمامی سطوح اقتصاد ایجاد میکند. با وجود رواج روزافزون هوش مصنوعی، تحقق کامل پتانسیلهای آن همچنان وابسته به تصمیمات سیاستی در حال شکلگیری است.
مجموعه سه قسمتی «رمزگشایی اقتصاد هوش مصنوعی» حاصل همکاری ویژوال کاپیتالیست و ACT | انجمن اپ است که به شفافسازی اثرات اقتصادی هوش مصنوعی میپردازد. در این مجموعه، بازیگران اصلی، بازارهای مختلف و تاریخچه سرمایهگذاری هوش مصنوعی در ایالات متحده و اروپا بررسی میشود.
در بخش اول، با پیشگامان عرصه هوش مصنوعی و میزان سرمایهگذاری دریافتی ۲۵ استارتاپ هوش مصنوعی آشنا میشویم.
بخش عمدهای از مباحث هوش مصنوعی حول نگرانی از انحصار میچرخد. عموماً تصور میشود که شرکتهای بزرگی مانند گوگل (Google)، مایکروسافت (Microsoft)، انویدیا (Nvidia) و OpenAI بر بازار تسلط دارند و رقابت را برای شرکتهای کوچکتر یا تخصصی دشوار میکنند. اما این تصور کامل نیست.
فوربز فهرستی از ۲۵ استارتاپ هوش مصنوعی را بر اساس نوع فناوری و میزان سرمایهگذاری دریافتی تا سال ۲۰۲۴ ارائه کرده است:
نام شرکت بخش هوش مصنوعی سرمایهگذاری تا ۲۰۲۴
لانگچین (LangChain) توسعه و ابزارهای هوش مصنوعی ۳۵ میلیون دلار
باستن (Bastion) توسعه و ابزارهای هوش مصنوعی ۶۰ میلیون دلار
تکثیر (Replicate) توسعه و ابزارهای هوش مصنوعی ۶۰ میلیون دلار
بدون ساختار (Unstructured) توسعه و ابزارهای هوش مصنوعی ۶۵ میلیون دلار
سرگشتگی (Descript) بهرهوری ۱۰۲ میلیون دلار
سانا (Sana) بهرهوری ۸۲ میلیون دلار
کدیوم (Codium) بهرهوری ۹۳ میلیون دلار
هاروی (Harvey) بهرهوری ۱۰۶ میلیون دلار
دیپ ال (DeepL) بهرهوری ۱۰۰ میلیون دلار
سیرا (Sierra) بهرهوری ۱۱۰ میلیون دلار
و…
این سرمایهگذاریها بیانگر رشد رقابت در حوزه هوش مصنوعی است و نشان میدهد شرکتهای کوچک نیز میتوانند با بازیگران بزرگتر رقابت کنند. این صنعت پویا و رقابتی است و استارتاپهای نوآور، پیشتاز ارائه روشها و کاربردهای جدید هستند.
امروزه کسبوکارها در هر مقیاسی از هوش مصنوعی بهره میبرند و به یک محیط نظارتی نیاز دارند که نوآوری و خلاقیت را تشویق کند. هرچند شرکتهای بزرگ فناوری بیشترین توجه را به خود جلب میکنند، اما شرکتهای کوچک و متوسط نیز راهحلهای نوآورانهای را برای مشکلات روزمره ارائه میدهند.
اگر علاقهمند به آگاهی بیشتر از اثرات هوش مصنوعی هستید، ACT | انجمن اپلیکیشنها، گزارش جامعی را در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۵ منتشر میکند که در آن به نقش اقدامات ضدانحصار و ضرورت سیاستگذاری متناسب با واقعیتهای فناوری نوظهور پرداخته میشود.
دیدگاهتان را بنویسید