شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

قابل توجه متخصصان روابط عمومی؛

چالش‌های روزنامه‌نگاری در عصر هوش مصنوعی

روزنامه‌نگاران در سراسر جهان با چالش‌های بزرگی روبرو هستند. بر اساس گزارش جهانی وضعیت رسانه‌ها در سال ۲۰۲۵، تطابق با تغییرات الگوی مصرف رسانه‌ها و حفظ اعتبار در برابر اتهام اخبار جعلی، در صدر مشکلات این قشر قرار دارد.
چالش‌های روزنامه‌نگاری در عصر هوش مصنوعی
  • کد نوشته: 2762
  • منبع: شارا
  • ۲۹ تیر
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش پی آر؛ در این تحقیق که توسط مؤسسه آمریکایی سیژن صورت گرفته، بیش از سه هزار خبرنگار و وبلاگ‌نویس از ۱۹ کشور جهان از جمله آلمان، آمریکا، فرانسه، چین و استرالیا مورد پرسش قرار گرفتند.

    موضوعی که در این گزارش توجه ویژه‌ای به خود جلب می‌کند، تفاوت‌های منطقه‌ای در استفاده از هوش مصنوعی در حوزه رسانه است. در حالی که روزنامه‌نگاران منطقه آسیا-اقیانوسیه، هوش مصنوعی را به‌طور فعال در روند تولید محتوای خود به‌کار گرفته‌اند، روزنامه‌نگاران آمریکای شمالی بیشترین مقاومت را در این زمینه نشان می‌دهند و نزدیک به نیمی از آنان اعلام کرده‌اند که از هوش مصنوعی استفاده نکرده و برنامه‌ای نیز برای این کار ندارند.

    بزرگ‌ترین نگرانی روزنامه‌نگاران در استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، خطاهای احتمالی و از دست دادن اصالت و خلاقیت محتوا است. با این حال، در سطح جهانی، روزنامه‌نگاران محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را در صورتی که با استانداردهای حرفه‌ای مطابقت داشته باشد، قابل پذیرش می‌دانند.

    این گزارش همچنین نشان می‌دهد که خبرنگاران به روابط‌عمومی‌ها و فعالان PR برای دسترسی به منابع معتبر و دریافت ایده‌های محتوایی نیاز دارند. بیشتر روزنامه‌نگاران، ایمیل را به عنوان بهترین روش تماس ترجیح می‌دهند و همچنان انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی و تحقیقات اختصاصی را به‌عنوان مفیدترین ابزار PR ارزیابی می‌کنند.

    از منظر روزنامه‌نگاران، ارائه پیشنهادات موضوعی باید کوتاه، مستدل و همراه با داده‌های روشن و قابل اتکا باشد. برخلاف گذشته، محتواهای چندرسانه‌ای مانند ویدئو جایگاه خود را از دست داده و داده‌های آماری و تصاویر ساده، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. بنابراین روابط‌عمومی‌ها برای موفقیت در تعامل رسانه‌ای باید محتوای کوتاه، دقیق و حاوی اطلاعات کلیدی را در اولویت قرار دهند.

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *