گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛با اینکه بیل گیتس گفته بود هوش مصنوعی ممکن است روزی جایگزین معلمان شود، این حرف چالشی مهم ایجاد کرد، زیرا این مشاغل عمیقاً متکی به همدلی، ارتباط و اعتمادند که دقیقاً ماهیت روابطعمومی نیز هست.
هوش مصنوعی بدون شک بسیاری از کارهای روابطعمومی را خودکار کرده، از جمله نوشتن پیشنویسهای اطلاعیه مطبوعاتی، رصد پوششهای رسانهای و تحلیل احساسات رسانهای در کسری از ثانیه که موجب صرفهجویی در زمان و افزایش دقت میشود.
با این حال، روابطعمومی صرفاً شغلی مبتنی بر وظایف نیست بلکه تمرکز آن بر انسانها و روابط انسانی است. هیچ الگوریتمی نمیتواند پیچیدگیهای فرهنگی حساس یا تصمیمگیری درباره توقف کمپین در لحظات ملی حساس مانند فوت یک شخصیت سیاسی را تشخیص دهد. چنین تشخیصهایی نیازمند هوش هیجانی و قضاوت اخلاقی انسانی است.
متخصصان روابطعمومی ویژگیهایی دارند که هوش مصنوعی ندارد، مانند هوش هیجانی، مهارت روایتپردازی و آگاهی فرهنگی، که هنگام اهمیت پیامها بسیار حیاتیاند.
ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جیبیتی و Grammarly میتوانند در سرعت بخشیدن به فرایند تولید محتوا کمک کنند اما تولید محتوای تأثیرگذار روابطعمومی نیازمند هماهنگی استراتژیک، روایت قدرتمند و صدای برند منسجم است که فقط انسان میتواند آن را خلق کند.
در حوزه روابط رسانهای، هوش مصنوعی میتواند دادههای مربوط به خبرنگاران را تحلیل کند و زمانبندی بهینه ارسال پیام را پیشنهاد دهد اما ایجاد روابط اصیل و اعتماد میان رسانه و سازمان کاری انسانی است که هوش مصنوعی قادر به تقلید آن نیست.
مدیریت بحران نیز به تصمیمگیریهای پیچیده، غالباً در شرایط فشار و احساسات شدید نیاز دارد که فقط انسان میتواند به طور مؤثر آن را انجام دهد؛ انتخاب لحن مناسب، پذیرش مسئولیت و کاهش تنشها بخشی از این فرآیند است.
هوش مصنوعی میتواند دادهها را تحلیل کند و روندها را شناسایی کند اما استراتژی روابطعمومی فراتر از دادههاست و شامل چشمانداز، ارزشها و تطبیق اهداف برند با منافع عمومی است.
روابطعمومی حرفهایها، استراتژیستها، سازندگان روابط و روایتپردازانی هستند که پیچیدگیها و ظرافتها را درک میکنند و ارتباطات واقعی میسازند؛ اینها مواردی هستند که هوش مصنوعی هرچند پیشرفته نتواند جایگزین آنها شود.
به جای ترس از هوش مصنوعی، باید آن را به عنوان شریکی قدرتمند پذیرفت و با ترکیب تواناییهای فناوری و ارتباط انسانی، روابطعمومی مؤثرتری در جهان دیجیتال خلق کرد.
دیدگاهتان را بنویسید