گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش پی آر؛ همگام ماندن با تغییرات سریع هوش مصنوعی، بهویژه با توجه به چالشهای قانونگذاری و توسعه فناوری، دشوار است. پیگیری قوانین هوش مصنوعی اکنون بیش از گذشته اهمیت یافته، چرا که دولت ترامپ با انتشار «برنامه اقدام هوش مصنوعی آمریکا» و سه دستور اجرایی جدید در ژوئیه ۲۰۲۵، محیط سیاسی و حقوقی آمریکا را به سوی توسعه هوش مصنوعی سوق میدهد. گرچه این اسناد روی جنبههای مختلف مقررات هوش مصنوعی تمرکز دارند، اما نکته کلیدی برای متخصصان روابط عمومی و تولیدکنندگان محتوا این است که این تغییرات در دهه پیشرو بر توسعه و کاربرد هوش مصنوعی اثرگذار خواهند بود.
در حال حاضر، بحث میان حمایت از کسبوکارها و تقویت مقررات، محور گفتگوهای قانونی پس از موج محبوبیت هوش مصنوعی مولد از ۲۰۲۲ است. پذیرش سریع و گسترده هوش مصنوعی، بحثهایی درباره شفافیت، دقت، اشتغال و اثرات «اتاق پژواک هوش مصنوعی» را بههمراه آورده است. از طرف دیگر، نقش انسان و ارزش تصمیمگیری انسانی در خلق محتوا نیز مورد تأکید است. این مباحث فراتر از صنعت، بازتابی از دغدغههای اجتماعی و سیاسی نسبت به آینده هوش مصنوعی هستند.
برنامه اقدام هوش مصنوعی و دستورات اجرایی، نشاندهنده تلاش برای تعادل میان دو نگرانی اصلیاند: قدرت بیش از حد هوش مصنوعی و رقابت ژئوپلیتیک برای رهبری جهانی این فناوری. این سند، مقررات را به سه ستون تقسیم میکند:
در هر ستون، سیاستها و توصیههایی ارائه شده که تجربه و خروجی کاربران را تحت تأثیر قرار میدهد. برای متخصصان روابط عمومی، مهمترین بخش، ستون اول است که به نقد بوروکراسی، بررسی تداخل مقررات ایالتی با قانون فدرال و مسئولیت قانونی هوش مصنوعی میپردازد. بر اساس ارزیابی سال ۲۰۲۵، ۲۸ ایالت آمریکا و منطقه ویرجین آیلند ۷۵ قانون جدید در حوزه مالکیت، مدیریت ریسک، افشای هوش مصنوعی و افشاگران به تصویب رساندهاند. برنامه اقدام هوش مصنوعی خواستار بازنگری این قوانین برای ایجاد چشمانداز روشنتر حقوقی است.
در بخش آزادی بیان، برنامه اقدام هوش مصنوعی، دولت را ملزم میکند در قراردادهای دولتی از مدلهای هوش مصنوعی با «بیطرفی ایدئولوژیک» استفاده کند و دستورالعملی تحت عنوان «پیشگیری از هوش مصنوعی بیدار» را اجرا کند تا اطمینان یابد مدلهای زبانی بزرگ (LLM) فدرال، حقیقتمحور، علمی، بیطرف و عاری از سوگیری باشند. این تدابیر ممکن است شرکتهای هوش مصنوعی را وادار به تولید نسخههای متفاوت از محصولات برای نیازهای دولتی و غیردولتی کند و مسئولیت بیشتری را متوجه کاربران نماید.
سیاستهای حمایتی برای رشد هوش مصنوعی، بر همکاریهای بینالمللی و توسعه مدلهای متنباز و قابلدسترسی تأکید دارند. این امر میتواند نوآوری را افزایش دهد اما ریسک امنیت و کنترل کیفیت را نیز بالا میبرد. در حوزههای حساس مانند سلامت، مقررات سختگیرانه مانع پذیرش هوش مصنوعی شدهاند و برنامه اقدام هوش مصنوعی، توصیه به ایجاد «سندباکسهای مقرراتی» برای تست و پیادهسازی نوآوری با حمایت سازمان غذا و دارو (FDA) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) میکند.
در موضوع دیپفیک و اطلاعات جعلی، این طرح بر ضرورت استانداردسازی راستیآزمایی و ایجاد دستورالعملهای جدید تأکید دارد تا با استفاده از شواهد قانونی، به مبارزه با انتشار رسانههای مصنوعی بپردازد. این موضوع با اصلاحات پیشنهادی قوانین فدرال شواهد برای مقابله با شواهد دیپفیک پیوند خورده است.
نتیجهگیری: آینده قانونگذاری هوش مصنوعی در آمریکا در حال تحول است و مقررات فدرال، تدریجاً جایگزین قوانین پراکنده ایالتی خواهند شد. متخصصان روابط عمومی باید تحولات هوش مصنوعی را رصد کنند؛ زیرا اثر آن بر حریم خصوصی، مالکیت معنوی و آزادیهای مدنی روزبهروز بیشتر خواهد شد. دهه پیش رو، عصر تغییرات عمیق فناوری ارتباطات و تدوین قوانین جدید خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید