گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ یکصد و هشتاد و دومین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به صاحب امتیازی مؤسسۀ مطبوعاتی دایرهرنگی ایدهآل، مدیر مسئولی امیر عباس تقی پور و سردبیری علی ورامینی روی پیشخوان دکهها قرار گرفته است. این ماهنامه از خرداد ۱۳۸۹ با موضوعات رسانه، روابط عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر می شود. این شماره با پروندهای متمرکز بر «جنگ ترکیبی رسانهای» و نقش شبکههای برونمرزی در شکلدهی به افکار عمومی، تحلیلی از وضعیت رسانهای کشور و نقش آنها در جنگ ۱۲ روزه ارائه میدهد. در ادامه مروری کوتاه داریم بر این شماره.
هیولایی در اتاق نشیمن؟
رسانههای وابسته به ساختار سیاسی در ایران معمولاً یکسویه، کند و سانسورمحور عمل کردند. از سوی دیگر، مردم در شرایط بحران به دنبال منبعی میگردند که سریع، شفاف و بدون فیلتر به آنها اطلاعات بدهد. وقتی این نیاز پاسخ داده نشود، فضا برای روایت رقیب باز میشود. در این میان، شبکه ایراناینترنشنال در انتشار لحظهای و بیوقفه محتوا موفق عمل کرد. استفاده از زیرساخت رسانهای قدرتمند و تیم چندزبانه باعث شد روایت این شبهرسانه در همان لحظات نخست اتفاقات سالهای اخیر ایران شکل بگیرد.
این شبکه، الگوریتمهای شبکههای اجتماعی را با پستهای کوتاه، هشتگهای هماهنگ و انتشار ویدئوهای کوتاه جذاب به نفع خود مهندسی کرد. روایت اینترنشنال صرفاً خبری نبود؛ بلکه ترکیبی از تصویرسازی و احساسسازی بود. با استفاده از ویدئوهای احساسی، موسیقی و شعار، هویت جمعی جدیدی خلق شد.
این شبکه از داستانگویی احساسی (Emotional Storytelling) برای ایجاد دوقطبی «مردم در برابر حاکمیت» بهره برد. ایراناینترنشنال با ترکیب تکنیکهای احساسبرانگیز، روایتمحور، چهرهمحور و موسیقیمحور توانست ذهن بسیاری از مخاطبان را در لحظات بحرانی هدایت کند؛ هدایتهایی که بیش از آنکه بر پایه اقناع عقلانی باشد، بر همجهتسازی احساسی با روایت مسلط شبکه استوار بود. در پروندهای مفصل در این شماره ابتدا از راهبردهای رسانههای اسرائیل صحبت شده است و بعد از آن از ایراناینترنشنال به عنوان بازوی رسانهای این رژیم در جنگ ۱۲ روزه.
تحلیل فناوری و آینده ارتباطات
از دیگر بخشهای این شماره، گزارش ویژهای درباره اینترنت پتابایتی و آینده ارتباطات است. مقالهای با عنوان «پرتاب به بیرون از جهان» دستاوردهای شگفتانگیز محققان ژاپنی در دستیابی به سرعت اینترنت ۱.۰۲ پتابیت بر ثانیه را معرفی کرده و این دستاورد را به عنوان آغازی بر عصری نوین در انتقال دادهها تحلیل میکند. نویسنده در این مقاله، با مقایسه وضعیت زیرساختهای ارتباطی ایران با جهان، بر ضرورت بازنگری در سیاستهای محدودسازی و توسعه زیرساختهای دیجیتال تأکید میکنند. همچنین مقاله «ضرورت بازآفرینی اجتماعی فناوری» به قلم بابک گلدوزیان با رویکردی فلسفی و انتقادی، به جایگاه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و فناوریهای نوظهور در ساخت آینده ایران میپردازد و هشدار میدهد که توسعه صرفاً فنی، بدون توجه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی، میتواند به بحرانهای تازهای منجر شود.
هنرهای تجسمی و روایت بحران
در بخش دیگری از شماره ۱۸۲، پروندهای درباره نقش هنرهای تجسمی در عصر بحران منتشر شده است. این پرونده با نگاهی تاریخی و فرهنگی، از هنر غارهای باستانی گرفته تا هنرهای معاصر مانند ویدئوآرت، کاریکاتور سیاسی و عکاسی مستند، مسیر تحول هنر در مواجهه با بحرانها و جنگها را بررسی میکند. مقاله «زبان دوم انسان» در این بخش، هنر را رسانهای میداند که در لحظات بحران، نهتنها زیبایی بلکه روایت، اعتراض و التیام را بر دوش میکشد.
مجید تفرشی، سیدعبدالجواد موسوی، قادر باستانی، مسعود سپهر، فرهاد محرابی، فرید ناصر، نیوشا طبیبی، حسین نوروزی، بابک گلدوزیان و ثمین زاهدانی از جمله کسانی هستند که در این شماره آثار و گفتاری از آنها میخوانیم.
ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به شما کمک میکند که از جهان جدید، جهان ارتباطات سردربیاورید.
نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را از فروشگاه اینترنتی سیمای شرق نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. همچنین برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید