شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

هزینه روابط‌عمومی برای کسب‌وکارهای کوچک؛

راهکارهایی برای انتخاب مشاور مناسب و اثربخش

بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک بر این باورند که اجرای برنامه‌های حرفه‌ای روابط‌عمومی و تبلیغات هزینه بالایی دارد و از عهده آن‌ها خارج است. این تصور، اغلب ناشی از نبود آگاهی کافی نسبت به ساختار هزینه‌های واقعی و تنوع راهکارهای موجود در این حوزه است .
راهکارهایی برای انتخاب مشاور مناسب و اثربخش
  • کد نوشته: 3006
  • منبع: شارا
  • ۱۴ مرداد
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ تحقیقات و مشاوره با صاحبان کسب‌وکار نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها برآورد بالاتری از هزینه‌های لازم برای یک برنامه سازمان‌یافته روابط ‌عمومی دارند. در واقع، برنامه‌ریزی و اجرای روابط عمومی را می‌توان متناسب با بودجه، نیاز و اندازه هر کسب‌وکار تنظیم کرد و الزامی به صرف هزینه‌های سنگین نیست. نکته کلیدی آن است که بدانیم در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌شود، چه خدماتی و با چه کیفیتی دریافت خواهیم کرد.

    انتخاب شرکت روابط عمومی متناسب با اندازه کسب‌وکار

    قاعده اساسی در انتخاب شریک روابط عمومی این است که شرکت یا مشاور منتخب باید با اندازه و امکانات کسب‌وکار شما متناسب باشد. اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، الزامی برای همکاری با شرکت‌های بزرگ و پرهزینه وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌های کوچک یا مشاوران مستقل روابط عمومی که سال‌ها تجربه عملی دارند، می‌توانند خدماتی تخصصی و متناسب با نیاز شما ارائه دهند.

    در مقابل، شرکت‌های بزرگ روابط عمومی معمولاً با سازمان‌های بزرگ همکاری دارند و برنامه‌هایی با ساختارهای پیچیده و هزینه‌های قابل توجه اجرا می‌کنند. اما این موضوع الزماً به معنای دریافت خدمات باکیفیت‌تر یا تخصصی‌تر نیست؛ بلکه در برخی موارد، کار را کارآموزان یا افراد کم‌تجربه انجام می‌دهند و هزینه نهایی نیز بالاتر خواهد بود.

    توجه به کیفیت، تجربه و تناسب خدمات

    نکته مهم آن است که موفقیت فعالیت‌های روابط عمومی بیش از هر چیز وابسته به دانش، تجربه، تخصص و میزان تعهد مشاور یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات است؛ نه الزماً میزان هزینه پرداختی. بسیاری از متخصصان مستقل و شرکت‌های کوچک با تجربه و تخصص بالا، برنامه‌های حرفه‌ای و اثربخشی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهند. همچنین امکان همکاری مستقیم و نزدیک‌تر با مدیران یا کارشناسان این شرکت‌ها، شفافیت، انعطاف‌پذیری و نتیجه‌گرایی بیشتری به همراه خواهد داشت (همان منبع).

    جمع‌بندی و راهکار اجرایی

    بودجه روابط عمومی را بر اساس اندازه، نیاز و اهداف کسب‌وکار تعیین کنید.
    شرکت یا مشاوری را انتخاب کنید که سابقه و تخصص آن متناسب با شرایط و ظرفیت شما باشد.
    بر کیفیت خدمات، تجربه و میزان تعهد تیم اجرایی تمرکز کنید.
    الزامی برای انتخاب گران‌ترین گزینه وجود ندارد؛ مهم اثربخشی اقدامات و بازگشت سرمایه است.

    این رویکرد، به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا ضمن استفاده بهینه از منابع مالی خود، بیشترین بهره‌وری و تأثیر را از برنامه‌های روابط عمومی و تبلیغات کسب کنند.

     

    نوشته‌های مشابه
    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
    هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

    فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 
    در نخستین جشنواره برترین‌های روابط عمومی تجاری؛

    ۳۴ ستاره روابط عمومی‌ اتاق‌های سراسر کشور را بشناسید 

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *