شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×
گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی
با برگزاری نخستین دوره آموزشی در دانشکده خبر صورت گرفت؛

گام تازه انجمن روابط‌عمومی تهران در مسیر آموزش‌های نوین روابط‌عمومی

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت
هادی نباتی‌نژاد | مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه؛

فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایران‌ساخت

پروپاگاندا در عصر دیجیتال؛

جنگ‌های جهانی، رسانه، سیاست و اخبار جعلی

 کتاب «پروپاگاندا در عصر دیجیتال» به بررسی عمیق و چندوجهی چشم‌انداز به‌هم‌پیوسته رسانه‌های جهانی و شیوه‌های در حال تغییر ارتباطات و تعاملات انسانی می‌پردازد. این اثر مجموعه‌ای از تحلیل‌ها و پژوهش‌ها درباره پروپاگاندا، جنگ، رسانه، اطلاعات، اطلاعات نادرست و اطلاعات گمراه‌کننده ارائه می‌کند.
جنگ‌های جهانی، رسانه، سیاست و اخبار جعلی
  • کد نوشته: 3165
  • منبع: شارا
  • ۲۲ مرداد
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش آژانس خبری پی آر؛ در این کتاب، ۲۶ پژوهشگر و حرفه‌ای حوزه رسانه گرد هم آمده‌اند تا تأثیر پوشش رسانه‌ای جهانی از مناقشات بر امور انسانی، ارتباطات و پیامدهای فرهنگی–سیاسی را در ایالات متحده و سایر نقاط جهان بررسی کنند.

    این اثر سهم مهمی در ادبیات مربوط به نقش رسانه در مناقشات جهانی، روابط میان‌فرهنگی، روابط بین‌الملل و ارتباطات بین‌المللی دارد.

    بخش‌ها و فصل‌ها
    مقدمه و پیش‌گفتار
    پیش‌گفتار: سیز جی. هاملینک (Cees J. Hamelink)
    مقدمه: یحیی آر. کمالی‌پور (Yahya R. Kamalipour)

    بخش اول – دیدگاه‌های تاریخی
    پروپاگاندا در سیاست و جنگ به‌عنوان چالشی برای دموکراسی – ریچارد سی. وینسنت (Richard C. Vincent)
    فراموشی تاریخی: قاب‌بندی رسانه‌ای به‌عنوان اطلاعات نادرست، گذشته و حال – لی آرتز (Lee Artz)
    «شلنگ آتش» پروپاگاندا: مرور تاریخی پروپاگاندا و تکنیک‌های آن در جمهوری اسلامی ایران – نگین حسینی گودریچ (Negin Hosseini Goodrich)
    رابطه میان پروپاگاندا و نظریه «کووکی» (Kuuki Theory) – یوئیچی ایتو (Youichi ITO)

    بخش دوم – پروپاگاندا و کنترل اطلاعات
    5. اتصال جهانی و اقتدار دولت: دیدگاه‌های حقوقی و سیاست‌گذاری درباره کنترل اطلاعات – برنا آکچالی گور (Berna Akcali Gur) و ایرم چاغلار گورگی (Irem Caglar Gurgey)
    6. خودرسانه‌ای شدن سیاستمداران قدرتمند و پروپاگاندای دیجیتال در مجارستان – جورجی رتفالو (Györgyi Rétfalvi)
    7. اطلاعات، اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده: برداشت عرب-کانادایی از پوشش رسانه‌ای کانادا در جنگ غزه ۲۰۲۳ – علیاء دکروری (Aliaa Dakroury)
    8. وقتی تعصب به پروپاگاندا تبدیل می‌شود: عملکرد رسانه‌ها در جنگ فلسطین–اسرائیل – سلما اس. الغطانی (Salma S. ElGhetany)

    بخش سوم – پروپاگاندا و رسانه
    9. اخبار جعلی متعلق به چه کسی است؟ واکنش شرکت‌ها به فروپاشی روایت جریان اصلی – پیتر کی. فالون (Peter K. Fallon)
    10. شبکه‌های اجتماعی، پروپاگاندا و ترویج پوپولیسم – هارت کوهن (Hart Cohen) و مایرا گرنی (Myra Gurney)
    11. مقابله مقامات مولداوی با رسانه‌های پروپاگاندایی: واکنش‌های اجتماعی و محدودیت‌های آزادی مطبوعات – اکاترینا استپانیک (Ecaterina Stepaniuc) و ولاد برچو (Vlad Bercu)
    12. پروپاگاندا و میراث فرهنگی در باربادوس در عصر دیجیتال – فردریک اچ. اسمیت (Frederick H. Smith)

    بخش چهارم – پروپاگاندا و سیاست
    13. امپراتوری ایالات متحده، پروپاگاندا و سیاست خارجی – دیوید جی. پارک (David J. Park)
    14. ماشین پروپاگاندای دولت: اطلاعات گمراه‌کننده در ترکیه نوین – یسیم کاپتان (Yesim Kaptan) و پل هاریداکیس (Paul Haridakis)
    15. جنگ اطلاعات و ارتباطات: رویکرد میان‌فرهنگی – جولیانا رووینسکایا (Juliana Rovinskaya)

    بخش پنجم – پروپاگاندا و همه‌گیری کووید۱۹
    16. پروپاگاندا ضدچینی در رسانه‌های غربی در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ – سان لیزو (Sun Lizhou)
    17. تحلیل شبکه معنایی «سرزنش اجتماعی» در دوران کرونا در ایران – حمید عبداللهیان و سولا صلاح
    18. آیا سینمای هند ابزار پروپاگاندا است؟ مطالعه موردی فیلم بحث‌برانگیز «داستان کرالا» (Kerala Story) – نووینا چاکراورتی (Noveena Chakravorty)

    بخش ششم – پروپاگاندا و انتخابات
    19. دموکراسی در عصر بصری – استفانی ل‌مسترز (Stephanie LeMasters)
    20. انتخابات ریاست‌جمهوری در روسیه و آمریکا: اطلاعات رسانه‌ای در برابر اطلاعات نادرست – نادژدا گرییدینا (Nadezhda Greydina)

    نوشته‌های مشابه
    کتاب «خبرنگاری و سیاست خارجی» رونمایی شد
    با حمایت انجمن فرهیختگان نوآور؛

    کتاب «خبرنگاری و سیاست خارجی» رونمایی شد

    راهنمای جامع  تحولات روابط‌عمومی دردوران هوش مصنوعی
    انتشار کتاب «راهنمای عملی روابط‌عمومی دیجیتال»؛

    راهنمای جامع تحولات روابط‌عمومی دردوران هوش مصنوعی

    سومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون منتشر شد
    با مشارکت انجمن روابط عمومی تهران؛

    سومین گزارش جامع روابط عمومی تریبون منتشر شد

    رونمایی نخستین کتاب آموزشی روابط‌عمومی برای بچه‌ها
    در بیستمین جشنواره انتشارات روابط‌عمومی صورت می گیرد؛

    رونمایی نخستین کتاب آموزشی روابط‌عمومی برای بچه‌ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *