گام تازه انجمن روابطعمومی تهران در مسیر آموزشهای نوین روابطعمومی
فولاد مبارکه؛ کانون نوآوری و فناوری ایرانساخت
تأکید بر نقش روابطعمومی در مدیریت بحران و مقابله با شایعات
۳۴ ستاره روابط عمومی اتاقهای سراسر کشور را بشناسید
اتاق بازرگانی برنامههای ارتباطی سال آینده را تشریح کرد
ضرورت عضومحوری و نقش چندبعدی روابطعمومیها
شورای روابطعمومی اتاقهای سراسر کشور تشکیل شد
اعضای هیات انتخاب جشنواره ادبی «خیرِ ایران» معرفی شدند
چشماندازنوین روابطعمومی آسیا و اقیانوسیه در عصر هوش مصنوعی
کسب نشان طلای جشنواره برترینهای روابطعمومیهای کشور
نیروهای نوظهور در حال بازتعریف آینده ارتباطات و بازاریابی
کارگاه هوش مصنوعی و بازآفرینی خلاقیت در تولید محتوای ارتباطی
حمایت جهاد دانشگاهی و ایسنا گلستان از کنگره ملی روابطعمومی
زینب عربی سرپرست روابط عمومی راهداری آذربایجان شرقی شد
تهران میزبان نخستین آرتفِر کاغذی منطقه شد
کارگاه تخصصی هوشمصنوعی مولد در روابطعمومی خراسانرضوی
خانه تجربه؛ نقطه آغاز جریان روایت، یادگیری وتصمیم سازی ارتباطی
کریس فاستر مدیرعامل شبکه ادغامشده روابطعمومی اُمنیکُم شد
تقویت روابطعمومیها شرط آرامش جامعه است
کسب رتبه دوم جشنواره روابط عمومیها توسط اتاق بازرگانی اهواز
کسب رتبه سوم توسط تیم روابط عمومی اتاق هرمزگان
اطلاعیه روابط عمومی رگولاتوری درباره افزایش تعرفه اینترنت
رسانه بستر ساز اعتماد، شفافیت و سرمایه گذاری هستند
روابط عمومی اتاقهای بازرگانی بازوی قدرتمند بخش خصوصی
روابط عمومیها از تشریفات عبور کنند
نیاز به تأکید بر تقویت انعکاس خدمات دولت در رسانهها
تصویر برتر روابطعمومی سال انتخاب شد
سرپرست روابطعمومی مجتمع مسکونی پارس جم منصوب شد
دانشگاه ملی مهارت سمنان برترین روابط عمومی در سال ۱۴۰۳شد
تأکید بر توسعه مهارتهای حرفهای ونقش گفتگو در روابطعمومی
گام توانیر در توسعه شبکهای استاندارد، کارآمد و پاسخگو
دومین نشست هماندیشی روابطعمومی گروه صنایع بهشهر
هوش مصنوعی مغزمان را به تعطیلات نفرستد!
آغاز فراخوان اولین فستیوال ملی استعدادیابی گویندگی، اجرا و دوبله کودک و نوجوان
توضیح روابط عمومی شمسآذر درباره انتشار بیانیه با خط بریل
اطلاعیه روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در رابطه با مصرف مازوت
مدیر روابطعمومی سازمان هواپیمایی منصوب شد
روابطعمومی؛ محور اصلی برگزاری جشنوارههای فرهنگی و هنری
سفر تازه «ایرانم»؛ علیرضا قربانی به بوشهر میرود
روابطعمومی مخابرات سمنان رتبه نخست کشور را کسب کرد
برگزاری کارگاه هوش مصنوعی برای توانمندسازی روابطعمومی ها
بهروزرسانیجدید شبکههای اجتماعی و تاثیر آن بر روابطعمومی
پایداری در روابط عمومی چگونه برقرار میشود؟
تحول در حوزه روابطعمومی در کشورهای آسیای جنوبشرقی
هوش مصنوعی چگونه برتقویت مهارتهای انسانی تأثیر میگذارد؟
اسامی سخنرانان سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی اعلام شد
فراخوان همکاری با روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس
مسئول رسانه و روابطعمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح منصوب شد
گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست از آلودگی هوای تهران
استانی زائرخیز، با روابطعمومیهای کمجانبه گزارش آژانس خبری پی آر؛ اعضای آکادمی مشاوران انجمن روابطعمومی آمریکا (PRSA) چند روند کلیدی را برای حرفهایهای ارتباطات در سال ۲۰۲۵ معرفی کردهاند. در ادامه، مهمترین این بینشها را مرور میکنیم:
۱. افول رسانههای سنتی
فعالان روابط عمومی باید نگاه خود را فراتر از رسانههای سنتی ببرند. اینفلوئنسرها و پادکستها بهسرعت جایگاه رسانههای قدیمی را تصاحب میکنند و تبدیل به دروازهبانهای جدید دسترسی به مخاطبان کلیدی میشوند. چرخه انتخابات ریاستجمهوری ۲۰۲۴ نمونه بارزی از این تغییر است. در همین حال، تمرکز صرف بر شبکههای تلویزیونی و روزنامهها دیگر کارآمد نیست، زیرا مالکیت ایستگاههای محلی بهتدریج در دست شرکتهای بزرگ متمرکز میشود.
۲. تکهتکه شدن رسانهها
پلتفرمهایی مانند ساباستک به نمادی از این تغییر تبدیل شدهاند. روزنامهنگاران حرفهای برای حفظ استقلال مالی و اخلاقی، به مسیرهای جدیدی برای انتشار محتوا روی میآورند. برای برقراری ارتباط با این روزنامهنگاران، روابطعمومی باید ترکیبی از شنود اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و مهارتهای روابط رسانهای را بهکار گیرد. بخشی از این تلاشها تماماً مبتنی بر رسانههای بهدستآمده خواهد بود، بخشی پولی و بخشی ترکیبی. آینده این فضا پرچالش و پرماجراست.
۳. دقت، مهمتر از همیشه
در سال ۲۰۲۵، دقت به یک روند کلیدی روابطعمومی تبدیل خواهد شد. با گسترش سریع اطلاعات نادرست، نقش حرفهایهای ارتباطات در مقابله با شایعات و تقویت روایتهای درست بسیار حیاتی است. تشویق خبرنگاران به راستیآزمایی دقیق، استناد به منابع معتبر و انجام تحقیقات کامل از جمله اقداماتی است که میتواند اعتماد عمومی به رسانهها را تقویت کند. در غیر این صورت، بیاعتنایی به دقت، خطر «لغو» یا حذف اعتبار آژانسها را به همراه دارد.
۴. رهایی از فشارهای تورمی
پس از سالهای پرچالش تورمی، بسیاری از شرکتها در ۲۰۲۵ آمادهاند تا فعالیتهای بازاریابی و ارتباطات خود را شتاب دهند. سازمانها بهدنبال بهرهگیری از اینفلوئنسرهای صنعتی (چه در حوزه B2C و چه B2B) هستند تا پیامهای خود را مؤثرتر به ذینفعان منتقل کنند. این تغییر، نشانه بازگشت سرمایهگذاری گستردهتر در ارتباطات است.
۵. تمرکز بر کارکنان
با تثبیت بازار کار، تعامل با کارکنان و توسعه منابع انسانی اهمیت ویژهای پیدا کرده است. ارتباطات داخلی نقشی کلیدی در حفظ و نگهداشت نیروی کار ایفا خواهد کرد. تمرکز بر تجربه کارکنان، تقویت احساس هدفمندی و ارائه ابزارهای ارتباطی به مدیران و سرپرستان، از پایههای اصلی این روند خواهد بود. روابطعمومی و متخصصان ارتباطات، هدایتگر این تحول خواهند بود.
روندهای ۲۰۲۵ نشان میدهد روابطعمومی در تقاطع مهمی میان فناوری، اعتماد، رسانههای نوظهور و سرمایه انسانی قرار گرفته است. موفقیت سازمانها به توانایی آنها در سازگاری با این تغییرات و پیشبرد استراتژیهای مبتنی بر اصالت، دقت و تعامل بستگی دارد.
دیدگاهتان را بنویسید